2019-02-01, 11:20
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestosteron
Suck... När ska ni ärthjärnor här på Flashback lära er skillnaden mellan yrkena VÄKTARE och ORDNINGSVAKT?
Tack! Kan knappt läsa allmänhetens granskning av ordningsmakten längre. Allt p.ga människors okunnighet.
Citera
2019-02-01, 11:21
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Är du blind? Se de olika filmsekvenser som finns tillgängliga. Tror du inte på dem får du väl avvakta utredningen.
Kvinnan agerade MKT våldsamt inne på vagnen innan första filmen togs, finns vittnen på detta, hörda av polis

Kvinnan är anmäld för våldsamt motstånd

Kvinnan överagerar o kastar sig mot bänken, använder högs ljud för att förstärka situationen samt återigen, gör våldsamt motstånd.
Citera
2019-02-01, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Slänga gravidmagar mot träbänkar vill inte jag att mina svenska vakter ska syssla med. Hur plankar man som gravid med en dotter, kan du förklara det för mig? Nästan så man ska ha pris om man lyckas ta sig över spärrarna med den där bebis-magen.
Kan du visa ett klipp där det INTE Är hon som slänger sig ?

Kan du visa ett klipp där vakterna använder något mer våld än dom behöver? Det mesta finns ju på film turligt nog
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Personligen kan jag tycka att yngre barn, åldringar och höggravida inte ska avvisas. De bör dock få ett inbetalningskort. Kronofogden får göra sitt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Säg att hon bodde relativt nära in till stan, typ ett av förorterna i Stockholm. En taxiresa hade gått ca 4-500 kr.

Folk lever såhär, jag växte upp själv för inte längesedan och ibland hade vi inte ens råd med äpplen, farsan försökte planka in mig på tunnelbanan fram tills att jag fick SL kort från skolan i högstadiet.

Afrikaner är snåla som sjutton!
Citera
2019-02-01, 11:23
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Säg att hon bodde relativt nära in till stan, typ ett av förorterna i Stockholm. En taxiresa hade gått ca 4-500 kr.

Folk lever såhär, jag växte upp själv för inte längesedan och ibland hade vi inte ens råd med äpplen, farsan försökte planka in mig på tunnelbanan fram tills att jag fick SL kort från skolan i högstadiet.

Men råd att riskera en bot på 1500:- har man?

Tycker att väktare går lite för hårt åt i allmänhet, känns som att de triggas ganska lätt av den omhändertagnes beteende. Är man professionell behåller man sitt lugn och låter sig inte provoceras av lite skrik eller milt motstånd.
Citera
2019-02-01, 11:24
Bannlyst
Vad heter hon?
Det måste väl finnas föräldrar och grannar som känner igen henne.

http://forumbilder.se/I4EAE/163dc453...2-372b2e7f4aa2
Citera
2019-02-01, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkandeAnders
Tack! Kan knappt läsa allmänhetens granskning av ordningsmakten längre. Allt p.ga människors okunnighet.
Vad är det för skillnad på väktare och ordningsvakt då som ni tycker alla ska känna till?
Citera
2019-02-01, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Personligen kan jag tycka att yngre barn, åldringar och höggravida inte ska avvisas. De bör dock få ett inbetalningskort. Kronofogden får göra sitt.

Hon vägrade legitimera sig och därefter gör väktarna sitt jobb med att använda polislagen med att avhysa plats som tumultet startar.
Ordningsvakt är en förgrening till polismakten vad många inte vet.
Citera
2019-02-01, 11:26
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Hon är väl för korkad för att förstå att allt är hennes eget fel! Ingen tjuvåkare råkar ut för detta per automatik hon har helt enkelt varit ohörsam.

Om man tjuvåker så får man räkna med att åka fast och gör man det så är det smidigast att samarbeta.

Märklig bland de som försvarar denna tjuvåkande kvinna, man har skyldigheter som medborgare men det talar inte försvararna om!

Hon har antagligen fuskåkt i åratal och därmed kostat oss andra tiotusentals kronor!

Arga katter får rivet skinn...
Citera
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Jag blir provocerad när jag läser sånt. Båda parterna gjorde fel, men! Hade människan följt med ut frivilligt och inte börjat skrika som en idiot framför sin dotter, så hade inte detta hänt. Hade hon lugnt förklarat att hon har en biljett, men ej hittar den och är på väg till BB, så hade det inte heller hänt.
Hon är nu hemma och vilar, alltså höll hon inte på att födda på t-banan.

Graviditet ger ingen fribiljett. Punkt. Att hon väljer att hitta på en mystisk biljett som inte går att hitta är bara bs.
Jag har varit gravid. Jag har åkt t-bana i Sthlm och Oslo. Jag har vid flera tillfällen glömt att köpa biljett och erkänt detta direkt. Har fått tillsägelse och inte ens blivit avvisad. Hade jag däremot börjat gallskrika och provocera, så hade det helt säkert slutat likadant.

Sedan så hatar jag att allt ska vinklas mot OV. De gör faktiskt sitt jobb och jag ser ingenstans att de använder övervåld. Visst, man trycker inte en gravid kvinna ner med magen före, men det är inte alltid det vi gör är så genomtänkt.
Hon borde ha tänkt på sin 5 åriga dotter innan hon började garva.
Senast redigerad av DuFarInteVeta 2019-02-01 kl. 11:28.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Vad heter hon?
Det måste väl finnas föräldrar och grannar som känner igen henne.

http://forumbilder.se/I4EAE/163dc453...2-372b2e7f4aa2
Finns sen tidigare i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Om man vill se lite fler klipp än det som ligger på instagram så kan man leta upp Lovette Jallow på facebook. Tanten ligger på marken och skriker och gormar, fast vakterna knappt rör vid henne.
Afrikanska släkten Jallow har några trådar på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in