2019-01-25, 20:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Uppfattade detsamma. Det vore bra om det äntligen kunde ske ett genombrott, nu när man hittat så pass intressanta vittnen som befunnit sig nära (?) brottsplatsen.

Kan det vara antingen cykeltjejerna eller någon av de boende nära fynd/brottsplatsen som nu plötsligt vågat ta bladet från munnen?

Hoppas att de är en viktig del i det stora pusslet!
Citera
2019-01-25, 20:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JGs logg av "lyssna till Livet"14/5, morddagen
Could have been a nice MTB ride but too little time this evening. Park-n-trek-n-log.

JG har ytterligare en ganska intressant loggtext den 14/5:

Citera
2019-01-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
JG har ytterligare en ganska intressant loggtext den 14/5:

Sedan var han sjukskriven i två veckor, av sorg eller för vad han varit med och gjort slog honom?
Konstigt om det var av sorg, då han behandlat LW som luft i ett års tid. Mobbat och blockat henne...
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-01-25 kl. 21:10.
Citera
2019-01-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Hur?
Skulle den presumtive kanske använda sig av LW:s mobil?
Eller lockat med en lockfågel?

Men hur skulle den presumtive kunna vara helt säker på att det inte skulle dyka upp ett par tjejer med cyklar och som därigenom kanske skulle ha kunnat ge MGM alibi?
Hur?

Den nära vän som avses använder förstås ingen mobil utan gör muntligt upp något med den andre dagen innan. Sedan är det ju alltid ett risktagande.
Columbo.
Citera
2019-01-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan det vara antingen cykeltjejerna eller någon av de boende nära fynd/brottsplatsen som nu plötsligt vågat ta bladet från munnen?

Hoppas att de är en viktig del i det stora pusslet!

Tippar att det handlar om tjejerna.
Citera
2019-01-25, 21:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det finns inget i deras loggar som antyder att geocacheturen den 16 maj var planerad (långt) i förväg.

Okej då blir det ju mer intressant. Jag tror inte mordet var planerat mer än möjligtvis från en dag innan, om ens det.
Citera
2019-01-25, 21:48
Medlem
JG och SD ser ut att älska varandra. De ser ut som ett kärleksfullt gift par på sina lekbilder från geologgarna. JG ser även ut att vara kär i HD när man tittar på filmen som SD lagt ut från eventet i juni -17 då LW:s stora del i geotouren inte lyftes fram ordentligt av mobbar-HD.
Citera
2019-01-25, 22:39
Medlem
PeterNosters avatar
Om det skulle vara de två tjejerna som kom leandes med cyklar så kom väl den uppgiften från dalaan.
om jag inte minns fel så var gatan nämnd där de skulle setts och det var någonstans i gamla Hjärsta d.v.s. andra sidan motorvägen.
Citera
2019-01-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Honan6.

Du skall få en liten ledtråd av mig att låta dina tankar arbeta med.

Det fanns en gång i tiden en person som ofta uttryckte sig enligt följande citat skrivet här nedan.

Citat: "Min lilla Präst-Pocahontas" Slut Citat/

Den här nu omtalade personen , var fortfarande mycket aktuell inom den koreanska kvinnans' enormt stora umgängeskrets då hon Måndagen den 14 Maj år 2018 bringades om sitt liv.

Den här personen har haft ett mycket svårt liv bakom sig och sökt sig till kyrkan vid flera tillfällen för att där söka hjälp och förståelse från annan person gällande sina dåvarande problem.

Denna personen finns även fortfarande inom Geo-Cashing.

Obs ! ... Inom den koreanska kvinnans' tidigare skrivna dagboks-anteckningar , så förekommer denna personen på flera ställen , och hur , och på vilket sätt personen blev inskriven av den koreanska kvinnan i hennes' tidigare skrivna dagboks-anteckningar , kan jag tyvärr inte avslöja här i tråden , detta med anledning av att det kan komma att grovt misstolkas av vissa tråd-deltagare , vilket jag i min tur inte vill låta ske tillika undvika.

Mvh/ "JokerMannen"
Menar du i klartext att det är någon annan än den MGM som vet mer än han borde och därför ska förhöras igen?
Citera
2019-01-25, 23:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Honan6.

Du skall få en liten ledtråd av mig att låta dina tankar arbeta med.

Det fanns en gång i tiden en person som ofta uttryckte sig enligt följande citat skrivet här nedan.

Citat: "Min lilla Präst-Pocahontas" Slut Citat/

Den här nu omtalade personen , var fortfarande mycket aktuell inom den koreanska kvinnans' enormt stora umgängeskrets då hon Måndagen den 14 Maj år 2018 bringades om sitt liv.

Den här personen har haft ett mycket svårt liv bakom sig och sökt sig till kyrkan vid flera tillfällen för att där söka hjälp och förståelse från annan person gällande sina dåvarande problem.

Denna personen finns även fortfarande inom Geo-Cashing.

Obs ! ... Inom den koreanska kvinnans' tidigare skrivna dagboks-anteckningar , så förekommer denna personen på flera ställen , och hur , och på vilket sätt personen blev inskriven av den koreanska kvinnan i hennes' tidigare skrivna dagboks-anteckningar , kan jag tyvärr inte avslöja här i tråden , detta med anledning av att det kan komma att grovt misstolkas av vissa tråd-deltagare , vilket jag i min tur inte vill låta ske tillika undvika.

Mvh/ "JokerMannen"

Det finns en person som har kallat LW detta på sociala medier. Denna person verkar dock ha varit i Kina vid tidpunkten för LW's död.
Citera
2019-01-25, 23:52
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Menar du i klartext att det är någon annan än den MGM som vet mer än han borde och därför ska förhöras igen?

Orka bry sig. Vi ska nu ledas bort från kärnhuset och fundera på fikusar som C*c*_c, ML eller någon annan som nämnts tidigare.

Dock finns en till figur som stått SD väldigt nära i både ungdomen och i vuxen ålder. Jag har inte haft tid att fundera på honom så jag hade nästan glömt bort AM (MAVX) som bor väldigt nära SD. Bara att gena via skogsstigen i hörnet på Betesv. så kommer man till villan där AM och VM bor. Han och SD tillhör Lögaboys från Västerås.
Citera
2019-01-26, 00:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Okej då blir det ju mer intressant. Jag tror inte mordet var planerat mer än möjligtvis från en dag innan, om ens det.

JG's medcachare från den 16 maj åkte tydligen kort därpå till Norge, till samma event som "övriga Norge-gänget", han färdades dock inte tillsammans med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in