Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Jag är ingen expert på föruttnelseprocessen, men det är inte du heller. Jag vet ändå att experterna INTE har sagt att de måste ha legat på en annan plats innan de hittades. Torson tror jag har legat där den hittades sedan mördaren dumpade den där. Benen tror jag har legat i gula huset i en sopsäck även när vittnen tittat in. Kanske inte från den 4 maj men ändå betydligt längre än vad du tror.
Jag är nog större expert än många av er här på forumet, i min ungdom vid uppväxttiden vistades jag väldigt mycket i skog och mark vid olika årstider och träffade på döda djur som mött svältdöden.
Den tiden fanns inte nödutfodring utan djuren dog vid snörika vintrar när de inte kunde få föda.
Därför vet jag hur ett djurkadaver stinker när vårsolen kommer.
En människa skall ha värre stank än djuren, som är de enda som jag påträffat.
Därför att tro torson med blodfyllning inuti som legat ute, inte framkallade lukt från 4 maj till 22 maj är inte seriöst.
Ni tycks ha inget begrepp om att bära tunga saker, alla som varit med och bar säckar när de vägde 50 kg, vet om att det är ingenting man tar under armen och går flera hundra meter med som ni tycks tro, 50 kg är torson + benen.
Att bära tunga saker fordras vana, teknik och även hjälpmedel.
När det gäller KJ han skulle aldrig ha kunnat bära ensam kroppsdelarna från värnet till fyndplatsen, är en omöjlighet.
Två personer kunde göra det mycket lätt med en hjälpanordning, men inte en person.