2019-01-31, 22:07
Medlem
Om AFS inte kan ta avstånd från NMR nu på Mynttorget så tror jag deras tid i rampljuset är slut.

Om de å andra sidan drar en tydlig gräns så tror jag de kan börja öka i opinionen.

Konstigt man ska behöva påpeka sådana självklarheter som vikten för ett seriöst parti att ta avstånd från nynazism.
Citera
2019-01-31, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ja nu kan det möjligtvis börja röra på sig för AfS i opinionen. EU-utträde är en viktig fråga för många SD-väljare har jag fått intryck av. Kanske 20 procent anser den mycket viktig. Om det är några av dessa som kan tänka sig att byta till AfS får vi se.

Nej, utsikterna torde tvärtom vara dåliga. Det där med att 15 eller 20% anser EU-utträdet viktigt, är en siffra man ska ställa sig skeptisk till.
Citera
2019-01-31, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Fast du erkände nu att jag hade rätt när jag sade att det finns mediefolk som inte alls försöker vara objektiva men som ändå utger sig för att vara objektiva. Kort och gott: De ljuger.

Ok, du har gjort det enkelt för dig. Vad har vunnits med det? Gå tillbaka till mitt lite längre inlägg tidigare för något meningsfullt.
Citera
2019-02-01, 08:43
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Om AFS inte kan ta avstånd från NMR nu på Mynttorget så tror jag deras tid i rampljuset är slut.

Om de å andra sidan drar en tydlig gräns så tror jag de kan börja öka i opinionen.

Konstigt man ska behöva påpeka sådana självklarheter som vikten för ett seriöst parti att ta avstånd från nynazism.

Det enda AfS ska göra - om något - är i sådana fall att ta avstånd från en grälsjuk judinna som hellre synes vilja splittra ”Svärjerörelsen” med sitt gnällande hyckleri, istället för att på riktigt vilja stå upp för allas vår hotade yttrandefrihet.

Hon är ju inte ens inbjuden att tala den 3 februari - så varför ska hon överhuvudtaget behöva dementera och ta avstånd, från just den manifestationen.

Å hur går det nu med den så låga & onödiga polisanmälan mot patrioten Fabian Fjälling? Katerina Janouch ter sig alltmer som en sabotör, hycklare och infiltratör…Enad front i sakfrågan? My ass.

För övriga avhoppare som var bjudna:
Citat:
Om man anmäler sig för att tala på en demonstration för yttrandefrihet, men sedan vägrar delta på grund av att någon man inte gillar också ska få yttra sig, har man då inte missat lite av poängen med yttrandefriheten och varför den bör försvaras?
https://twitter.com/erikssondan/status/1090877403751243777
Citera
2019-02-01, 09:01
Medlem
.
Citera
2019-02-01, 19:14
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag håller inte med om det. Tror det är ytterst få idag som brinner för sverige ut ur EU och har det som sin kärnfråga.

Jag håller fast vid min tidigare ståndpunkt. AfS, eller annat liknande parti, få inte sin chans förrän Sd haft sin chans och sumpat den. Med det menar jag att sd ska komma i någon form av ansvarsposition och att det då ändå inte blir nån större förändring. Då möjligtvis kan det finnas utrymme.

Vad ska vi göra då som fattar att AfS politik är det enda som kan rädda Sverige? Ska vi vänta med att rösta AfS för att låta SD, med en helt annan politik, prövas?
Citera
2019-02-01, 20:03
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Tror att AfS har linjen att inte ta avstånd hit och dit. Det är bra. Därmed inte sagt att man ställer upp oavsett arrangör eller talarlista. Det är alltid en svår avvägning eftersom realiteten idag är att vi lever i en demokratur med en grundlurad befolkning. Inget du ändrar på en kvart. Annie Lööf, Stefan Löfven, Jan Björklund, Gustav Fridolin och Jonas Sjöstedt har förstört Sverige, inte NMR men ändå är det de senare som vi förväntas ta avstånd från. Kommunisterna behöver ingen ta avstånd ifrån, inte heller globalisterna.
Citera
2019-02-02, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Det enda AfS ska göra - om något - är i sådana fall att ta avstånd från en grälsjuk judinna som hellre synes vilja splittra ”Svärjerörelsen” med sitt gnällande hyckleri, istället för att på riktigt vilja stå upp för allas vår hotade yttrandefrihet.

Hon är ju inte ens inbjuden att tala den 3 februari - så varför ska hon överhuvudtaget behöva dementera och ta avstånd, från just den manifestationen.

Å hur går det nu med den så låga & onödiga polisanmälan mot patrioten Fabian Fjälling? Katerina Janouch ter sig alltmer som en sabotör, hycklare och infiltratör…Enad front i sakfrågan? My ass.

För övriga avhoppare som var bjudna:

Dan har Svegot att prata på i. Gott om yttrandefrihet där... bara att snacka på. Han behövs dessutom, Pastorn och Conrad klarar sig inte så bra på egen hand.

Dan är inte efterfrågad någon annanstans och det borde han inse.
Citera
2019-02-02, 02:51
Medlem
Mycket trams i den här tråden just nu.

Det har ju i dagarna kommit en mångkulturell nyhet som AfS skulle kunna göra till en stor väljarfråga. Tänker då på frågan om utökad integration i skolan. Den frågan innehåller stor politisk laddning och det är många föräldrar och far- och morföräldrar runt om i Sverige som skulle kunna blir politiskt laddade av denna fråga.

Att missa denna möjlighet i fråga som har hög politisk voltstyrka vore tjänstefel av parti som vill göra migrationsfrågan till sin.

Möjligheterna till utspel och aktivism är obegränsade. Bör inte missas.
Citera
2019-02-02, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Mycket trams i den här tråden just nu.

Det har ju i dagarna kommit en mångkulturell nyhet som AfS skulle kunna göra till en stor väljarfråga. Tänker då på frågan om utökad integration i skolan. Den frågan innehåller stor politisk laddning och det är många föräldrar och far- och morföräldrar runt om i Sverige som skulle kunna blir politiskt laddade av denna fråga.

Att missa denna möjlighet i fråga som har hög politisk voltstyrka vore tjänstefel av parti som vill göra migrationsfrågan till sin.

Möjligheterna till utspel och aktivism är obegränsade. Bör inte missas.

Problemet är att de ledande inom AFS inte har barn. Har man inte barn så är det lätt att man svävar iväg och lägger fokus på fel saker istället för det absolut viktigaste.

Någonting annat AFS bör satsa på är jägare, propagera för att laglydiga ska kunna få inneha vapen lättare än idag där pk-poliser sitter och gör allt för att säga nej till ansökan.
Citera
2019-02-02, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Tror att AfS har linjen att inte ta avstånd hit och dit. Det är bra. Därmed inte sagt att man ställer upp oavsett arrangör eller talarlista. Det är alltid en svår avvägning eftersom realiteten idag är att vi lever i en demokratur med en grundlurad befolkning. Inget du ändrar på en kvart. Annie Lööf, Stefan Löfven, Jan Björklund, Gustav Fridolin och Jonas Sjöstedt har förstört Sverige, inte NMR men ändå är det de senare som vi förväntas ta avstånd från. Kommunisterna behöver ingen ta avstånd ifrån, inte heller globalisterna.
Bra svar. Man är bara ansvarig för sina egna handlingar. Att "ta avstånd" från ditten och datten är att erkänna sig skyldig till de orättvisa anklagelser som riktas mot en. Sådan "har du slutat slå din fru"-retorik ska man aldrig acceptera. Inte heller guilt by association av olika slag. Däremot kan man förstås välja vilka sammanhang man vill ingå i.
Citera
2019-02-02, 09:58
Medlem
Citat:

Ingen från AfS har nåt med demonstrationen 3/2 på Mynttorget att göra. Inte heller Mynttorgsaktivisterna, Nordisk ungdom eller någon annan alt-right grupp.

Enligt Mattias Wåg på Twitter är arrangören och personen som har demonstrationstillståndet en äldre kvinna som heter Ingrid M, en sympatisör till NMR.

I praktiken ett NMR-jippo alltså. Vad tusan har Johan Widén i det sällskapet att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in