Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Tack MV för att du kom in och tydliggjorde! Det behövs i denna märkliga tråd. Jag förstår att du har dina skäl att inte gå in på detaljer men då tolkar jag ditt svar nu då du inte nekar, som att den digitala kontakt som förelåg åtminstone skulle kunnat ha indikerat en viss planering.
Man undrar ju onekligen om hur LWs chattande såg ut den kvällen då jag misstänker att hon kan ha deltagit i både enskilda chattar och i gruppchattar med anledning av sonens födelsedag och den förestående resan. Jag gissar att vad som sades i vilket sammanhang är något som polisen vet om och som kanske är riskabelt att avslöja här.
Men tre korta frågor: 1. Vet du om polisen har tagit på allvar de gräv i tråden som t ex Gilgrissom gjort kring loggande och lite underliga omständigheter där? Eller menar man att detta mest troligt saknar relevans? För flera av oss ej insatta så blir vi ju lite frågande över detta då geocaching verkar ha tagit upp så stor del av MGMs tankevärld. 2. Vet du om HDs hus var avspärrat och undersökt eller ej? Kan ha missat svar om detta. 3. Ser polisen det som möjligt att GM kan ha haft någon form av hjälp?
Jag ska svara på dina frågor utan att lämna med några detaljer som är avgörande för utredningen.
1) Då misstänkt MGM har en förkärlek till att visa upp sig på socialamedier så är det en mycket intressant källa för information. När man begår ett allvarligt brott så vill man försöka hålla samma profil efter som före brottet. Vilket är mycket svårt att konsekvent hålla fast vid det utan att det blir avvikelser i ens beteende och rörelsemönster. Och det finns betydande avvikelser om jag säger så.
2) HD lägenhet har inte varit avspärrad.
3) Mordet begicks av en ensam gärningsman och timmarna efter så har gärningsmannen vad som hittills framkommit varit ensam. Sen finns det möjligheter att någon nära har beskyddat MGM medvetet eller omedvetet.
Det är visserligen svar som kan tolkas olika men jag kan inte lämna detaljer som kan förstöra utredningen.