2019-02-01, 00:17
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Önskar att jag kunde men i denna långa tråd så har jag tappat vilket inlägg detta postades i. Det var med i ett uttalande där polisen hade gått ut med att det fanns vissa tecken på att någon slags planering hade förekommit. Polisen slog inte fast detta definitivt utan det var en rätt vag formulering som öppnade upp för planering. Så minns jag det iaf, men det kan möjligen ha varit MV som yttrade sig direkt.

Om någon annan som har kvar länken till artikeln har bättre detaljminne än mig så får ni gärna dela med er. Modesty kanske? Glorious?

Haha, jo jag har onekligen ett lätt bisarrt detaljminne 😊 Det var MV som berättade att mordet tros ha föregåtts av viss planering. Vilket säkert stämmer, det är också ganska vanligt vid mord i nära relationer.
Men nej, det här inte gått ut någon officiell information eller artiklar om det.
Citera
2019-02-01, 00:20
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om GM hade kunnat hålla sig borta från den här
tråden så tror jag att allt hade runnit ut i sanden för
länge sedan.
Hans behov av ständig uppmärksamhet kan nog bli
det som fäller honom.

Ja, jag hoppas det också.

Även om de märkligheter som skett i tråden kan tyckas isolerade online så hoppas jag att alla hotade både vänder sig till moderator och till polisen med detta. Samt att alla som ser märkligheter i tråden som går över det normala för trådaktivitet också tar detta vidare till rättsväsendet. Det kanske bara är våra konspirationsteorier som t ex Draifos vill låta göra gällanden men utifall att det finns någon minsta substans i något av det vi ser så kan det vara en pusselbit till i den kartläggning som polisen bedriver. Polisen är tacksamma för alla tips från allmänheten och vill själva avgöra vad som är relevant eller irrelevant. Jag litar på mer erfarna flashbackare som också menar att denna tråd varit ovanligt märklig och att det är iögonfallande.
Citera
2019-02-01, 00:22
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Haha, jo jag har onekligen ett lätt bisarrt detaljminne 😊 Det var MV som berättade att mordet tros ha föregåtts av viss planering. Vilket säkert stämmer, det är också ganska vanligt vid mord i nära relationer.
Men nej, det här inte gått ut någon officiell information eller artiklar om det.

Tack Modesty! Jag misstänkte att du hade koll på detta med ditt minne! Nå, då får jag backa på att det stod i någon artikel och hänvisa mer vagt till uttalandet av MV. Men utifrån MVs historik i andra krimtrådar kring Örebro så litar jag dock på att hen har någon slags riktig insyn i utredningar så detta bör väl ändå vägas in som möjligt.

MV, om du läser detta får du gärna förtydliga ifall du har möjlighet och inte är bakbunden av sekretess direkt eller via dina källor.
Citera
2019-02-01, 00:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag undrar om du har några spekulationer kring vad det kan ha funnits mer som kan tänkas ha varit provocerande ? Tacksam för svar.

Jag tror motivet finns i de texter som tydligen hör
till WIGen. Något som GM har uppfattat som kränkande
och kanske en pik eller något dolt budskap till hen från LW.

Finns WIGen kvar?
Hoppas polisen kollar upp den och lyssnar på texterna.
De som har tagit WIGen kanske kan berätta
något om texterna för oss andra?
Citera
2019-02-01, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Önskar att jag kunde men i denna långa tråd så har jag tappat vilket inlägg detta postades i. Det var med i ett uttalande där polisen hade gått ut med att det fanns vissa tecken på att någon slags planering hade förekommit. Polisen slog inte fast detta definitivt utan det var en rätt vag formulering som öppnade upp för planering. Så minns jag det iaf, men det kan möjligen ha varit MV som yttrade sig direkt.

Om någon annan som har kvar länken till artikeln har bättre detaljminne än mig så får ni gärna dela med er. Modesty kanske? Glorious?

Det var alltså medlemmen, samt kontot @Moralensväktare. som tidigare skrev och framförde i tråden: "Att det fanns en viss typ av planering bakom mordet" på LW.

Då tillägger jag personligen sagt till ovan skrivet beträffande att det skulle ha funnits en viss typ av planering bakom mordet.

- Ta den om Rödluvan och Vargen också, så kanske till och med jag börjar att tro på det.

Nej för höga Faraos' Faraoner gott folk, det här handlade om två stycken då snedtända knarkpundare som kom förbi LWs bostadsrätt på sen-kvällen för att där stjäla sig ett par cyklar som LW hade i sin ägo, och när sedan LW såg dessa snedtända knarkpundarna genom sitt fönster, blev hon heligt förbannad och gick ut, men sedan därefter så vet vi ju hur det gick för stackars LW
Citera
2019-02-01, 01:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vet du om HD har/hade ett baseballträ ?
du behöver givits vis inte svara om du inte vill, men frågan får man ju lov att göra.

Det var väl EGT som skrev något om ett
försvunnet baseballträ?
Citera
2019-02-01, 01:39
Medlem
Citat:
Det var väl EGT som skrev något om ett
försvunnet baseballträ?

Det finns inget baseballträ, det va bara en teori.
Citera
2019-02-01, 01:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag fann en eventlogg inlagd av SD som ordnat med event 3 juni -17 och när man tittar på de bifogade länkarna med klipp, så blir det skämskudde! "Högpresterande" HD är urusel på scen och JG ska inte hålla på med teknik, tycker jag.

LW blir omnämnd med sitt namn i loggen och fick tydligen ett pris. Hon nämns vid 46 min i klipp 3, dock syns hon inte i bild p g a att ingen av eventarrangörerna har koll på vad de sysslar med. Pinsamt!

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=7880e071-efa2-4a42-9c7c-17c1dca6594c

Samma dag som LW la ut sin "Lyssna till Livet" WIG.

Tog hon hämnd för deras mobbning i sin WIG?
Citera
2019-02-01, 01:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det finns inget baseballträ, det va bara en teori.

Jag tror mer att det var en freudiansk felsägning.
Det har varit många sådana från EGT när hen
blivit pressad i tråden.
Citera
2019-02-01, 01:57
Medlem
Citat:
Jag tror mer att det var en freudiansk felsägning.
Det har varit många sådana från EGT när hen
blivit pressad i tråden.

Så här såg det ut.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Jag var i polemik med en annan tidigare, när jag hävdade att dom hade massa bevis. Hen skrev högljud att dom inte hade det....
Tekniks bevisning är ALLT och INGET.
Barnens baseballträ, som alltid står innanför dörren, men nu är borta. Finns inte, men är ett bevis i sig att det är borta (OBS: bara ett exempel)
Citera
2019-02-01, 02:05
Medlem
[quote=Rosamund|66611191]JokerMannen är i så fall inte den första och enda i denna tråd.
Vi hade väl liknande problem i höstas med hot i PM mot någon eller några skribenter. Då var det också när vi diskuterade personer i SD:s närhet, om jag inte minns fel.[/QUOTE

Kontot @Smultron82. mordhotade kontot @Dalaan. och blev bannlyst.

Kontot @StensBurkar666. trakasserade kraftfullt kontot @TinnaNinna85. och stämplades med KFK.

Flera PM-hotelser har också förekommit.
Citera
2019-02-01, 02:13
Medlem
gloriouslifes avatar
"The Heart Of Sweden GeoTour2
arrangörsgänget
leon-noah, Putte84, Softpocahontas, Zook9, Team Davidsson"

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=7880e071-efa2-4a42-9c7c-17c1dca6594c

Jag skulle tro att LW hade något att säga till om
ifall GeoTouren skulle fortsätta eller avslutas.

Om hon kände sig mobbad av de andra och inte
fick någon uppskattning för sitt jobb
så skulle jag inte tro att hon hade något intresse
av att fortsätta.

Var det inte någon som skrev att hon och BeholderX
höll på att skapa en GeoTour i Stockholm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in