2019-02-01, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack Modesty! Jag misstänkte att du hade koll på detta med ditt minne! Nå, då får jag backa på att det stod i någon artikel och hänvisa mer vagt till uttalandet av MV. Men utifrån MVs historik i andra krimtrådar kring Örebro så litar jag dock på att hen har någon slags riktig insyn i utredningar så detta bör väl ändå vägas in som möjligt.

MV, om du läser detta får du gärna förtydliga ifall du har möjlighet och inte är bakbunden av sekretess direkt eller via dina källor.

Det stämmer att en del av utredningen bygger på att en misstänkt hade problem med att LW var en kvinna som inte gick att styra så enkelt. Och utan att gå in på detaljer så var SD drivande i att få ett möte till stånd mordkvällen. Han nekar bestämt till att ha träffat LW mordkvällen. Men bekräftar att han haft digital kontakt med LW på kvällen. Jag kan inte lämna några detaljer om vad som framkommit men SD kvarstår som huvudmisstänkt och utredarna har följt upp andra utpekade och tips som kommit in utan att kunna avskriva SD från utredningen.
Citera
2019-02-01, 02:33
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det stämmer att en del av utredningen bygger på att en misstänkt hade problem med att LW var en kvinna som inte gick att styra så enkelt. Och utan att gå in på detaljer så var SD drivande i att få ett möte till stånd mordkvällen. Han nekar bestämt till att ha träffat LW mordkvällen. Men bekräftar att han haft digital kontakt med LW på kvällen. Jag kan inte lämna några detaljer om vad som framkommit men SD kvarstår som huvudmisstänkt och utredarna har följt upp andra utpekade och tips som kommit in utan att kunna avskriva SD från utredningen.

Tack MV för att du kom in och tydliggjorde! Det behövs i denna märkliga tråd. Jag förstår att du har dina skäl att inte gå in på detaljer men då tolkar jag ditt svar nu då du inte nekar, som att den digitala kontakt som förelåg åtminstone skulle kunnat ha indikerat en viss planering.

Man undrar ju onekligen om hur LWs chattande såg ut den kvällen då jag misstänker att hon kan ha deltagit i både enskilda chattar och i gruppchattar med anledning av sonens födelsedag och den förestående resan. Jag gissar att vad som sades i vilket sammanhang är något som polisen vet om och som kanske är riskabelt att avslöja här.

Men tre korta frågor: 1. Vet du om polisen har tagit på allvar de gräv i tråden som t ex Gilgrissom gjort kring loggande och lite underliga omständigheter där? Eller menar man att detta mest troligt saknar relevans? För flera av oss ej insatta så blir vi ju lite frågande över detta då geocaching verkar ha tagit upp så stor del av MGMs tankevärld. 2. Vet du om HDs hus var avspärrat och undersökt eller ej? Kan ha missat svar om detta. 3. Ser polisen det som möjligt att GM kan ha haft någon form av hjälp?
Citera
2019-02-01, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det tror jag inte en röd sekund på. Jag tror både SD & HD tillika JG kommer att frias från alla misstankar, och detta oavsett ! om mordet kommer att klaras upp eller inte. Jag betvivlar å de kraftigaste att mordet överhuvud taget kommer att kunna klaras upp. Det verkar som att de två snetända knarkpundarna har försvunnit ut i tomma intet, kanske dom reste till utlandet efter mordet på LW ? och nu mera bor och lever där, sånt vet man ju egentligen ingenting om.

Jag noterar att du skriver tror. Och det är dig fritt att tro vad du vill. Men om du önskar att misstänkt gärningsman skulle frias helt från misstanke om att begått det fruktansvärda mordet på LW. Så kommer du bli besviken. Det är ytterst ovanligt att en MGM inte är avskriven från alla brottsmisstankar efter så här lång tid i utredningen. Det finns mer som talar för att MGM är skyldig än att han av misstag skulle blivit oskyldigt anklagad.
Citera
2019-02-01, 02:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Tack för att du berättar!

Vet du om polisen har kollat upp det här:

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror motivet finns i de texter som tydligen hör
till WIGen. Något som GM har uppfattat som kränkande
och kanske en pik eller något dolt budskap till hen från LW.

Finns WIGen kvar?
Hoppas polisen kollar upp den och lyssnar på texterna.
De som har tagit WIGen kanske kan berätta
något om texterna för oss andra?

Du behöver inte svara här men du kanske
kan tipsa dem via dina kontakter?
Citera
2019-02-01, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack MV för att du kom in och tydliggjorde! Det behövs i denna märkliga tråd. Jag förstår att du har dina skäl att inte gå in på detaljer men då tolkar jag ditt svar nu då du inte nekar, som att den digitala kontakt som förelåg åtminstone skulle kunnat ha indikerat en viss planering.

Man undrar ju onekligen om hur LWs chattande såg ut den kvällen då jag misstänker att hon kan ha deltagit i både enskilda chattar och i gruppchattar med anledning av sonens födelsedag och den förestående resan. Jag gissar att vad som sades i vilket sammanhang är något som polisen vet om och som kanske är riskabelt att avslöja här.

Men tre korta frågor: 1. Vet du om polisen har tagit på allvar de gräv i tråden som t ex Gilgrissom gjort kring loggande och lite underliga omständigheter där? Eller menar man att detta mest troligt saknar relevans? För flera av oss ej insatta så blir vi ju lite frågande över detta då geocaching verkar ha tagit upp så stor del av MGMs tankevärld. 2. Vet du om HDs hus var avspärrat och undersökt eller ej? Kan ha missat svar om detta. 3. Ser polisen det som möjligt att GM kan ha haft någon form av hjälp?

Jag ska svara på dina frågor utan att lämna med några detaljer som är avgörande för utredningen.

1) Då misstänkt MGM har en förkärlek till att visa upp sig på socialamedier så är det en mycket intressant källa för information. När man begår ett allvarligt brott så vill man försöka hålla samma profil efter som före brottet. Vilket är mycket svårt att konsekvent hålla fast vid det utan att det blir avvikelser i ens beteende och rörelsemönster. Och det finns betydande avvikelser om jag säger så.

2) HD lägenhet har inte varit avspärrad.

3) Mordet begicks av en ensam gärningsman och timmarna efter så har gärningsmannen vad som hittills framkommit varit ensam. Sen finns det möjligheter att någon nära har beskyddat MGM medvetet eller omedvetet.

Det är visserligen svar som kan tolkas olika men jag kan inte lämna detaljer som kan förstöra utredningen.
Citera
2019-02-01, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack för att du berättar!

Vet du om polisen har kollat upp det här:

Du behöver inte svara här men du kanske
kan tipsa dem via dina kontakter?

Jag ska framföra detta och påminna om att kolla upp det ifall det inte redan är gjort.
Citera
2019-02-01, 02:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag ska framföra detta och påminna om att kolla upp det ifall det inte redan är gjort.

Tack!
Citera
2019-02-01, 03:12
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Jag ska svara på dina frågor utan att lämna med några detaljer som är avgörande för utredningen.

1) Då misstänkt MGM har en förkärlek till att visa upp sig på socialamedier så är det en mycket intressant källa för information. När man begår ett allvarligt brott så vill man försöka hålla samma profil efter som före brottet. Vilket är mycket svårt att konsekvent hålla fast vid det utan att det blir avvikelser i ens beteende och rörelsemönster. Och det finns betydande avvikelser om jag säger så.

2) HD lägenhet har inte varit avspärrad.

3) Mordet begicks av en ensam gärningsman och timmarna efter så har gärningsmannen vad som hittills framkommit varit ensam. Sen finns det möjligheter att någon nära har beskyddat MGM medvetet eller omedvetet.

Det är visserligen svar som kan tolkas olika men jag kan inte lämna detaljer som kan förstöra utredningen.

Tack så mycket åter en gång. Det här hjälper till att utreda mycket kring det vi i tråden funderat kring. Jag förstår och respekterar du inte kan yppa mer detaljerat. Det viktiga här är ju att utredningen får fortgå så att GM åker fast och ställs inför rätta.
Citera
2019-02-01, 03:20
Medlem
Citat:

Är du fortfarande lika optimistisk och tror att det kommer
å leda fram till åtal?
Citera
2019-02-01, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är du fortfarande lika optimistisk och tror att det kommer
å leda fram till åtal?

Jag tror på en lösning av mordet och att det ska leda till fällande dom.
Citera
2019-02-01, 03:57
Medlem
Citat:

Ok, å då menar du fortfarande SD antar jag.

Jag hoppas verkligen att du får rätt, även om
mina tvivel bara växer.

Vet du något om hur stämningen är på huset
där i Örebro?
Citera
2019-02-01, 03:59
Medlem
Philomenas avatar
Citat:

Låter bra!

Vet du om någon varning kunnat gå ut till närboende och allmänhet om att MGM är att betrakta som farlig eller har det funnits skäl eller hinder för att göra detta? Vi är några i tråden som funderat kring riskerna när MGM för ett så hemskt mord, möjligen kopplat till geocaching, börjar ta med nya kvinnliga grannar ut på turer i skogen. Det känns farligt om MGM verkligen är GM. Har det bedömts att MGM utgör någon risk för grannar eller vänner till LW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in