2019-02-01, 00:48
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXHecateXx
Jag tror att det är svårt att hålla sig lugn när ens barn blir taget åt sidan

Har man någon gång varit gravid så vet man också att det kommer med förvärkar och en hel drös andra smärtor. Man kan ju tänka sig att en viss oro för både dottern och det ofödda barnet kan förvärra situationen.

Flera härinne säger att allt var lugnt och fint tills hon började härja. Då har jag missat något klipp. För i de jag sett så är de redan flera stycken som släpar henne av tunnelbanan. Länka gärna klippet som visar att hon beter sig så bedrägligt på tunnelbanan att flera män måste behandla henne sådär.

De borde dessutom kunna hantera henne utan att trycka ner henne på mage

Jag tror knappast hon endast plankat för ett sådant ingripande, var kommer den informationen ifrån? Trådsanning?
Citera
2019-02-01, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Och om man inte har råd? Eller om det inte är så akut? Förvärkar kan man ha i flera dygn innan man föder.

Detta spelar dock ingen som helst roll, och verkar mer vara en efterhandskonstruktion för att ge MGM en ursäkt. Om MGM på ett vänligt sätt säger till vakterna att hon har förvärkar, är på väg till sjukhuset och att hon inte har någon biljett så kommer vakterna med all säkerhet att hjälpa henne, oavsett om hen är gul, vit, svart, brun eller orange. Nu verkar det som om GM vägrat och istället börjar ställa till en scen för att undvika ansvar. Bor i Stockholm och dessa typer av "kaospersoner" är ganska vanliga i tunnelbanan, oftast invandrare men inte alltid. Ibland är det psykisk sjukdom eller missbruk med i bilden. Att vara vakt i tunnelbanan, fy fan alltså.

MGM kunde alltså betalat ca 35 kronor och undsluppit allt besvär, eller betalat en taxi om det var akut (för vad, 300-400 kr?). Istället skapar hon en scen för att undkomma ansvar och för att få sympati, detta medan hennes barn blir ett offer och får ett trauma för livet. Fy fan vilken usel människa.
Citera
2019-02-01, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Om barnet i magen får bestående men så kommer det gå riktigt illa för ordningsvakterna. Fängelse.

Med en sådan mamma är platsen i kumla bunkern om 20 år redan bokat och klar, utan att man behöver lägga någon skuld på OV.
Citera
2019-02-01, 00:51
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:

Har man någon gång varit gravid så vet man också att det kommer med förvärkar och en hel drös andra smärtor. Man kan ju tänka sig att en viss oro för både dottern och det ofödda barnet kan förvärra situationen.

Flera härinne säger att allt var lugnt och fint tills hon började härja. Då har jag missat något klipp. För i de jag sett så är de redan flera stycken som släpar henne av tunnelbanan. Länka gärna klippet som visar att hon beter sig så bedrägligt på tunnelbanan att flera män måste behandla henne sådär.

https://www.instagram.com/p/BtUE8rHF...id=qudlu7r2g1d

Hon vill uppenbart inte flytta på sig och får INTE sitt barn taget åt sidan av vakterna, utan det verkar en vännina göra. Senare tar dock en vakt dottern avskiljes så att hon slipper se sin pinsamma mor.
Citera
2019-02-01, 00:51
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Vi rasprofileras, som Anders Kraft själv har erkänt, och här använder ni n ordet som om det inte vore något. Jag är så trött på det här samhället och vill gråta mig till sömns. Hur skötsam och högutbildad man än är så räcker det aldrig.

Det handlar inte om ras, har inte en minsta smul med hudfärg att göra. Beter man sig illa får det konsekvenser oavsett om man är färgad eller vit.
Citera
2019-02-01, 00:52
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Vet dom om att hon är gravid? Vad säger reglemente vad man få göra? Fokus ligger för hårt på OV gör och inte gör. Kvinnan ha ett eget ansvar här att uppträda på ett anständig sätt.
Nu har jag bara sett båda videos en gång men det är ganska uppenbart att hon är gravid. Sägs att hon är 6-7 månader in, det borde vara svårt att missa.
Jag har ingen aning om vad reglementet säger. Har svårt och se att de uppmanar till att trycka ner en gravid kvinna med magen före mot en bänk, det kanske du har bättre koll på?

Självklart har hon ett ansvar. Däremot är dessa vakter utbildade att hantera situationer likt dessa och det verkar de inte ha klarat av.
Senast redigerad av Bondbrud 2019-02-01 kl. 00:54.
Citera
2019-02-01, 00:52
Medlem
Fetimajns avatar
Citat:

Förstår inte vad hon tror kommer hända med dottern för att vakterna haffar henne i några minuter. Det är inte Pyongyang vi lever i. Hon måste väl veta att Sverige är mer utvecklat än så och hon får tillbaka dottern snart.
Citera
2019-02-01, 00:54
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:

Hade hennes graviditet varit ett bekymmer och en oro för henne så hade hon hållit käften och följt med vakterna som en normal och civiliserad medborgare skulle ha gjort.
Citera
2019-02-01, 00:54
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jag tror knappast hon endast plankat för ett sådant ingripande, var kommer den informationen ifrån? Trådsanning?

Klart hon inte plankat. Hon är helt hysterisk och 4 OV:s tar hand om häxan. Magen håller på att spricka och man vill gärna veta mer om varför vi betalar hennes sjukvårdskostnader.
Citera
2019-02-01, 00:56
Medlem
ace_secs avatar
Kommer kvinnan betala för ambulansen och sjukhusbesöket? Eller kommer hon smita även från de kostnaderna?

Att skattepengar går till skogsgalna, fuskande och våldsamma som denna .....
Citera
2019-02-01, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Nu har jag bara sett båda videos en gång men det är ganska uppenbart att hon är gravid. Sägs att hon är 6-7 månader in, det borde vara svårt att missa.
Jag har ingen aning om vad reglementet säger. Har svårt och se att de uppmanar till att trycka ner en gravid kvinna med magen före mot en bänk, det kanske du har bättre koll på?

Självklart har hon ett ansvar. Däremot är dessa vakter utbildade att hantera situationer likt dessa och det verkar de inte ha klarat av.

OV är utbildade att upprätta ordningen och göra vad lagen säger vad man få göra. Sedan bör OV har en viss lämplighet och kunna prata med människor innan det börja använda våld.

Har bara sett en video, tycker inte den är särskilt upprörande.
Citera
2019-02-01, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetimajn
Gå av tåget och ring en taxi.

Alla har väl inte råd med taxi ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto