2019-01-31, 22:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Är detta fakta som du skriver om SR och KAs relation, och kan du länka till källorna......

Eller är det så att du spekulerar??? Kan du skriva ut klart och tydligt att du spekulerar (när du gör det) för annars kan dina inlägg uppfattas som att du försöker att skapa trådsanningar vilket är förbjudet. Vilket man kan rapportera till moderator......

På vilket sätt tycker du att jag spekulerar?
Det jag beskriver är inga nyheter utan vad som tidigare har framkommit i tråden.

Finns det några oklarheter i att KA och SR beskyller varandra för att förhållandet inte fungerar?
Finns det några frågetecken i tråden om vem som lämnade vem eller vem som blockerade vem?
Citera
2019-01-31, 22:37
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theredrose
Jag har under flera dagar följt inläggen här i tråden men inte orkat skriva. Mycket för att det som hänt är jobbigt och för att det känns lite som att det inte spelar någon roll eftersom spekulationerna och frågorna ändå kommer fortsätta ösa.

Men, vad gäller SR och hans tidigare förhållande med Anna så var de tillsammans i åtta år och hon hade det jobbigt psykiskt under en lång tid, kanske till och med innan de träffades. SR är inte på något sätt inblandad i det som hände där utan det är ett tragiskt fall av en psykiskt dålig människa som försökt ta sitt liv mer än en gång som jag förstått. Det fanns också "bevis" att Anna inte lastade SR för sitt mående. Ibland efterlämnar ju personer saker när de avlider.

Detta som hände Anna läkte nog aldrig. Hur lång tid tar det att sörja kärleken i sitt liv? Att man själv hittat denne död hemma i sin egen trivsamma vrå?

I videon säger SR också att han har dödat sina grabbar för att de vantrivs hos sin mamma, lyssnar man så hör man att han säger "för". Och jag tror hela videon är för han vill förklara varför han gjort som han gjort, d.v.s. tagit barnen med sig. Relationen mellan S och K var oerhört infekterad och det hade hänt saker som gjorde att det ledde till detta. Hennes beteende går inte att rättfärdiga och detta drev SR över kanten
. Jag vet mycket mer än jag vill skriva, med respekt för alla inblandade. Mina källor är extremt trovärdiga då jag både själv kände SR och dessutom ventilerat med nära och långvariga vänner till honom.
Ja, han mördade sina barn, det är oförlåtligt. I hans sjuka mående och på det sättet han blev behandlad och relationen far/mor/söner så såg han ingen annan utväg för barnen än att befria dem från det helvete han trodde de skulle få när han själv inte fanns i livet längre.
Man borde känna sån jävla avsky. Men när man vet vem personen är och varför det förmodligen blev som det blev, så kan man inte rå för att endast känna sorg.
Han säger att de vantrivs hos sin mamma, det har vi ingen som helst aning om de gjorde.
Han "tog inte barnen med sig". Han mördade barnen. Om det dessutom finns en himmel och ett helvete tog han definitivt inte barnen med sig, barnen hamnade i paradiset och Samuel hamnade i helvetet.

Varje gång han nämnde barnen kom han in på hur han hatade Karin. "Det hade hänt sakersom ledde till detta"? Nej, att saker i sig händer leder inte till att man mördar sina barn. Du skriver att Karins beteende inte går att rättfärdiga, att det skulle ha drivit honom över kanten, men du skriver inte vad hon gjorde.
Var hon pedofil? Hotade hon att slakta barnen? Hotade hon att skära av honom öronen eller andra lemmar? Krävde hon 20 miljoner kronor?
Eller ville hon bara flytta därifrån och träffa en ny man?

När jag ser och lyssnar på bebisen i filmen ser jag en människa som aldrig är kapabel att bli lämnad. Nu blev han dessutom lämnad och blev ersatt av en anabolafghan! Detta skulle aldrig kunna bli ett bra filmmanus.
Citera
2019-01-31, 22:38
Medlem
Otroligt hur den här tråden drar till sig tjejer/kvinnor. Tråden slår verkligen an på moderskapet. Så gulligt .. å vi vet även vem mördaren ääär
Citera
2019-01-31, 22:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Tack! Och jag förstår heller inte varför man tar för givet att det ens fanns fog för att göra en orosanmälan?? Är det helt orimligt att tro att det inte fanns grunder till en sån? Är det så orimligt att denna far faktiskt var en BRA far (ja, tills han dräpte dem menar jag då såklart, eftersom nu inte alla förstår det)? Är det så orimligt att det var hos sin far som de hade sin trygghet?

Nej, inte orimligt alls.

Nu när jag har blivit äldre, så har min övertygelse blivit en hel del förstärkt i att det egentligen är alldeles för lätt att separera/skilja sig när man har barn. Barnen får alltid ta smällen när de vuxna (eller en av dem) vill känna "frihet" och "självförverkelse", byta bostad (ibland flera gånger) eller varannan vecka.....så förälder kan vara "barnfri"......

Men det finns givetsvis mycket dåliga förhållanden, där separation är det enda som fungerar.

Tack för att du berättar och tillför lite sanning i denna röriga tråd. Flashback brukar vara bättre än så här.

Kan du inte ge en liten hint om vad för beteende eller liknande KA utövade mot SR så att några av de värsta trådsanningsspridare tystnar något.

Personligen tror jag på en stor del ekonomisk "utpressning".........men min spekulation.
Citera
2019-01-31, 22:50
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slangballe32
Jag har tittat på filmen ett antal gånger nu och varje gång så slås jag av ögonblicket då han avslutar streamen. Efter han sagt "nu tror jag snuten kommer" och han tittar in i telefonen. det är precis som det är en annan människa än som varit på streamen. kolla ansiktsuttrycket. Psykopat, allt är ett spel.
Jag upptäckte det ögonblicket vid min andra (och troligen sista) koll på videon. Jag håller helt med, även om det syntes redan tidigare att han bara spelar förtvivlad. Äkta psykopat, skulle jag säga.
Citat:
Ja men snälla. Inte tror man väl att någon ska ta livet av sina barn oavsett hur dåligt man än mår? Du har säkert själv personer i din närhet som du vet mått dåligt, mycket dåligt någon gång? Inte tror du då att de ska ta med sig sina barn om de ska ta sitt liv?
(…)
Jo, det är absolut någonting man kan befara och bör säkra för, när någon man känner mår riktigt dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Så kan det vara. Det kan också vara så att de i hennes närhet valt att lyssna till den levandes/hennes önskan att inte "sprida hat". För att använda hennes egna ord "Jag är barnens mamma... Respekt och kärlek är det vi kan ge varandra. Hat föder hat".
Verkar fullt rimligt.

Jag är intresserad av fakta om SR:s liv, det kan ge ledtrådar till hur han var som person.
Någon skrev tidigt att han plågade sina hästar, det vore ett tecken på att han var psykopat.
En annan skrev att han bedrog mamman genom att köpa sex av en prostituerad när hon var gravid. Ytterligare påståenden är att han var svårt svartsjuk och kontrollerande.
Hur störd var han? Riktiga exempel ur verkligheten som verkar trovärdiga, kan leda oss rätt.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2019-01-31 kl. 22:58.
Citera
2019-01-31, 22:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
På vilket sätt tycker du att jag spekulerar?
Det jag beskriver är inga nyheter utan vad som tidigare har framkommit i tråden.

Finns det några oklarheter i att KA och SR beskyller varandra för att förhållandet inte fungerar?
Finns det några frågetecken i tråden om vem som lämnade vem eller vem som blockerade vem?

Eh, jaa. Det är mycket, mycket oklart för mig. Kan du länka till källan där SR och KA beskyller varandra!

Kan du länka till källan vem som lämnade vem!

Kan du länka till källan till vem som blockade vem och varför!

Tack!
Citera
2019-01-31, 23:00
Avslutad
Man undrar om ni som visar förståelse för SR hade visat samma förståelse om ert ex skjutit era egna barn... Eller förlåt, "tagit barnen med sig" när han tog livet av sig.
Citera
2019-01-31, 23:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, det är bara trådsanningar. Båda två, och flera påståenden....

Någon tror sig ha läst att en prostituerad skrivit på SRs instagram att han bukade gå till hen, men nu finns inte kommentaren kvar, påstår användaren.

Det mesta är tyvärr trådsanningar nu eftersom folk inte klarar av varken att läsa eller förstå någon källkritik
Det du inte vill ska ha hänt, dömer du ut väldigt lätt :O
Nu är jag läskunnig och jag har inte blivit senil heller och jag har väldigt bra minne.
Men eftersom du dömer det till att jag tror mig ha läst om sexköpen så får du några till som "tror" att dom har läst om dom. Så det är inte bara "någon"!

Dessutom när SR går till en kvinnlig prostituerad så går han inte till en hen, han går till en hon.
Lite kul felstavning med... han bukade gå till hen... Ja nog bukade han...

Pojkarna är födda januari 2012 och september 2013.

Postat 2019-01-25, kl 07:32
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87
På hans instagram står de under första inlägget att han köpt sex sv en tjej tre gånger
Postat 2019-01-26, kl 15:13
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
En som uppgav sig för att vara prostituerad var väl inne på hans Insta och kommenterade att hon sålde sex till honom 2012 - 2013 … Samt att hon önskade honom att brinna i helvetet.
Postat 2019-01-29, kl 21:55
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja tre gånger köpte han sex av henne enligt inlägget på insta, 2012-2013, och det var tvunget att vara jättehemligt för han var så pass känd. Ingen fick veta.
Hittar inte inlägget så hon har raderat det men jag hann läsa det innan. Hon var noga med att tala om att hon inte skrev från sin privata insta.
Det var en av dom första dagarna efter morden som inlägget kom upp och hon var så arg.
Citera
2019-01-31, 23:05
Medlem
Jag letar lägenhet eller rum/(inneboende) till en vän. Läget är lite akut. Har du ett rum att hyra ut eller tips om boende i Sala-trakten, vänligen skicka pm till mig. Tack

skrev hon dagar innan morden 18/1 2019 i gruppen Köp och sälj Västmanland på fb
Citera
2019-01-31, 23:06
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Så kan det vara. Det kan också vara så att de i hennes närhet valt att lyssna till den levandes/hennes önskan att inte "sprida hat". För att använda hennes egna ord "Jag är barnens mamma... Respekt och kärlek är det vi kan ge varandra. Hat föder hat".

Du har möjligen inte övervägt tanken att denna skrivna kommentar kan vara ett sätt för mamman att undskylla sig sin egen skuld som hon med facit i hand vet att hon bär?
Ett försök att rättfärdiga sig själv?
Hon skriver den kommentaren men nämner ingenting alls om huruvida hon saknar sina barn.....
Bara en kall tom kommentar som INTE ger henne några plus-poäng enligt mig!
Fördömer den hemska handling Samuel valde att utföra men myntet har två sidor 😔.
Citera
2019-01-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Än en gång förringar du det han har gjort!

Vad än Karin än gjort, om hon så är helt utslagen socialt, knarkar, horar, missköter sina barn, så kan Samuel INTE döda sina barn om han inte orkar leva själv längre.

Fördöm handlingen det grövsta!

Sedan kan man ifrågasätta att inte omgivningen stoppat honom från att ha barnen, om nu Samuel mådde så dåligt att ni till och med har förståelse för att han mördat sina pojkar. SINNESSJUKT!

Det är bara att ringa ett samtal till Kommunen och så finns det stöd att få, tillfälliga boenden mm.
Hen säger ju klart och tydligt att hen inte på något sätt förringar det SR gjort, vill ge sin version av det hen vet. Jag tror ärligt talat att det finns ingen som på något sätt skulle ens tycka att det var rätt det SR gjort.
Citera
2019-01-31, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man undrar om ni som visar förståelse för SR hade visat samma förståelse om ert ex skjutit era egna barn... Eller förlåt, "tagit barnen med sig" när han tog livet av sig.

Hjälper det egentligen att hata och vara arg på mannen ifråga? Jag gjorde det initialt, men just nu är min hållning att söka förståelse för hur tankegångarna gick och hur känslorna I honom kunde få detta att hända. Men för att förstå, måste man nog också förstå att sådana här galenskaper är inte rationella. Det finns inget enkelt orsakssamband som att Karin var dum och han ville hämnas och då sköt han barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in