2019-01-31, 21:53
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Är det 100% mamman som hyrt bilen?
Circle K har kameraövervakning så Polisen måste veta vem som hyrde bilen.
Känslan är att mamman inte hyrde bilen.

*Om hon hade tagit sig hemifrån i någon sorts panik borde hon väl tagit sin egen bil?
*Om det var ett sk utökat själv(mord), varför hyra en skåpbil?
*Någon på Facebook hävdade att hon sett bilen på tomgång på platsen tidigare.
*Var det den som hyrde bilen som övernattade eller någon annan anknytning till platsen eller rekade personen?
*Bilen står placerad lite avsides.

Känslan med det vi vet är att antingen har hon och barnet åkt med någon frivilligt som hon känner väl men personen som körde hade onda tankar.
Eller så har dom blivit indragna i bilen av okända personer alternativt att någon lejt personer för att utföra detta som någon hämd.

Tyst i media är åxo.
Mysko detta.
Citera
2019-01-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen-76
Jag har tyvärr inte så mycket info och jag gillar inte att skriva här bara för skrivandets skull som många andra...
Tycker ändå att du skrivit en del i denna tråd, enbart denna tråd.
Tänker om du vet mer än vad du vill dela med dig utav.
Citera
2019-01-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsteria
Sambon samt polisen måste förstå att folk spekulerar, så för att inte man (som vi härinne) ska komma med x-antal egna teorier så kan jag tycka att något uttalande från sambons sida/anhörig borde komma ut.
Exempel något i stil med att han/anhörig är ”chockade/förkrossad/ledsen och önskar hjälp från allmänheten ifall någon sett något el hört något etc. pga detta, men I N G EN T I N G kommer ut.
Verkar ytterst märkligt.
Känns som att han är inblandad i detta på något sätt?...

Det är nog inte hans fel. Sannolikt har han fått yppandeförbud av polisen. Uppenbarligen finns det saker de är mycket angelägna att hålla hemliga tills vidare!
Citera
2019-01-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det är nog inte hans fel. Sannolikt har han fått yppandeförbud av polisen. Uppenbarligen finns det saker de är mycket angelägna att hålla hemliga tills vidare!
Jag förstår din tanke men att säga något i stil med det jag skrev tidigare kan väl inte skada på något sätt bara lugna folk som ändå bryr sig om detta tragiska
Citera
2019-01-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsteria
Jag förstår din tanke men att säga något i stil med det jag skrev tidigare kan väl inte skada på något sätt bara lugna folk som ändå bryr sig om detta tragiska
Polisens förhör med misstänkta blir meningslösa i rätten om allt har läckt på nätet innan.
Citera
2019-01-31, 22:11
Medlem
Kvinnan och barnet har inte blivit påkơrda och dött och inslängda bak på skåpbilen som kvinnan hyrt. Hur slulle det ha gått till?

Båda promenerar och blir påkörda exakt samtidigt? Orealistiskt!

Någon har sedan tagit bilnyckeln och tagit sig in I hyrbilen och gömt liken? Osannolikt!
Citera
2019-01-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Om hans (forna) klient hämnats på något, och pappan har tystnadsplikt! Uppenbart! Menar tystnadsblikten, tystnaden är total ju.
Men har för mig att han skulle jobba på PUB, och vara psykolog? Stockholms kommun men vet inte vilken statsdel?
Tror han är kurator och har jobbat på BUP. Kanske bytt jobb nyligen? Finns flera hem för ”troubled teens” i området. Vet inte vad det skulle innebära för fallet. Kanske skulle mor och dotter hälsa på honom på jobbet, något hände?
Citera
2019-01-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Polisens förhör med misstänkta blir meningslösa i rätten om allt har läckt på nätet innan.

Hur menar du "läckt härifrån" när ingen här just inte vet någonting. Det som läckt är endast det pyttelilla som polisen/ åklagaren gett ut själva till viityresö reportern. -vad jag ser här än så länge.
Men visst, de som vet något bör nog tänka en och två ggr. vad de ger ut, visst.
Citera
2019-01-31, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kvinnan och barnet har inte blivit påkơrda och dött och inslängda bak på skåpbilen som kvinnan hyrt. Hur slulle det ha gått till?

Båda promenerar och blir påkörda exakt samtidigt? Orealistiskt!

Någon har sedan tagit bilnyckeln och tagit sig in I hyrbilen och gömt liken? Osannolikt!

Låter lite som det är en psykiskt sjuk mamma med sitt barn.
Citera
2019-01-31, 23:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Ja, det är tveklöst uppe i vänstra hörnet på den nya parkeringsplatsen enligt bilder och satellitfoton.
Tror inte en sekund på att mamman parkerat bilen där själv.
Buss 816 från Dalens sjukhus (nära bostaden) tar 13 min till Flatenbadet.
Varför hyra skåpbil för att ta sig till busshållplatsen vid Flatenbadet?
Inte för att ta en skogspromenad iaf.
Inte heller för att begå självmord på en synlig plats från busshållplats/väg/stor parkering och riskera att bli upptäckt, men vad vet jag.
Kanske åkte de ut med bussen för att ta en skogspromenad....
Personerna skaffade bilen för borttransport men blev avbrutna och fick sticka från platsen.
Kanske de rent av tog bussen från platsen?

Jag tror som du. Självmordshypotesen stämmer bara inte. Ju mer jag tänker på det, desto mindre tror jag på självmord. Det finns högst sannolikt fler inblandade parter i det här än de två som påträffades i skåpbilen. Kan bilen ha hyrts med stulet körkort och ID-handling? Är det därför polisen har sådana problem och locket ligger på i utredningen?
Citera
2019-01-31, 23:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Nu vet man ju inte vad som inträffat men tycker de geografiska aspekterna är intressanta i detta fall. Tittar man på de olika platserna dvs skolan, fyndplats och CirkelK bildar de ett område inom en triangel där mamman och dottern och ev gärningsman har sammanstrålat. Frågan är vart brottet/olyckan inträffade inom denna triangel...
Är ingen expert men borde inte GM också bo/leva/arbeta inom detta område enligt modern gärningsmannaprofilering (om det är mord).

Tror inte man ska låsa fast sig vid att bilen nödvändigtvis måste ha hyrts på CircleK-macken i Älta. Att bilen är smutsig tyder ändå på att den körts en del.
Citera
2019-01-31, 23:32
Medlem
Släpp smutsen på bilen (och bucklan). Har själv hyrt sånna vid flera tillfällen och ibland har man mer eller mindre fått vänta in den som hyrt den innan. Att de är buckliga är naturligt då folk som inte är vana vid den typen av fordon hur dem för tex flytt och bumpar såklart in i saker. Och Statoil är inte direkt snabba på att tvätta dem, man får vara glad om det är någorlunda rent i skåpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in