Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Att det var en familj i djup kris råder det inget tvivel om, men jag frågar mig fortfarande varför katastrofen hände och vad släkten inte vill ska komma ut. Vore det "bara" depression så tänker jag mig att man också kunde klargöra det. Det är inget skamligt.
"Bara" depression?
Den klart tydligaste markören för risk självmord, som är vanligt i samband med krisreaktion men ett särskilt tillstånd.
Som kan reaktiveras vid långvarig utsatthet och som fortsättningsvis räknas som allvarlig psykisk störning vid ett kraftigt försämrat tillstånd?
Det fanns ingen journalanteckning om psykisk sjukdom enligt FuL - vilket presenteras i samband med deras aktuella gärning (Su samt mord).
Om de hade sökt hjälp hade de kanske snarare inte landat rätt åt helvete.
Är det nån öht som ens diskuterat "bara" depression för övrigt?
Det är allt mellan deras personligheter, sjuka bindningar till att vissa pars individuella egenskaper och allierande kan förstärkas i samband med utsatthet och kriser - på gott och ont.
Det diskuteras komparmentalisering, att ägna sig åt annat än att ta hand om sig själv gällande mental hälsa såsom att lägga om kosten, dyka ner i arbete eller studier och trycka undan emotionerna.
Försvarsmekanismer. Förträngning, sjuk identifikation. Att glömma bort sig själv för att överfokus är på barn. Att de bränner ljus i bägge ändar och är urkassa stöd till varandra, sluter sig i sin bubbla.
Det diskuteras altruism hur det kan förändras från gott till rent letalt och det samma gäller attachment, anknytning.
Det är med andra ord komplext och det är mängder med delar som går i vandra och påverkar.
Vad släkten inte ville skulle komma ut?
Vad överhuvudtaget får dig att ens fundera i dessa termer? Återigen FÖRANKRING.
Vad förväntar du dig? Närvaro i en sjuk tråd på fb, intervjuer i media?
Att de inte diskuterar kan bero på sorg. Att det högst troligt är ambivalenta känslor såsom sorg, vrede, saknad och det är två barn som mördats.