2019-01-31, 19:05
Medlem
Någon skrev att han hade ensam vårdnad. Jag undrar om detta verkligen stämmer? Eller var det det han menade med att K struntade i pojkarna och prioriterade annat? Att hon gett honom hela vårdnaden?

Jag tänker att det är en missuppfattning eftersom det också skrivs att han fått ett brev om adressändring för barnen. Det hade inte hänt om han hade ensam vårdnad.

Kanske hade de gemensam vårdnad men barnen bodde bara i huset i väntan på en lägenhet för K där hon kunde ha pojkarna? Och att det nu var på gång?

För att vara tydlig: barnets boende har inte med vårdnaden att göra. Vårdnaden är juridisk.
Citera
2019-01-31, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theredrose
Jag har under flera dagar följt inläggen här i tråden men inte orkat skriva. Mycket för att det som hänt är jobbigt och för att det känns lite som att det inte spelar någon roll eftersom spekulationerna och frågorna ändå kommer fortsätta ösa.

Men, vad gäller SR och hans tidigare förhållande med Anna så var de tillsammans i åtta år och hon hade det jobbigt psykiskt under en lång tid, kanske till och med innan de träffades. SR är inte på något sätt inblandad i det som hände där utan det är ett tragiskt fall av en psykiskt dålig människa som försökt ta sitt liv mer än en gång som jag förstått. Det fanns också "bevis" att Anna inte lastade SR för sitt mående. Ibland efterlämnar ju personer saker när de avlider.

Detta som hände Anna läkte nog aldrig. Hur lång tid tar det att sörja kärleken i sitt liv? Att man själv hittat denne död hemma i sin egen trivsamma vrå?

I videon säger SR också att han har dödat sina grabbar för att de vantrivs hos sin mamma, lyssnar man så hör man att han säger "för". Och jag tror hela videon är för han vill förklara varför han gjort som han gjort, d.v.s. tagit barnen med sig. Relationen mellan S och K var oerhört infekterad och det hade hänt saker som gjorde att det ledde till detta. Hennes beteende går inte att rättfärdiga och detta drev SR över kanten. Jag vet mycket mer än jag vill skriva, med respekt för alla inblandade. Mina källor är extremt trovärdiga då jag både själv kände SR och dessutom ventilerat med nära och långvariga vänner till honom.
Ja, han mördade sina barn, det är oförlåtligt. I hans sjuka mående och på det sättet han blev behandlad och relationen far/mor/söner så såg han ingen annan utväg för barnen än att befria dem från det helvete han trodde de skulle få när han själv inte fanns i livet längre.
Man borde känna sån jävla avsky. Men när man vet vem personen är och varför det förmodligen blev som det blev, så kan man inte rå för att endast känna sorg.

äntligen nån som vet lite om hur det var!! tack för dina ord
Citera
2019-01-31, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Oavsett hur infekterad en relation är kan ingen ursäkt finnas att mörda sina barn. Konflikter kring barn går att få stöd kring via socialtjänsten eller familjerätten. Om man som förälder tror att barnen har ett helvete hos den andra föräldern gör man väl något åt det, och då menar jag att man tar tag i saker som en vuxen förälder som bryr sig om barnen, inte tar tag i saken genom att mörda dem. Att han var sjuk i sitt mående är vi överens om, men att säga att K drev honom över kanten köper jag inte. Han har eget ansvar för sitt liv och mående, oavsett vad deras relation var.

Och det finns som sagt två sidor av allt. Hans vänner och anhöriga anser naturligtvis att han blev illa behandlad av K, hennes anhöriga och vänner har säkert en annan åsikt.
Men att mörda sina barn finns det ingen ursäkt för!
Citera
2019-01-31, 19:14
Medlem
Jag tror att alla som antar att han dödade barnen som en hämnd på mamman har fel. En deprimerad person letar efter en väg ut ur lidandet, inte efter hämnd.

Jag tror att han ville dö, men att kärleken till barnen under en lång lång tid stoppat honom från att begå självmord. Det känns som en oerhört självisk handling att avsluta sitt liv när man tänker på hur det ska påverka barnen. Man föreställer sig nog deras små ansikten framför sig när de inser vad man gjort. Ser gråten, små axlar som skakar. Tänker på hur det ska påverka dem för resten av livet att ha en förälder som valt att dö - när allt barnen önskar är att man finns kvar. Sorgen som tar över deras små oskyldiga kroppar. Han visste hur ett självmord genomfört av någon man älskar kändes och ville inte utsätta dem för det. Det var därför de också dödades, tror jag. Inte för att straffa mamman.

Så på ett förvridet sätt dödade han dem för att skydda dem tror jag. I sömnen, när de inte skulle märka något. Jag tror att han tänkte att det lidandet var mindre än det skulle vara att drabbas av sin pappas självmord.

Jag orkar inte mer, orkar inte att vara stark har jag för mig att han sa. Jag tänker på det han skrev när hans bästa vän gått bort om att barnen sett fram emot att få fira storebrors födelsedag. Jag tror att hon dog dagen innan. Vilken pärs det måste ha varit för honom att ta sig igenom den födelsedagen! Försöka få till en härlig födelsedag för sonen mitt i sorgen. Kompensera för att hon inte var där. En sådan sak blir närmast övermäktig när man är deprimerad. Men han var elitidrottare och säkert van att pressa sig till max. Frågan är hur han mådde efteråt.
Citera
2019-01-31, 19:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lise.h
äntligen nån som vet lite om hur det var!! tack för dina ord
Är du helt dum i huvudet?
Du ser väl att det är SR:s sida skribenten har tagit och det han har sagt om förhållandet och det tar du för hela sanningen. Har du missat alla inlägg där det sägs annorlunda?
Hoppas det kommer in någon som kan tala om hur det var i förhållandet sett från Karins sida. Det fanns ju en anledning till att hon lämnade honom efter så pass många år.

T.ex Hon var aldrig otrogen men är man sjukligt svartsjuk så anklagar man sin partner för det.
Jag har sett inlägg som är mycket trovärdiga från folk som kände båda två och det var SR som var otrogen.
När frågan om Karins otrohet var uppe i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Känner du folk i Möklinta? Kan vara falska rykten, rykten går fort när sånt här händer men det är senaste surret i Möklinta och Sala iallafall.
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Det surras nog en hel del men otrohet stämmer inte. Låter det räcka så.
Citera
2019-01-31, 19:18
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Jag har under flera dagar följt inläggen här i tråden men inte orkat skriva. Mycket för att det som hänt är jobbigt och för att det känns lite som att det inte spelar någon roll eftersom spekulationerna och frågorna ändå kommer fortsätta ösa.

Men, vad gäller SR och hans tidigare förhållande med Anna så var de tillsammans i åtta år och hon hade det jobbigt psykiskt under en lång tid, kanske till och med innan de träffades. SR är inte på något sätt inblandad i det som hände där utan det är ett tragiskt fall av en psykiskt dålig människa som försökt ta sitt liv mer än en gång som jag förstått. Det fanns också "bevis" att Anna inte lastade SR för sitt mående. Ibland efterlämnar ju personer saker när de avlider.

Detta som hände Anna läkte nog aldrig. Hur lång tid tar det att sörja kärleken i sitt liv? Att man själv hittat denne död hemma i sin egen trivsamma vrå?

I videon säger SR också att han har dödat sina grabbar för att de vantrivs hos sin mamma, lyssnar man så hör man att han säger "för". Och jag tror hela videon är för han vill förklara varför han gjort som han gjort, d.v.s. tagit barnen med sig. Relationen mellan S och K var oerhört infekterad och det hade hänt saker som gjorde att det ledde till detta. Hennes beteende går inte att rättfärdiga och detta drev SR över kanten. Jag vet mycket mer än jag vill skriva, med respekt för alla inblandade. Mina källor är extremt trovärdiga då jag både själv kände SR och dessutom ventilerat med nära och långvariga vänner till honom.
Ja, han mördade sina barn, det är oförlåtligt. I hans sjuka mående och på det sättet han blev behandlad och relationen far/mor/söner så såg han ingen annan utväg för barnen än att befria dem från det helvete han trodde de skulle få när han själv inte fanns i livet längre.
Man borde känna sån jävla avsky. Men när man vet vem personen är och varför det förmodligen blev som det blev, så kan man inte rå för att endast känna sorg.

Tack. Äntligen en nyanserad bild av de människor som är inblandande. SORG. Avskyn som infekterar denna tråd, av folk som inte kan se den andra sidan, är oerhört jobbig. Tack Theredrose!
Citera
2019-01-31, 19:22
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Så SR har mått dåligt ända sedan Anna hängde sig... och så kom Karin in i hans liv.
Måste fråga... du kände SR och har ventilerat med med nära och långvariga vänner till honom och det är en sida av saken.
Känner ingen av er Karin och har ni inte ventilerat med med nära och långvariga vänner till henne hennes sida av saken?

Det finns alltid två sidor i ett förhållande men ni har tydligen enbart gått på SR:s sida av saken.
Varför tror ni helhjärtat på hans uppgifter om förhållandet?
Berätta han att han köpte sex av prostituerade 2012-2013 när Karin var gravid och/eller barnen var nyfödda?
Berättade han att han kladdade på stalltjejer, var otrogen, var kontrollerande och svartsjuk?
Nej knappast för han måste ju ställa sig själv i bra dager inför sina vänner och beklaga sig över Karin så han fick sina vänner på sin sida.

Det har framkommit helt andra uppgifter i tråden från trovärdiga källor om SR och att skriva ett inlägg där man lägger skulden på Karin får mig att må riktigt illa.
I videon ser vi en man som är full av hat och som vill förgöra Karin och han lyckas rätt bra för det blir diskussion om det. Men han lyckas inte.

Det finns ingen som helst ursäkt till att mörda två barn!!!
Ditt "såg han ingen annan utväg för barnen än att befria dem från det helvete han trodde de skulle få när han själv inte fanns i livet längre" är bara så in i helvete sjukt
Hur fan kan du ens med att skriva något dylikt när du bara har en sida av saken?

Vänta nu här lite.
Det här var info som jag tyvärr inte sett tidigare, jag kanske missade dessa rader som jag har gjort i fetstil.
Är detta bevisade fakta eller är det enbart påstående?
Citera
2019-01-31, 19:32
Medlem
Citat:

Tack för att du klargjorde lite. Nu vet man bättre hur illa K behandlat S.
Citera
2019-01-31, 19:34
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Vänta nu här lite.
Det här var info som jag tyvärr inte sett tidigare, jag kanske missade dessa rader som jag har gjort i fetstil.
Är detta bevisade fakta eller är det enbart påstående?
Jag har läst så gott som hela tråden men har ca 40 sidor kvar att komma i kapp med runt sidan 240 och framåt.
Sexköpen kom fram på hans Instagram men det inlägget är raderat nu. Jag läste det och hon som skrev det berättade att han var väldigt noga med att det måste vara hemligt då han var så känd.

Övrig info har kommit fram i tråden från människor som känner SR eller känner folk som känner SR och dom har varit trovärdiga när man har sett på alla inlägg dom har gjort i den här tråden.
Jag skrev ett inlägg där jag la med infon som LawNumberSix kommit med och han både kände SR och vänner till honom. Sök på LawNumberSix inlägg i tråden så hittar du mer.
Citat:
TACK! Helt rätt. Det hade varit intressant att få veta hur han har fungerat i andra relationer innan både Karin och Anna.
Han är 46 år nu och Anna hängde sig 2007 och då var han runt 34 år gammal.
Hur länge var dom tillsammans innan hon hängde sig?
Hade han andra långa förhållanden innan Anna.

Ska vi förstå den här mannen så behöver vi mer info men för min del räcker det med infon som många har gett som kände SR eller vänner till honom.
Några ord från LawNumberSix som man verkligen kan ta fasta på är dessa och det förklarar väldigt mycket.

Fråga vilken som helst i deras närhet om hur det gick till när Anna inte fick fortsätta som sångerska i dansbandet?!
Svar på den frågan:
- Samuel Rehns extrema svartsjuka!
Jag har till skillnad från dej källor i SR:s omgivning!

Ställ denna fråga till Annas nära och kära, de skulle överösa dej med negativ information om SR!

Och detta från LawNumberSix som till skillnad från många andra har information från närstående till SR.

Och hur förklarar du SR:s tidigare ex Annas självmord, hur drevs hon till det?
SR tvingade bl a Anna att avsluta sin sångkarriär, men det kanske finns en för SR:s del positiv förklaring till det också?

Nej! Svaret heter Samuel Rehn!

- En extremt svartsjuk man!
- En extremt kontrollerande man!
- En extremt egoistisk man!
(- En helt enkelt rätt otrevlig man!)

Dessa egenskaper är inte något som SR:s nära och kära missat, inte heller SR:s omgivning i övrigt missat, så försök inte hitta en massa förklaringar hit och dit, då förklaringen stavas Samuel Rehn.
Citera
2019-01-31, 19:56
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Jag har läst så gott som hela tråden men har ca 40 sidor kvar att komma i kapp med runt sidan 240 och framåt.
Sexköpen kom fram på hans Instagram men det inlägget är raderat nu. Jag läste det och hon som skrev det berättade att han var väldigt noga med att det måste vara hemligt då han var så känd.

Övrig info har kommit fram i tråden från människor som känner SR eller känner folk som känner SR och dom har varit trovärdiga när man har sett på alla inlägg dom har gjort i den här tråden.
Jag skrev ett inlägg där jag la med infon som LawNumberSix kommit med och han både kände SR och vänner till honom. Sök på LawNumberSix inlägg i tråden så hittar du mer.

Okay, då var det utklarat - tror jag.
Men om du är på sidan 240 och har 40 sidor kvar så får du skynda på för jag är på sidan 433.
Citera
2019-01-31, 19:58
Avslutad
Citat:

Skulle lägga detta som ett pm till dej men det gick inte pga att du är för nyregistrerad eller vad det stod.

Läste ditt inlägg och du menar på allvar att Samuels svartsjuka inte hade någon betydelse för Annas val, att hon bl a slutade sjunga, att hon till slut inte orkade leva?

Känner själv flera inom travet bl a en betydligt mera känd travtränare i Sala som var mkt nära Samuel.
Har en annan bekant som bor i Dalarna vilken umgåtts med Samuel under många år.

Menar du att ett näst intill sjukt hat till Karin inte heller fanns, alla inlägg som han raderade dagen efter fanns de inte heller, att orsaken till att han mördar sina barn är pga sitt hat till henne. Han hade inte någon annan dolk att stöta i henne som skulle bita, att mörda henne hade inte hjälpt, då hade han ju själv åkt in, är det inte heller så?

Historierna stämmer inte riktigt överens.

Hade själv slutat att skriva i tråden då den bara rusar fram och även övergått till rena skolpsykologin, men gjorde detta undantag då du inte gick att pm:a.

Mår nästan illa av hur du målar upp Samuel som ett offer, att han kallblodigt mördar två barn finns inga förmildrande omständigheter för, isf hade han väl bara kunnat ta sitt eget liv.
För än om Karin skulle haft samlag inför Samuel med Afghanen, om hon så skulle ha lurat av honom alla pengar, misshandlat honom, eller vad som helst, att begå mord på sina barn blir aldrig aldrig aldrig legalt!
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-31 kl. 20:21.
Citera
2019-01-31, 20:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Okay, då var det utklarat - tror jag.
Men om du är på sidan 240 och har 40 sidor kvar så får du skynda på för jag är på sidan 433.
Jag har från sidan 240-280 kvar att plöja annars har jag läst precis vartenda inlägg fram tills nu.
Var tvungen att hoppa över några sidor för att komma ikapp i tråden.
Här är några inlägg till om SR. Ett litet fel bara... tror jag... för ingen vet ännu om det var sms eller mms han skickade.
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Nu har jag lite insider info.

1: Han skickade MMS till mamman med bild på ett av de döda barnen och skrev, grattis på födelsedagen
2: Han har gått till prostituerade innan och efter att de separerat
3: Han var riktigt sliskig runt kvinnor när han var full, mer så efter separationen
4: Han var kontrollerande och sägs ha varit mycket otrevlig och aggressiv mot sin sambo

Ta detta med en nypa salt då det är något jag har fått förklarat av mig av närstående till familjen, det är väldigt känsligt just nu!
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
En som uppgav sig för att vara prostituerad var väl inne på hans Insta och kommenterade att hon sålde sex till honom 2012 - 2013 … Samt att hon önskade honom att brinna i helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in