2019-01-31, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Läkarna är ju livrädda att ge lugnande med benso tyvärr och dom andra psyko tabletterna dom ger kan ju stöka till det rejält i bollen. Då blir sjuka hänvisade till att döva smärtorna med alkohol återigen. Nu vet jag inte om han fick lugnande eller vad han hade men det hjälpte ju uppenbarligen inte ett skit. Ansvaret för vad han gjorde är såklart självklart hans men läkare kunna ge riktiga mediciner som hjälper även om dom är beroendeframkallande.

Han hade väl knappast gjort detta om han hade gått på Benso eller rökt lite
gräs

Exakt. Eller tagit en oxascand eller vad det nu heter. Rejäla bra grejer när man har akut ångest.
Citera
2019-01-31, 17:55
Medlem
Kan någon länka filmen där han snackar ut & även en länk till bild på hans fru?
Citera
2019-01-31, 18:00
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Kan någon länka filmen där han snackar ut & även en länk till bild på hans fru?
Nej, tänker inte länka videon till dig. Läst din historik. No way. Den finns i tråden. Bara att leta.
Citera
2019-01-31, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Nej, tänker inte länka videon till dig. Läst din historik. No way. Den finns i tråden. Bara att leta.

Jag hann se länken....
Citera
2019-01-31, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Exakt. Eller tagit en oxascand eller vad det nu heter. Rejäla bra grejer när man har akut ångest.

Oxascande inga rejäla grejer vid ångest, därför det oftast ges till äldre människor med oro.
Men helt klart känns det som att han nog inte fått adekvat hjälp, o mer påträngande.
Men det mesta inom psykvården idag handlar om frivillighet o det krävs väldigt mycket för tvångsåtgärder idag.
Vilket är förödande för många
Citera
2019-01-31, 18:25
Medlem
Timeouts avatar
Hittade in i bloggen igen på mittmedia som skrev om morden.
Ondska som publicerades rakt ut på Facebook
"De som följt mannen i sociala medier, de som kände honom och de som var aktiva inom samma idrott som han, säger att det är uppenbart att han har mått psykiskt dåligt under en lång tid.
Den frågor som dyker upp är hur det kunde gå så långt?
Varför såg ingen varningstecknen i tid?
Kunde allting ha förhindrats?"

Reagerade på en kommentar på bloggen skriven 24 januari, 2019 kl. 22:41

Hej!

Alla som sett hans utlämnande haranger och kommentarer på hans Facebook konto ett antal gånger har ju insett att han behöver vård. Har ju närmast skrikit självmord när han skrivit om sitt mående och sin ångest. För att däremellan varit normal och glad på sina filmade sekvenser han har lagt ut.

En Facebook vän till mannen ifråga som såg livesändningen runt 22:30 igår.

https://blogg.mittmedia.se/nordstrom/2019/01/24/ondska-som-publicerades-rakt-ut-pa-facebook/

Varför gjorde ingen något? Flera har ju sett det och här benämns det som "utlämnande haranger" och det tolkar jag som att han har skrivit mycket och långt.
Kan det vara så att han som många andra söp till på kvällarna och satt och tyckte synd om sig själv och sen när han nyktrade till så raderade han allt och han visade inget?
Är det så det var så förstår jag mer än väl att ingen brydde sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Var fanns hans systrar? De kan inte ha varit helt ovetande om han psykiska hälsa och borde dessutom ha tänkt på barnen, deras brorsbarn. Kunde de ha gjort något kanske??
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Prova och må dåligt så får du det svart på vitt hur mycket folk/familj verkligen bryr sig. Systrarna lär ha undvikit hans problem ist.
Senast redigerad av Timeout 2019-01-31 kl. 18:27.
Citera
2019-01-31, 18:35
Medlem
Jag har under flera dagar följt inläggen här i tråden men inte orkat skriva. Mycket för att det som hänt är jobbigt och för att det känns lite som att det inte spelar någon roll eftersom spekulationerna och frågorna ändå kommer fortsätta ösa.

Men, vad gäller SR och hans tidigare förhållande med Anna så var de tillsammans i åtta år och hon hade det jobbigt psykiskt under en lång tid, kanske till och med innan de träffades. SR är inte på något sätt inblandad i det som hände där utan det är ett tragiskt fall av en psykiskt dålig människa som försökt ta sitt liv mer än en gång som jag förstått. Det fanns också "bevis" att Anna inte lastade SR för sitt mående. Ibland efterlämnar ju personer saker när de avlider.

Detta som hände Anna läkte nog aldrig. Hur lång tid tar det att sörja kärleken i sitt liv? Att man själv hittat denne död hemma i sin egen trivsamma vrå?

I videon säger SR också att han har dödat sina grabbar för att de vantrivs hos sin mamma, lyssnar man så hör man att han säger "för". Och jag tror hela videon är för han vill förklara varför han gjort som han gjort, d.v.s. tagit barnen med sig. Relationen mellan S och K var oerhört infekterad och det hade hänt saker som gjorde att det ledde till detta. Hennes beteende går inte att rättfärdiga och detta drev SR över kanten. Jag vet mycket mer än jag vill skriva, med respekt för alla inblandade. Mina källor är extremt trovärdiga då jag både själv kände SR och dessutom ventilerat med nära och långvariga vänner till honom.
Ja, han mördade sina barn, det är oförlåtligt. I hans sjuka mående och på det sättet han blev behandlad och relationen far/mor/söner så såg han ingen annan utväg för barnen än att befria dem från det helvete han trodde de skulle få när han själv inte fanns i livet längre.
Man borde känna sån jävla avsky. Men när man vet vem personen är och varför det förmodligen blev som det blev, så kan man inte rå för att endast känna sorg.
Citera
2019-01-31, 18:38
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hittade in i bloggen igen på mittmedia som skrev om morden.
Ondska som publicerades rakt ut på Facebook
"De som följt mannen i sociala medier, de som kände honom och de som var aktiva inom samma idrott som han, säger att det är uppenbart att han har mått psykiskt dåligt under en lång tid.
Den frågor som dyker upp är hur det kunde gå så långt?
Varför såg ingen varningstecknen i tid?
Kunde allting ha förhindrats?"

Reagerade på en kommentar på bloggen skriven 24 januari, 2019 kl. 22:41

Hej!

Alla som sett hans utlämnande haranger och kommentarer på hans Facebook konto ett antal gånger har ju insett att han behöver vård. Har ju närmast skrikit självmord när han skrivit om sitt mående och sin ångest. För att däremellan varit normal och glad på sina filmade sekvenser han har lagt ut.

En Facebook vän till mannen ifråga som såg livesändningen runt 22:30 igår.

https://blogg.mittmedia.se/nordstrom/2019/01/24/ondska-som-publicerades-rakt-ut-pa-facebook/

Varför gjorde ingen något? Flera har ju sett det och här benämns det som "utlämnande haranger" och det tolkar jag som att han har skrivit mycket och långt.
Kan det vara så att han som många andra söp till på kvällarna och satt och tyckte synd om sig själv och sen när han nyktrade till så raderade han allt och han visade inget?
Är det så det var så förstår jag mer än väl att ingen brydde sig.
Folk bryr sig. Men respekterar integriteten. Med facit i hand är det nog många som har ångest nu, att de inte skrek på hjälp för hans räkning.
Nu loggar åtmistone jag ut. Börjar må risigt pga detta. Detta är inte det sista mordet på barn vi ser. Inte det sista självmordet i samband med barnamord. Folk mår skit idag av olika orsaker.

Jag tar paus.
Citera
2019-01-31, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theredrose
Jag har under flera dagar följt inläggen här i tråden men inte orkat skriva. Mycket för att det som hänt är jobbigt och för att det känns lite som att det inte spelar någon roll eftersom spekulationerna och frågorna ändå kommer fortsätta ösa.

Men, vad gäller SR och hans tidigare förhållande med Anna så var de tillsammans i åtta år och hon hade det jobbigt psykiskt under en lång tid, kanske till och med innan de träffades. SR är inte på något sätt inblandad i det som hände där utan det är ett tragiskt fall av en psykiskt dålig människa som försökt ta sitt liv mer än en gång som jag förstått. Det fanns också "bevis" att Anna inte lastade SR för sitt mående. Ibland efterlämnar ju personer saker när de avlider.

Detta som hände Anna läkte nog aldrig. Hur lång tid tar det att sörja kärleken i sitt liv? Att man själv hittat denne död hemma i sin egen trivsamma vrå?

I videon säger SR också att han har dödat sina grabbar för att de vantrivs hos sin mamma, lyssnar man så hör man att han säger "för". Och jag tror hela videon är för han vill förklara varför han gjort som han gjort, d.v.s. tagit barnen med sig. Relationen mellan S och K var oerhört infekterad och det hade hänt saker som gjorde att det ledde till detta. Hennes beteende går inte att rättfärdiga och detta drev SR över kanten. Jag vet mycket mer än jag vill skriva, med respekt för alla inblandade. Mina källor är extremt trovärdiga då jag både själv kände SR och dessutom ventilerat med nära och långvariga vänner till honom.
Ja, han mördade sina barn, det är oförlåtligt. I hans sjuka mående och på det sättet han blev behandlad och relationen far/mor/söner så såg han ingen annan utväg för barnen än att befria dem från det helvete han trodde de skulle få när han själv inte fanns i livet längre.
Man borde känna sån jävla avsky. Men när man vet vem personen är och varför det förmodligen blev som det blev, så kan man inte rå för att endast känna sorg.

Fint att du skriver i alla fall. Är inte många som har inblick i dessa personers värld., Återkommer
Citera
2019-01-31, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Folk bryr sig. Men respekterar integriteten. Med facit i hand är det nog många som har ångest nu, att de inte skrek på hjälp för hans räkning.
Nu loggar åtmistone jag ut. Börjar må risigt pga detta. Detta är inte det sista mordet på barn vi ser. Inte det sista självmordet i samband med barnamord. Folk mår skit idag av olika orsaker.

Jag tar paus.

Bra gjort. Gör nåt kul. Se en komedi, var i real life.

Sen när du inte mår dåligt av detta, kan du återkomma..
Citera
2019-01-31, 18:55
Medlem
Citat:
Relationen mellan S och K var oerhört infekterad och det hade hänt saker som gjorde att det ledde till detta. Hennes beteende går inte att rättfärdiga och detta drev SR över kanten.
Ja, han mördade sina barn, det är oförlåtligt. I hans sjuka mående och på det sättet han blev behandlad och relationen far/mor/söner så såg han ingen annan utväg för barnen än att befria dem från det helvete han trodde de skulle få när han själv inte fanns i livet längre..

Oavsett hur infekterad en relation är kan ingen ursäkt finnas att mörda sina barn. Konflikter kring barn går att få stöd kring via socialtjänsten eller familjerätten. Om man som förälder tror att barnen har ett helvete hos den andra föräldern gör man väl något åt det, och då menar jag att man tar tag i saker som en vuxen förälder som bryr sig om barnen, inte tar tag i saken genom att mörda dem. Att han var sjuk i sitt mående är vi överens om, men att säga att K drev honom över kanten köper jag inte. Han har eget ansvar för sitt liv och mående, oavsett vad deras relation var.
Senast redigerad av inam 2019-01-31 kl. 18:59. Anledning: missat citatet
Citera
2019-01-31, 19:03
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theredrose

Så SR har mått dåligt ända sedan Anna hängde sig... och så kom Karin in i hans liv.
Måste fråga... du kände SR och har ventilerat med med nära och långvariga vänner till honom och det är en sida av saken.
Känner ingen av er Karin och har ni inte ventilerat med med nära och långvariga vänner till henne hennes sida av saken?

Det finns alltid två sidor i ett förhållande men ni har tydligen enbart gått på SR:s sida av saken.
Varför tror ni helhjärtat på hans uppgifter om förhållandet?
Berätta han att han köpte sex av prostituerade 2012-2013 när Karin var gravid och/eller barnen var nyfödda?
Berättade han att han kladdade på stalltjejer, var otrogen, var kontrollerande och svartsjuk?
Nej knappast för han måste ju ställa sig själv i bra dager inför sina vänner och beklaga sig över Karin så han fick sina vänner på sin sida.

Det har framkommit helt andra uppgifter i tråden från trovärdiga källor om SR och att skriva ett inlägg där man lägger skulden på Karin får mig att må riktigt illa.
I videon ser vi en man som är full av hat och som vill förgöra Karin och han lyckas rätt bra för det blir diskussion om det. Men han lyckas inte.

Det finns ingen som helst ursäkt till att mörda två barn!!!
Ditt "såg han ingen annan utväg för barnen än att befria dem från det helvete han trodde de skulle få när han själv inte fanns i livet längre" är bara så in i helvete sjukt
Hur fan kan du ens med att skriva något dylikt när du bara har en sida av saken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in