2019-01-31, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Du snackar om utredningens brister. Kan du ens presentera en teori där den här "viktiga" vittnesuppgiften på något sätt spelar en roll som ändrar på utredningens resultat?

Vem skulle det va som snoka omkring på parkeringen och kollade in i bilar? MB, kanske? På vilket sätt ändrar det något? Jag kanske ska påminna om att det är KJs DNA på benet på kroppen, det är KJs tejp på kroppen, det är blod på KJs tejprulle på skåpet och vi vet att KJ och VB träffades den fjärde. "Ah, men MB springer faktiskt omkring och kollar in i bilar". Det ändrar inget.

sakta i backarna nu KJ DNA på bena?
Citera
2019-01-31, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
"Var finns bevisen att det var KJ som tog kroppsdelarna till fyndplatsen?"
Beviset är att din polare KJ/KIM sitter inne för mordet på VB .
Och du har inte lyckats motbevisa detta en enda gång .

Det finns inga bevis om någon känd mordplats, inga mordvapen, enligt spaningsledningen ingen känd plats där kroppsdelarna gömdes och förvarades, finns inga bevis om någon person som tog kroppsdelarna till gömstället och sedan tog dem därifrån.

Polisen har med spårhundar fått starka markeringar att gömstället och förvaringsplatsen för kroppsdelarna fanns i ett värn som var vattenfyllt och isbelagd vid Mjösjöberget.
Den här platsen erkännes inte av spaningsledningen som skulle göra det omöjligt att KJ har placerat och tagit kroppsdelarna därifrån.
Det hade varit omöjligt att KJ som ensam person, hade först placerat torson och benen där genom skottgluggen på isen, och sedan tagit dem till Gula huset och i terrängen bredvid.
Från vägen till värnet är det väl ca 100 meter genom eländig terräng måste gående ta sig dit och efter vägen ned mot Gula huset är det flera hundra meter efter grusväg.
För KJ hade det varit helt omöjligt att ta kroppsdelarna till Gula huset och därintill, därför existerar inte gömstället och förvaringsplatsen för spaningsledningen.

Istället försöker det påstås att kroppsdelarna har legat på samma ställe där de påträffades, naturligtvis är det en omöjlighet sett till skicket som de var i, förutsättningen var att de legat i kyla och då är det på det isbelagda värnet som är platsen.

Om kroppsdelarna hade legat på samma ställe där de påträffades från 4 juni- 22 juni med torson, det skulle blivit en out härdig stank i närheten och miljarder fluglarver och flugor, och inte som nu hittades endast 16 larver.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-31 kl. 05:36.
Citera
2019-01-31, 05:04
Medlem
Kroppsdelarna påträffades i Gula huset den 20 juni 20,54 och bör ha kommit dit kanske natten 19-20 juni, därför ett vittne såg in genom fönstergluggen i Gula huset 18 eller 19 juni och såg inga kroppsdelar där då och de fanns nära fönstret och borde därför kommit dit senare.
De här dagarna när kroppsdelarna skall ha kommit till fyndplatsen fanns KJ i föräldrahemmet och var där under uppsikt därför familjen var rädd för att han kunde utsättas för våld, av all den an klagan som gjordes mot honom av media.
Det fanns ingen möjlighet att han nattetid gick ut och flyttade några kroppsdelar, sedan hade KJ spaning på sig den här tiden som han mycket väl kände till.
Därför finns det ingen logik att en sådan person skulle flytta kroppsdelar om han hade haft några att flytta, som kan ses som helt osannolikt att sådana fanns.
Teorin att han skulle ha flyttat kroppsdelar är helt ologiskt och saknar helt motiv, utan kan ses som att han var utsett till gärningsmannen för VB.

De började på morgonen den 20 maj 2013 från kl. 04:00 eller 05:00 att bevaka Kristoffer Johansson men hittade honom först den 21 maj 2013 under eftermiddagen på en restaurang i Boden. Därefter bevakade de honom till att han anhölls den 23 maj 2013. De hade under denna tid bra kontroll på honom.
Enligt domen i Tingsrätten sid 46
Att påbörja spaningen 04.00 eller 05.00 på morgonen inger inget seriöst med spaningen på KJ, självklart blir det hålrum som påstods.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-31 kl. 05:22.
Citera
2019-01-31, 05:36
Medlem
F: …….. När det gäller då det här som har hittats i bagaget, det här blodet…
H: Är det en sån här stod blodutgjutelse eller bara en liten sån här blodsfläck?
F: Jaa…det kom…det kommer du ju att få veta så småningom, men jag…jag skulle bara vilja veta hur…hur…hur du förklarar att det har hittats där.
H: Jag vet inte. Det kan ha varit på hennes ryggsäck eller någon av hennes påsar eller någonting och så överförts till min bil efter nån av hennes träningar. Jag vet inte. Det är min bästa förklaring och jag…eller min bästa teori.
F: Har du någon annan?
H: Nää, för…hon gick………..
F: Någon näst bäst och så?
H: Nää, men alltså………. Hon gick väl i fullkontaktskarate. Det är i alla fall det hon har berättat åt mig, att man slog på varandra, så…
F: Mmm.
H: Och det var en gång så här när hon liksom hade haft så här näsblödning och…men det hade ju slutat och det kan ju ha….så…ja, varit på hennes ryggsäck eller någonting så att…ja…det är…
F: Hur såg det ut det här då när hon hade…?
H: Nä, men det var ju bara ……så här…fläck……….
Enligt förhör med KJ sid 1777

1, Enligt domen är det starkaste beviset mot KJ blodet i bagageutrymmet, men förklaringen till de blodspåren är sannolikt näsblod som VB hade vid tillfällen när hon placerade sin ryggsäck eller väska i bagageutrymmet och öppnade luckan och sökte plats för sin stora ryggsäck, i ett bagageutrymme, som sannolikt vanligen var mycket prylar i.

Blodspåren som fanns i bagageutrymmet kom från VB när hon levde och kom därför inte från kroppsdelar som påståtts om så varit fallet hade det varit likblod, som det inte var.
Det här starka beviset kan anses som smulat sönder.

2. Det andra starka beviset skall vara tejprullen på skåpet i badrummet, men polisen gjorde undersökning av blodspåret som fanns på tejprullen och det visade sig att det kom från när VB levde och var inget likblod.
Sedan borde alla förstå att om det skulle varit tejp som användes vid mordet på VB, skulle de väl inte funnits den rullen på skåpet, att tänka logiskt saknas helt i det här fallet.
Det här beviset kan anses vara smulat sönder.

3. Det tredje starka beviset skall vara DNA från KJ på VB:s vrist, men de hade någon sexövning när VB besökte KJ och han vidrörde väl med foten hennes vrist, ett helt oseriöst bevis.
Det här beviset kan anses också vara smulat sönder.

Det är de så kallade bevisen som KJ dömdes för i Tingsrätten till 14 år och Hovrätten 10 år.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-31 kl. 05:58.
Citera
2019-01-31, 06:33
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Åklagaren förstår ingenting. Hon är förundersökningsledare. Åklagarens uppgift är inte att ta hänsyn till att människor är otrogna eller har en lätt uppretad fru och därav inte "pressa" i förhören eller ta till tvångsåtgärder. Finns massor i MB:s förhör som minst sagt har hanterats bagatelliserande. Han har dåligt minne överlag(sämre än dom flesta) Men MB är säker på att han skickade ett sms den 6:e! Jag undrar fortfarande varför inte man i utredningsmatrialet tog med vittnena som var två! I uppgifter av att man sätt en man uppehålla sig vid KJ bil datum 3,4,5 maj, varför vittnet reagerade var att deras bil stod bredvids KJ. När vittnet närmar sig p-platsen så sätter sig en man i en mörk jeep/suv liknade bil och åker därifrån. Man vet dessutom via Transportstyrelsen att någon gjort en slagning 8 gånger på KJ bil under april månad. Dessa uppgifter framkommer inte i FUP. Utan försvaret får finna detta i Slasken.

Det var du som tyckte att åklagaren borde ha reagerat över att karatetränaren inte letade efter Vatchareeya. Jag undrar istället varför skulle han leta? Jag tror att åklagaren tänker ungefär likadant. Han hade säkert redan ett helvete, varför göra saken ännu värre?
Kristoffer letade inte, han deltog i sökandet av andra anledningar.
Citera
2019-01-31, 06:36
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
F: …….. När det gäller då det här som har hittats i bagaget, det här blodet…
H: Är det en sån här stod blodutgjutelse eller bara en liten sån här blodsfläck?
F: Jaa…det kom…det kommer du ju att få veta så småningom, men jag…jag skulle bara vilja veta hur…hur…hur du förklarar att det har hittats där.
H: Jag vet inte. Det kan ha varit på hennes ryggsäck eller någon av hennes påsar eller någonting och så överförts till min bil efter nån av hennes träningar. Jag vet inte. Det är min bästa förklaring och jag…eller min bästa teori.
F: Har du någon annan?
H: Nää, för…hon gick………..
F: Någon näst bäst och så?
H: Nää, men alltså………. Hon gick väl i fullkontaktskarate. Det är i alla fall det hon har berättat åt mig, att man slog på varandra, så…
F: Mmm.
H: Och det var en gång så här när hon liksom hade haft så här näsblödning och…men det hade ju slutat och det kan ju ha….så…ja, varit på hennes ryggsäck eller någonting så att…ja…det är…
F: Hur såg det ut det här då när hon hade…?
H: Nä, men det var ju bara ……så här…fläck……….
Enligt förhör med KJ sid 1777

1, Enligt domen är det starkaste beviset mot KJ blodet i bagageutrymmet, men förklaringen till de blodspåren är sannolikt näsblod som VB hade vid tillfällen när hon placerade sin ryggsäck eller väska i bagageutrymmet och öppnade luckan och sökte plats för sin stora ryggsäck, i ett bagageutrymme, som sannolikt vanligen var mycket prylar i.

Blodspåren som fanns i bagageutrymmet kom från VB när hon levde och kom därför inte från kroppsdelar som påståtts om så varit fallet hade det varit likblod, som det inte var.
Det här starka beviset kan anses som smulat sönder.

2. Det andra starka beviset skall vara tejprullen på skåpet i badrummet, men polisen gjorde undersökning av blodspåret som fanns på tejprullen och det visade sig att det kom från när VB levde och var inget likblod.
Sedan borde alla förstå att om det skulle varit tejp som användes vid mordet på VB, skulle de väl inte funnits den rullen på skåpet, att tänka logiskt saknas helt i det här fallet.
Det här beviset kan anses vara smulat sönder.

3. Det tredje starka beviset skall vara DNA från KJ på VB:s vrist, men de hade någon sexövning när VB besökte KJ och han vidrörde väl med foten hennes vrist, ett helt oseriöst bevis.
Det här beviset kan anses också vara smulat sönder
.

Det är de så kallade bevisen som KJ dömdes för i Tingsrätten till 14 år och Hovrätten 10 år.

Så tänkte inte Kristoffer. Han började direkt hitta på ett alternativ till varför hans hand varit runt hennes vrist. Det är inte svårt men han borde kanske tänkt mer som du om det varit på riktigt?
Citera
2019-01-31, 07:08
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Nej, särskilt inte om jag kör omkring på nätterna som KJ gör. Dessutom är det besiktningsperiod för hans bil. Loggen med slagningarna plockades isär av mig i det här inlägget för 2,5 år sen:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan

Du snackar som om det är självklart att dessa slagningar skulle ha gjorts av samma person. Hur vet du det?

Snyggt jobbat! Jag har undrat över de där slagningarna men nu fick jag en förklaring. "Detektiverna" snubblade på sin egna fötter eller hur man ska kalla det? Onödigt att offentliggöra regnummer och sedan lägga skulden på en påhittad planterare.
Citera
2019-01-31, 08:57
Medlem
De här bevisen som Hovrätten kommit med är inga bevis för något begånget brott och det borde blivit frikännande mot KJ om han inte var utsett att få skulden för styckmordet på VB.
Hovrätten förbiser helt hunden Unos markering som är helt rätt, som inte var något bevis, det var "ingenting" helt enkelt, utan spaningsledningen skulle lura folkmassan att tro det var ett hett bevis.
Hovrätten förbiser också att kroppsdelarna togs från värnet till fyndplatsen, därför spaningsledningen vill inte veta av något värn där kroppsdelarna fanns gömda och förvarade, som skulle ha visat att KJ kunde aldrig tagit kroppsdelarna därifrån till fyndplatsen.

Vid ett mord skall det finnas bevis mot den misstänkte att han kan ingenting annat göra än erkänna, därför vid erkännande blir det betydligt lindrigare straff än vid nekande.
Om den misstänkte har så mycket starka bevis mot sig finns ingen orsak att neka därför den misstänkte fälls i viket fall som helst.
När det gäller KJ fanns absolut inga bevis mot honom för begånget brott, och självklart nekade han till alla anklagelser.

När man ser till förhöret med förhörsledarna nämns aldrig var KJ var den här tiden när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
KJ fick aldrig några frågor var han höll hus de dagarna och nätterna när kroppsdelarna borde kommit till fyndplatsen.
Mycket tyder på att de visste KJ kunde aldrig ha tagit några kroppsdelar till fyndplatsen och att börja fråga om det skulle endast bevisat att han var helt oskyldig till något sådant.

Det som var mycket stor intresse från förhörsledarna var att veta exakt hur sexet hade gått till mellan KJ och VB.
Citera
2019-01-31, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det var du som tyckte att åklagaren borde ha reagerat över att karatetränaren inte letade efter Vatchareeya. Jag undrar istället varför skulle han leta? Jag tror att åklagaren tänker ungefär likadant. Han hade säkert redan ett helvete, varför göra saken ännu värre?
Kristoffer letade inte, han deltog i sökandet av andra anledningar.

Menar du att karatetränaren hade samvetskval , eller vad ?
Citera
2019-01-31, 10:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Snyggt jobbat! Jag har undrat över de där slagningarna men nu fick jag en förklaring. "Detektiverna" snubblade på sin egna fötter eller hur man ska kalla det? Onödigt att offentliggöra regnummer och sedan lägga skulden på en påhittad planterare.
När du har skrattat färdigt kan du förklara varför fyra av slagningarna på Kims bil skedde innan Vatchareeya försvann. Kunde "detektiverna" se in i framtiden?
Citera
2019-01-31, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
det vet jag inte, men det utelämnar ett faktiskt intresse, och tidsperioden gör det än mer intressant.
Vad skulle slagningarna på KJ,s bil samt KJ's pappas bilar haft för syfte som kan ha samband med mordet på VB?
Citera
2019-01-31, 11:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Åklagaren tänkte nog som de flesta andra. Kristoffer borde ha ringt en jäkla massa gånger då det var hans vän och kärlek? som försvunnit. Men varför ringa när man vet att ingen kommer svara?
Det visste han, han sa det i TR: "Halva Boden hade ringt", så det var meningslöst att ringa.
Citat:
Karatetränaren hade sin fru att ta hänsyn till. Tror inte att det finns så många män som skulle reta upp en redan förbannad fru och ge sig ut och leta efter älskarinnan som kunde vara var som helst eller hålla sig borta av egen vilja.
Han kanske ville leta men det var knappast läge för hans del om han ville rädda sitt äktenskap.
Sånt förstår åklagaren och tycker säkert inte att det är ett dugg konstigt.
MB lät inte kvinnor bestämma, resningsansökan punkt 83 och FUP:
Citat:
Det har förekommit våld, dom har båda knuffat i varandra. Michael är mer fysisk, han har
kanske slagit till henne någon gång. Han har slagit henne med öppen hand i ansiktet, typ en
örfil, och med knuten näve på armen. Detta har hänt i samband med att dom haft en vild
diskussion och hon har attackerat honom verbalt då har han slagit för att ta tyst på henne
Det låter inte som om han är rädd om äktenskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in