2019-01-31, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Framkommer i FUP på sid 1475
ja att slagningen gjorts, men vittnetsuppgifterna.
Citera
2019-01-31, 02:29
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
ja att slagningen gjorts, men vittnetsuppgifterna.

Exakt vad skulle vara konstigt med 8 slagningar i april? Åtta slagningar på en månad är inte särskilt många. Tror du på allvar att det finns något nytt att komma med vid det här laget?
Citera
2019-01-31, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Exakt vad skulle vara konstigt med 8 slagningar i april? Åtta slagningar på en månad är inte särskilt många. Tror du på allvar att det finns något nytt att komma med vid det här laget?

om 8 slagningar gjorts på din bil (intensivt och under en kort period) så tycker du det inte skulle vara konstigt? om det dessutom dyker upp en man som kikar in och visar ett stor intresse av den, och när någon ser att det och uppfattar det som lite skumt och går ut, och när "betraktaren" upptäcker det, hoppar in i en bil och åker därifrån. Tycker du inte det är noterbart?
Senast redigerad av Grannen007 2019-01-31 kl. 02:36.
Citera
2019-01-31, 02:35
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
om 8 slagningar gjorts på din bil, så tycker du det inte skulle vara konstigt?

Nej, särskilt inte om jag kör omkring på nätterna som KJ gör. Dessutom är det besiktningsperiod för hans bil. Loggen med slagningarna plockades isär av mig i det här inlägget för 2,5 år sen:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan

Du snackar som om det är självklart att dessa slagningar skulle ha gjorts av samma person. Hur vet du det?
Citera
2019-01-31, 02:38
Medlem
Citat:
Nej, särskilt inte om jag kör omkring på nätterna som KJ gör. Dessutom är det besiktningsperiod för hans bil. Loggen med slagningarna plockades isär av mig i det här inlägget för 2,5 år sen:

Du snackar som om det är självklart att dessa slagningar skulle ha gjorts av samma person. Hur vet du det?

det vet jag inte, men det utelämnar ett faktiskt intresse, och tidsperioden gör det än mer intressant.
Citera
2019-01-31, 02:42
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
det vet jag inte, men det utelämnar ett faktiskt intresse, och tidsperioden gör det än mer intressant.

Dessutom tar du fel på antalet, det är inte 8 slagningar utan det är fyra separata slagningar som alla loggats dubbelt. Dessa slagningar sker i början av april, en månad innan mordet. På vilket sätt skulle de ha med saken att göra?
Citera
2019-01-31, 02:46
Medlem
Citat:

Ja om det varit polisen som gjort slagningen p.g.a besiktningsperiod och se om det förelåg körförbud, så hade det ju framkommit att slagningen gjorts av dom, men nu vet man ju inte vem som gjort slagningen, och om min uppfattning är rätt så har förfrågan om bilen skett via webben.
Senast redigerad av Grannen007 2019-01-31 kl. 02:50.
Citera
2019-01-31, 02:51
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ja om det varit polisen som gjort slagningen p.g.a besiktningsperiod och se om det förelåg körförbud, så hade det ju framkommit att slagningen gjorts av dom, men nu vet man ju inte vem som gjort slagningen, och om min uppfattning är rätt så har förfrågan om bilen skett via sms.

De 4 slagningarna i början av april är webbfrågor. Det står i FUP precis ovanför tabellen.
Citera
2019-01-31, 02:54
Medlem
Citat:
De 4 slagningarna i början av april är webbfrågor. Det står i FUP precis ovanför tabellen.

Det är riktigt, men vittnesuppgifterna kring iakttagelser runt bilen den 3,4 eller 5:e maj det tycker du är en ointressant fråga?
Citera
2019-01-31, 03:01
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Det är riktigt, men vittnesuppgifterna kring iakttagelser runt bilen den 3,4 eller 5:e maj det tycker du är en ointressant fråga?

De vittnesuppgifterna ändrar ingenting i ljuset av den övriga utredningen. Mordet skedde troligtvis på kvällen/natten 4-5 maj, och alltså är vittnesuppgiften helt ointressant med tanke på tidpunkten. Att någon går och kollar in i bilar måste inte vara konstigt, bilstereotjuvar finns det överallt. Dessutom va KJs bil full med bråte, vilket kan få vilken nyfiken själ som helst att stirra lite extra.
Citera
2019-01-31, 03:03
Medlem
Citat:
De vittnesuppgifterna ändrar ingenting i ljuset av den övriga utredningen. Mordet skedde troligtvis på kvällen/natten 4-5 maj, och alltså är vittnesuppgiften helt ointressant med tanke på tidpunkten. Att någon går och kollar in i bilar måste inte vara konstigt, bilstereotjuvar finns det överallt. Dessutom va KJs bil full med bråte, vilket kan få vilken nyfiken själ som helst att stirra lite extra.

Det är för naivt tänkt. Utredningen har ju en hel del brister så där har vi har onekligen olika uppfattningar om den, och det är okej. man får tycka olika.
Senast redigerad av Grannen007 2019-01-31 kl. 03:06.
Citera
2019-01-31, 03:16
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Det är för naivt tänkt. Utredningen har ju en hel del brister så där har vi har onekligen olika uppfattningar om den, och det är okej. man får tycka olika.

Du snackar om utredningens brister. Kan du ens presentera en teori där den här "viktiga" vittnesuppgiften på något sätt spelar en roll som ändrar på utredningens resultat?

Vem skulle det va som snoka omkring på parkeringen och kollade in i bilar? MB, kanske? På vilket sätt ändrar det något? Jag kanske ska påminna om att det är KJs DNA på benet på kroppen, det är KJs tejp på kroppen, det är blod på KJs tejprulle på skåpet och vi vet att KJ och VB träffades den fjärde. "Ah, men MB springer faktiskt omkring och kollar in i bilar". Det ändrar inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in