2019-01-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Där har ni fel koordinater.

Bilderna polisen hade och som tidningarna lagt ut är från Flatenparkeringen....?
Citera
2019-01-30, 23:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Bilderna polisen hade och som tidningarna lagt ut är från Flatenparkeringen....?
Nej. (FB) Stockholm - Kvinna och barn hittade döda i bil. Misstänkt mord.
Citera
2019-01-30, 23:07
Medlem
Cameleonts avatar
Om det är vid Örnboet kan det finnas någon koppling till Unga Örnar som är en barn och ungdomsförening typ scouter.
Kan mamman och dottern ha någon koppling till Unga Örnar ex varit medlemmar/aktiva?
Stugan är en lägergård som kan hyras och Unga Örnar har även kultur aktiviteter där för barn.
Unga Örnar är en arbetarrörelse som jobbar politiskt med b l a barns rättigheter!
Citera
2019-01-30, 23:08
Medlem
Citat:
Finns den vid naturreservatet eller badet?

Jag har vistats i området och plockat svamp. Örnboet är 1-2 hus, tänk sommarkollo.

Det finns öppna ytor runt husen. En liten sluttning leder ner till sjön Flaten. Där finns även en brygga, ialla fall sommar/höst.

Husen är lite eftersatta men används regelbundet vad jag förstår.

Det är inte detta område som i folkmun kallas Flaten/flatenbadet.

Utan detta är "unga örnar"

Edit. Denna plats är avsevärt mer avlägen/skyddad jämfört med den plats som jag initialt trodde var fp
Senast redigerad av Ramaria 2019-01-30 kl. 23:11.
Citera
2019-01-30, 23:09
Medlem
Citat:
Nej. (FB) Stockholm - Kvinna och barn hittade döda i bil. Misstänkt mord.

Jag har försökt kolla vilken buss som går förbi den platsen men hittar ingen som stämmer och ingen busshållplatsmarkering på kartan. Hur stämmer det med att en busschaufför ska ha sett skåpbilen?
Citera
2019-01-30, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Jag har försökt kolla vilken buss som går förbi den platsen men hittar ingen som stämmer och ingen busshållplatsmarkering på kartan. Hur stämmer det med att en busschaufför ska ha sett skåpbilen?
(FB) Stockholm - Kvinna och barn hittade döda i bil. Misstänkt mord.
Citera
2019-01-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

Buss 180 från horizontvägen (norra sköndal) mot orhem grindstugan. Framme 23:14 ikväll.

Går således relativt bra förbindelser.

Sedan är det en gåväg (framkomlig med bil förvisso) på nån kilometer mellan endhållplats och fp (om koordinaterna är uppmätta med exakthet)
Senast redigerad av Ramaria 2019-01-30 kl. 23:19.
Citera
2019-01-30, 23:17
Medlem
Cameleonts avatar
Tänk om mamman hade något ärende till Örnboet, kanske skulle hjälpa till att flytta någon möbel till eller ifrån lägergården och blev överfallna?
Upptäckte ett inbrott...?
Citera
2019-01-30, 23:19
Medlem
Citat:
Klart men ska man tro hyper240 så är det mycket trafik vid badet. (FB) Stockholm - Kvinna och barn hittade döda i bil. Misstänkt mord.

Det skulle väl kunna motivera att den flyttats därifrån av någon som velat agera ostörd? Hur ser tidslinjen ut för olika möjliga observationer av bilen?
Citera
2019-01-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det skulle väl kunna motivera att den flyttats därifrån av någon som velat agera ostörd? Hur ser tidslinjen ut för olika möjliga observationer av bilen?

Jag tror fp (och troligtvis mbp) är den av Quarell angivna. (Baserat på hans tidigare noggranhet i andra fall)

Sedan är även denna plats mycket mer skyddad. Lämpad bättre för teorier åt olika håll lol.
Citera
2019-01-30, 23:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Buss 180 från horizontvägen (norra sköndal) mot orhem grindstugan. Framme 23:14 ikväll.

Går således relativt bra förbindelser.

Sedan är det en gåväg (framkomlig med bil förvisso) på nån kilometer mellan endhållplats och fp (om koordinaterna är uppmätta med exakthet)
Den passerar inte inom synhåll från FP.
Citera
2019-01-30, 23:38
Medlem
Den tidigare felaktigt utpekade parkeringsplatsen, vilken också även den är en endhållplats, har även den en gångväg som leder till "unga örnar"/örnboet. Sträckan går då förbi campingen och vidare runt sjön fram till örnboet.

Att gå "runt Flaten" är ett friluftsnöje. Så viss rörelse i området förekommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in