2019-01-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Skulle det vara så det gått till måste det ju finnas någon hyrestagare till skåpbilen och rimligen den första att misstänka...? Som du säger har ju polisen enligt lämnade uppgifter ingen misstänkt. Bilen kan inte kört av sig själv...

Mmm, jag vet. Tänkte bara på vad den där tecknikern enligt uppgift i tråden sagt + vad spekulationerna i skolan rörde sig runt.

Men som sagt, hyresprotokollet borde gjort susen.

Så varför ryktas det om påkörning på skolan? (Enl uppgift i tråden) När de dessutom funnits döda (bak?)i en skåpbil parkerad på en parkeringsplats?

Nä. Alldeles för motstridiga uppgifter.

Statistiken säger utökat självmord.

Problemet är att vi i tråden inte vet vad bevisen säger.

Jag får helt enkelt vänta lite tills det finns mer konkret att gå på. Tills dess får jag väl luta mig mot statistiken lol
Citera
2019-01-30, 21:20
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Jag har varit på mordplatsen idag. O fy fan va kusligt det var. Det är endel ombyggnadtioner där så lite halvknepigt att trassla sig in med en större bil... Dessutom står det gott som bussar vid vändplan där. Känns konstigt att ingen chaufför har lagt märke till något...
Kunde du se om det var några campare eller annat klientel på området?
Det ska ligga en stugby samt uppställningsplats för husvagnar som ägs av citycamping och stugorna går att boka på booking.com.
Vad är det för typ av gäster som hyr stugorna?
Kanske mamman hälsade på någon som bodde i området den aktuella dagen?
Citera
2019-01-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Ingen dissrespect men det låter lite som ditt inlägg är sammanställt av tråden i sig. Om inte ber jag om ursäkt. Men om du står såpass nära att era barn delar klass. Då bör du kunna svara på vart pappan är? Bor man i samma stad/by så vet man om han sitter hemma eller sitter inne tex. Lever eller inte? Även om inte polisen gått ut så finns det skvallerkärringar i varje hörn. 😂

Jag började läsa i tråden igår och kände då att det var nödvändigt att skriva med tanke på att min son delade klass med henne, har själv träffat henne många gånger under skoldagar man varit med på osv. Finns det fortfarande tvivel kan dessa redas ut via PM.

Då min son och dottern inte umgicks privat så kan jag ju inte bekräfta något om pappan eller hans relation till mamman. Och om de nu bodde i K*rrtorp så är det 2 tunnelbanestationer ifrån mig, och jag rör mig inte i det området. Därför blir det svårt att säga om han lever öht. Skvallerkärringar är inga jag umgås med heller så.. Ja. Många frågetecken finns fortfarande..
Citera
2019-01-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Kunde du se om det var några campare eller annat klientel på området?
Det ska ligga en stugby samt uppställningsplats för husvagnar som ägs av citycamping och stugorna går att boka på booking.com.
Vad är det för typ av gäster som hyr stugorna?
Kanske mamman hälsade på någon som bodde i området den aktuella dagen?

Campingen ligger längre in/bort utefter en gammal väg.

Jag antar att det inte var där skåpbilen återfanns, utan på den större parkeringen vid sl bussens slutstation.
(Rätta mig omdelelbart om jag har fel om detta)

Klientel på campingen... inte så välbeställt. Dock har campingen rustat upp sin fasciliteter för nåt år sedan. Så kanske blivit annorlunda nu.
Senast redigerad av Ramaria 2019-01-30 kl. 21:32.
Citera
2019-01-30, 21:49
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Att polisen har svårt att klarlägga omständigheterna kring dödsfallen? Antag att de frusit ihjäl i lastutrymmet. Syns det vid en obduktion? Är det möjligt att stänga dörrarna på en sådan bil utan att de går att öppna inifrån? Tänker att polisen tvekar om det rör sig om olycka, eller om någon avsiktligt låst in dem i bilen med dödsfall som följd.
Få med ledtrådar i denna tråd, men det här är ju Flashback! Finns det ingen som vet om det är möjligt att öppna bakdörrarna inifrån även om de är låsta/stängda från utsidan?

Har svarat på denna fråga innan. Men ja det får att båda öppna/stänga låsa/låsa upp inifrån.
Dessa bilar används tex ofta som motocrossbuss etc.
Du kan inte bli inlåst men du kan låsa ute folk från att ta sig in. Oavsett om den låses utifrån kan du läsa upp inifrån
Citera
2019-01-30, 21:50
Medlem
Att det surras om bilolycka på skolan är helt naturligt. Barnen har hört barn och bil, inget mer. Det är ju högst naturligt att de inte berättar mer för barnen.
Citera
2019-01-30, 21:53
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanhetaemil
”Ingen dissrespect...” du har uppenbarligen noll koll på området. Det finns tre stora skolor med vardera drygt hundra barn per läsår där och ett par lite mindre. Den aktuella skolans upptagningsområde täcks av minst tre tunnelbanestationer och det är uteslutande flerfamiljshus i dessa. Att hålla koll på någon som inte går ut är omöjligt.

Området?
Jag tänker mer att har man barn i samma klass gör att mab bor i samma område Eftesom skolan baseras på bostadsadress. Vi har flera flera hundra på våra skolor. Men skulle en sån här sak hända har man oftast bra lokalkännedom på övriga föräldrar i klassen över, under samt ens egna. Går ut. Nej men folket pratar. Vissa känner T föräldrar bättre osv osv...
Citera
2019-01-30, 22:04
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanhetaemil
”Det finns tre stora skolor med vardera drygt hundra barn per läsår där och ett par lite mindre. Den aktuella skolans upptagningsområde täcks av minst tre tunnelbanestationer

Citat:
Ursprungligen postat av KukisKlan

Då min son och dottern inte umgicks privat så kan jag ju inte bekräfta något om pappan eller hans relation till mamman. Och om de nu bodde i K*rrtorp så är det 2 tunnelbanestationer ifrån mig, och jag rör mig inte i det området. ..

Förlåt mig. Men k*rrtorp är ett område i Jhov då? Orkar tyvar inte googla och nej jag känner inte till området per tunnelbannor, gator etc.

Men då ni verkar ha det gemensamt och har koll så var de en fråga som slog mig.

Vilket aldrig har ställts innan.

Jobbade mamma J på samma skola som dottern gick på eller annan?
Citera
2019-01-30, 22:05
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Jag har varit på mordplatsen idag. O fy fan va kusligt det var. Det är endel ombyggnadtioner där så lite halvknepigt att trassla sig in med en större bil... Dessutom står det gott som bussar vid vändplan där. Känns konstigt att ingen chaufför har lagt märke till något...
Tidigt i tråden länkades en artikel där det framgick att en busschaufför hade lagt märke till bilen, tror det var samma dag eller dagen innan dom hittades. Han funderade på varför den stod parkerad där vid den tidpunkten i alla fall. Skåpbilen hade gått på tomgång har jag för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är du säker på att du var på rätt eventuella mordplats? Det var inte Flatenbadet. (FB) Stockholm - Kvinna och barn hittade döda i bil. Misstänkt mord.
Har vi platsen utpekad på en karta någonstans?
Citera
2019-01-30, 22:07
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ingen dissrespect men det låter lite som ditt inlägg är sammanställt av tråden i sig. Om inte ber jag om ursäkt. Men om du står såpass nära att era barn delar klass. Då bör du kunna svara på vart pappan är? Bor man i samma stad/by så vet man om han sitter hemma eller sitter inne tex. Lever eller inte? Även om inte polisen gått ut så finns det skvallerkärringar i varje hörn. 😂

Samma stad/by? Detta är Stockholms kommun med över 900 000 invånare. Även om de bor i relativt lilla K***torp som bara har några tusen invånare så är det inte så att alla känner alla för man har vänner, släkt, bekanta, arbetskamrater i hela Stockholm, man kanske inte känner så många i just sin stadsdel.
Citera
2019-01-30, 22:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Har svarat på denna fråga innan. Men ja det får att båda öppna/stänga låsa/låsa upp inifrån.
Dessa bilar används tex ofta som motocrossbuss etc.
Du kan inte bli inlåst men du kan låsa ute folk från att ta sig in. Oavsett om den låses utifrån kan du läsa upp inifrån

Okej, tack! Då kan vi avföra den olycksteorin också...

Tycker inte det finns något sannolikt scenario i den här storyn.
Det är för mycket som inte passar in oavsett vilken teori man än lägger fram.

Offren, platsen och den hyrda bussen. Det lirar liksom inte.
Min teori som är kanske något långsökt den med:
Offren dödas på annan plats av känd eller okänd gärningsman. Mördaren vill göra sig av med kropparna och dumpa dem där de inte kan återfinnas. Gärningsmannen hyr därför denna buss, där kropparna lastas in. Av någon anledning fullföljer inte gärningsmannen planen med att dumpa kropparna. Psyket pallar inte, eller det är tjäle i jorden. Bilen körs istället iväg och lämnas på denna plats tills den återfinns. Vad tror ni?
Citera
2019-01-30, 22:09
Medlem
GoldenKiwks avatar
[quote=Dukanhetaemil|66602088]Att det surras om bilolycka på skolan är helt naturligt. Barnen har hört barn och bil, inget mer. Det är ju högst naturligt att de inte berättar mer för barnen.[/QUOTE]

Förlåt. Jag är säkert trött. Men jag förstår inte riktigt vad du menar?
Jag läser det som barnen på skolan hört en bil, och ett barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in