Citat:
Fullt möjligt om det rör sig om en viss personlighet. Ännu mer möjligt om det även rör sig om sk. Extended Self risk och mercy killing.Svårt men fullt möjligt och enligt mig en nödvändighet för att kunna få något grepp om den här tragedin.
Jag tror ju att det finns en komponent som verkligen kastade spelet över ända, H fick ett recidiv av den cancer hon hade haft, när det beskedet kom så blev det verkligen "Godnatt jord", då börjades de mörka planerna smidas på allvar.
Jag tror ju att det finns en komponent som verkligen kastade spelet över ända, H fick ett recidiv av den cancer hon hade haft, när det beskedet kom så blev det verkligen "Godnatt jord", då börjades de mörka planerna smidas på allvar.
Mellan barn och mor går farhågorna som genom en osynlig navelsträng.
Säg att hon i grunden brottats med sin egen problematik kring cancer - rädd för att dö, rädd för recidiv som är mer en regel än ett undantag. Hon sägs lägga om kosten och ägna sig åt renlevnad. Som passus finns det risk för att dras till flumområden här.
Det finns allt mellan dyrköpt vatten från Himalayanska berg, speciellt salt och chakrafärgade ädelstenar från en tropisk strand, slipad av Moder jords milda vågor.
* överdriver med flit *
Funkar om det är inom rimlig gräns och rekreation. Meditation. Hälsoperspektiv.
Funkar dåligt om det finns fara med gränslös personlighet, sårbar/skör eller jakten på den Heliga Graal vid sjukdom.
* överdriver med flit *
Funkar om det är inom rimlig gräns och rekreation. Meditation. Hälsoperspektiv.
Funkar dåligt om det finns fara med gränslös personlighet, sårbar/skör eller jakten på den Heliga Graal vid sjukdom.
Citat:
Sen finns då depressionen som jag ideligen kommer till där Agnes (på garanterat god grund) är nedstämd för det hon gått igenom och fått göra avkall på. Det blir BUP och försök att hjälpa, helt naturligt.
Tack för sammanställningen! Jag uppmärksammade just att hon har ett flertal vänner på sin facebook som arbetar med psykisk ohälsa. Dessa är inte vän med honom.. Mycket tragiskt detta.
Sen blir det ingen positiv respons. Det blir snarare bakslag. Det blir ännu mer oro och nedstämdhet.
Det handlar om djupt emotionellt engagemang som kan bli patologiskt.
Nu börjar porerna öppna sig, det dras in negativitet, farhågor och oro. Det kommer larmrapporter om hormonbehandling (tror mig att det här var diskuterat och oroligt ämne). Sen om recidiv.
Om det skett vet vi givetvis inte men jag har svårt att tro att en kvinna med cancer och hormonbehandling skulle ha missat det här.
Frågan är också vad som sögs in gällande ME:s larmrapporter i takt med att stämningen sjönk till farligare nivå och likaså om annat reaktiverades?