2019-01-30, 13:28
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Gör man verkligen det? Om H tillstår att alla skulder är korrekta, görs det verkligen någon ytterligare koll då?

Det är jag oerhört tveksam till.

Jag tror iaf. han har hjälp BB köpa hennes hus för dom där pengarna.
Det görs. Det är ju de olika skuldernas storlek som ligger till grund för fördelningen av utdelningen om det nu blir någon sådan. Saknas helt tillgångar spelar det naturligtvis mindre roll men en viss utredning ska alltid ske.
Citera
2019-01-30, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det görs. Det är ju de olika skuldernas storlek som ligger till grund för fördelningen av utdelningen om det nu blir någon sådan. Saknas helt tillgångar spelar det naturligtvis mindre roll men en viss utredning ska alltid ske.

Jo fast, det görs inte om alla är överens, det är ingen som tittar på att dom här personerna faktiskt har fört över pengar till H och att han sen faktisk spekulerat bort dom, och på vad.

Skulle H säga att "skulden till X är bara 1Miljon" fast X säger att den är på 2Miljoner då skulle X såklart behöva bevisa att den är på 2Miljoner, men så länge H tar på sig alla skulder görs ingen koll.

Eftersom alla skulder (utom möjligtvis kreditkort-skulderna) är lika prioriterade, så får dom ju ev. framtida tillgångar i förhållande (i procent) till skulden.
Men det är ju heller ingen som håller koll på det åt dom, det kommer att vara upp till varje fordringsägare att hålla koll på eventuella tillgångar som kan tänkas komma in i framtiden.

Så jag fortsätter att hävda att H har betalat BB's hus, sen om dom som har gett honom pengar är medvetna om att det är det pengarna har gått till ska jag låta vara osagt.
Citera
2019-01-30, 16:54
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Jo fast, det görs inte om alla är överens, det är ingen som tittar på att dom här personerna faktiskt har fört över pengar till H och att han sen faktisk spekulerat bort dom, och på vad.

Skulle H säga att "skulden till X är bara 1Miljon" fast X säger att den är på 2Miljoner då skulle X såklart behöva bevisa att den är på 2Miljoner, men så länge H tar på sig alla skulder görs ingen koll.

Eftersom alla skulder (utom möjligtvis kreditkort-skulderna) är lika prioriterade, så får dom ju ev. framtida tillgångar i förhållande (i procent) till skulden.
Men det är ju heller ingen som håller koll på det åt dom, det kommer att vara upp till varje fordringsägare att hålla koll på eventuella tillgångar som kan tänkas komma in i framtiden.

Så jag fortsätter att hävda att H har betalat BB's hus, sen om dom som har gett honom pengar är medvetna om att det är det pengarna har gått till ska jag låta vara osagt.
I så fall skulle Hampus kunna påstå att han är skyldig sin mamma 35 miljoner. Om ingen kollade upp det skulle hon kontrollera över 50 procent av borgenärskollektivet. Det funkar dock inte så.

Att Hampus pengar gått till Blondinbullens hus kan nog tänkas men de transaktionerna kommer garanterat granskas i så fall och om de skett så är det återbetalning som gäller.
Citera
2019-01-30, 17:56
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hsxb3460
Det kommer nog synas i senare bokslut 2018.
Hursom hur tror ni H gör nu?
Är det någon som skulle tänka sig anställa honom, han sökte ett jobb på sin instagram story för inte så länge sedan😂
Det kommer det nog inte alls göra, är gäldenären insolvent får du inte ta upp lånet i balansräkningen utan du ska kvitta detta mot EK eftersom det är osäkert till vilket belopp och när lånet kommer återbetalas. Bolaget kan inte redovisa en tillgång som inte finns.
Citera
2019-01-30, 18:59
Medlem
XaoqcHs avatar
Dags att ändra trådens titel nu när det är uppenbart att Blondinbella ljög om storyns kriminella element?
Citera
2019-01-30, 20:20
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Dags att ändra trådens titel nu när det är uppenbart att Blondinbella ljög om storyns kriminella element?

Vore väl typiskt en bloggare. Hon kryddar friskt i sina inlägg också
Citera
2019-01-30, 21:45
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:

Varför skulle Hampus betala BBs hus på bekostnad av att han går i personlig KK och blir dumpad av henne? Nä skulle inte tro det!
Citera
2019-01-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Varför skulle Hampus betala BBs hus på bekostnad av att han går i personlig KK och blir dumpad av henne? Nä skulle inte tro det!

Det var alltså huset, inte misslyckad spekulation, som fällde honom! 🥰
Citera
2019-01-30, 22:07
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SenjorPanflojt
Det var alltså huset, inte misslyckad spekulation, som fällde honom! 🥰

Nä! Som sagt! Varför skulle han sätta sig i KK och bli dumpad av BB för nöjet att få betala hennes hus?
Citera
2019-01-30, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsteria
Ser att ”Bröderna Z” även finns med i styrelsen till Märsta läkarhus AB, vilket inte har gett så bra resultat ekonomiskt om man kollar bokslutet.
Många miljoner back, kanske har de tagit pengar från denna verksamhet och hoppats på att Mr H skulle trippeldubbla detta åt dom.

Skickar med en länk:
https://www.allabolag.se/5566254479/bokslut”

Utlåning av pengar hamnar inte i resultaträkningen, utan det kommer synas i balansräkningen. Om man gör nedskrivningar på skulderna så tar de sig in i resultaträkningen.
Citera
2019-01-30, 22:29
Medlem
Ronilles avatar
Har läst igenom tråden och uppfattar fortfarande inte vem SHL-spelare är?
Citera
2019-01-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SenjorPanflojt
Utlåning av pengar hamnar inte i resultaträkningen, utan det kommer synas i balansräkningen. Om man gör nedskrivningar på skulderna så tar de sig in i resultaträkningen.

Tack för en snabb ekonomi lektion då har jag lärt mig något nytt idag, ska bara försöka komma ihåg detta också.
Så det går inte att ”fuska” till sig minussiffror som sedan förvaltas av Hampus i hopp om en grym avkastning?
Tycker ändå detta verkar mysko, HUR kan de ha lånat ut närmre 11 miljoner om de enbart bedriver frisörverksamet, tåls att luska i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in