2019-01-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Det har förekommit en ihopblandning av två olika magnussons med nästan samma namn.
Den som blev mördad med yxa hette Jeff Magnusson. Den som är misstänkt för mordet på Malin Olsson heter Jeff Tommy Salenkvist (Magnusson) och han lever.
https://www.facebook.com/tommy.salenkvist

Kk, då vet jag hur det ser ut.

Yx Jeff hade ju med en del på sitt samvete men inte detta då iaf.
Citera
2019-01-27, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misterlarsa
Har hört från flertalet, bl.a. J.T Sa****qvist numera bortgångna kusin, Re**e Magnusson att J.T gjort det. Otroligt att han fortfarande lever. Vilken jävla rövarsläkt.

Vem skulle "J.T" vara?
Citera
2019-01-27, 19:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Vem skulle "J.T" vara?
(FB) Det ouppklarade mordet på Malin Olsson (16), Östra Kyrkogården, Göteborg 1994
Citera
2019-01-28, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Det har förekommit en ihopblandning av två olika magnussons med nästan samma namn.
Den som blev mördad med yxa hette Jeff Magnusson. Den som är misstänkt för mordet på Malin Olsson heter Jeff Tommy Salenkvist (Magnusson) och han lever.
https://www.facebook.com/tommy.salenkvist
https://sv-se.facebook.com/tommy.salenkvist.77

Är inte detta samma personer? Eller finns det 2 i GBG?
Citera
2019-01-29, 21:50
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
https://sv-se.facebook.com/tommy.salenkvist.77

Är inte detta samma personer? Eller finns det 2 i GBG?

Nu verkar Du ju inte ha lusläst tråden direkt.
Den förstnämnde blev mördad 2011......
Citera
2019-01-30, 10:23
Medlem
MossTrumss avatar
För att återkoppla till Brottsjournalen TV4 igår. På listan av tio misstänkta fanns en person som fick nackhåren att resa sig på LGW Persson, som han sa och den håller han som mest tänkbar gm.

Märkligt blir det att Malin enligt anhöriga inte gärna gick in på kyrkogårdar och de håller det för otänkbart att hon följt med någon in frivilligt.

I rekonstruktionen av brottsplatsen i Brottsjournalen framgick att Malin suttit på en gravkant och rökt cigaretter tillsammans med gm.

Om nackhåren reste sig på LGW Persson vid tanken på den han håller som mest misstänkt, då tror jag att Malin gillade den sortens män som vi andra håller oss undan från.

Logiken fanns inte i inslaget om mordet på Malin. Det saknades något som t ex. hur hamnade hon på Östra kyrkogården en mörk natt, kom att sitta på kanten till en grav, samtalande med en total främling och förmodligen mindre bildfager som får nackhåren att resa sig på polisprofessorn

Jag fattar då inget, men reklamen fanns där och kom med ett avbrott; det förstår jag att det hörs ett klirr i kassan! It's all about money, som Meja sjunger.

LGW är rolig att höra på ibland med ordvändningar som är rakt på sak, men lägg nu ner programmet!
Senast redigerad av MossTrums 2019-01-30 kl. 10:31.
Citera
2019-01-30, 12:40
Medlem
VARFÖR är leif gw rolig att höra på, enligt somliga? Han har klampat kring, likt en elefant i ngn porslinsbutik, pekandes ut än den ena än den andre "mördaren" i olika ärenden. Så ex.vis i dacostafallet, FU nr2 år 1999. Där en kille i solna, som kände den kanske mördade tjejen lite, rakt av hängdes ut.
Nää! Denne tomte Persson hör hemma på arkivet! Malins baneman finner han ej....
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
För att återkoppla till Brottsjournalen TV4 igår. På listan av tio misstänkta fanns en person som fick nackhåren att resa sig på LGW Persson, som han sa och den håller han som mest tänkbar gm.

Märkligt blir det att Malin enligt anhöriga inte gärna gick in på kyrkogårdar och de håller det för otänkbart att hon följt med någon in frivilligt.

I rekonstruktionen av brottsplatsen i Brottsjournalen framgick att Malin suttit på en gravkant och rökt cigaretter tillsammans med gm.

Om nackhåren reste sig på LGW Persson vid tanken på den han håller som mest misstänkt, då tror jag att Malin gillade den sortens män som vi andra håller oss undan från.

Logiken fanns inte i inslaget om mordet på Malin. Det saknades något som t ex. hur hamnade hon på Östra kyrkogården en mörk natt, kom att sitta på kanten till en grav, samtalande med en total främling och förmodligen mindre bildfager som får nackhåren att resa sig på polisprofessorn

Jag fattar då inget, men reklamen fanns där och kom med ett avbrott; det förstår jag att det hörs ett klirr i kassan! It's all about money, som Meja sjunger.

LGW är rolig att höra på ibland med ordvändningar som är rakt på sak, men lägg nu ner programmet!
Citera
2019-01-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nu verkar Du ju inte ha lusläst tråden direkt.
Den förstnämnde blev mördad 2011......

Han syftar på att det länkas två olika fb konton men båda är samma tommy salenkvist...

Är det Tommy som GW misstänker när han säger att "alla poliser i GBG vet vem den här människan är tro?
Citera
2019-01-30, 15:00
Avstängd
dacks avatar
Var tommy yngst av brödraskaran i huvudfamiljen den stollen som våldtog en handikappad kärring.
Citera
2019-01-30, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Var tommy yngst av brödraskaran i huvudfamiljen den stollen som våldtog en handikappad kärring.

När gjorde han det?

Leif GW Perssons kommentar i "Brottsjournalen" till varför mordet inte är löst: vi var för intresserade av vår prime suspect...

Inte riktigt hållbart argument.
Citera
2019-01-30, 15:23
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seismologen
När gjorde han det?

Leif GW Perssons kommentar i "Brottsjournalen" till varför mordet inte är löst: vi var för intresserade av vår prime suspect...

Inte riktigt hållbart argument.
Om det var han som GW menade vet ju inte jag. Däremot var någon av dessa brödrar på ungdomsanstallt på mitten av 70 för våldtäkt.
Citera
2019-01-30, 20:16
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkake
Han syftar på att det länkas två olika fb konton men båda är samma tommy salenkvist...

Är det Tommy som GW misstänker när han säger att "alla poliser i GBG vet vem den här människan är tro?

Det är min bestämda uppfattning. Klanen Ma*gnusson uppehöll sig på dessutom i Bergsjön på den tiden. Jag tänker närmast på att BO:s ID-kort hittades i Kortedala vid spårvagnshållplatsen dvs i riktning Bergsjön. Nu behöver det ju i sig inte vara av avgörande betydelse då de mesta buset i Göteborg höll till i den riktningen.... som sagt Mag*nusson klanen var ökända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in