För att återkoppla till Brottsjournalen TV4 igår. På listan av tio misstänkta fanns en person som fick nackhåren att resa sig på LGW Persson, som han sa och den håller han som mest tänkbar gm.
Märkligt blir det att Malin enligt anhöriga inte gärna gick in på kyrkogårdar och de håller det för otänkbart att hon följt med någon in frivilligt.
I rekonstruktionen av brottsplatsen i Brottsjournalen framgick att Malin suttit på en gravkant och rökt cigaretter tillsammans med gm.
Om nackhåren reste sig på LGW Persson vid tanken på den han håller som mest misstänkt, då tror jag att Malin gillade den sortens män som vi andra håller oss undan från.
Logiken fanns inte i inslaget om mordet på Malin. Det saknades något som t ex. hur hamnade hon på Östra kyrkogården en mörk natt, kom att sitta på kanten till en grav, samtalande med en total främling och förmodligen mindre bildfager som får nackhåren att resa sig på polisprofessorn
Jag fattar då inget, men reklamen fanns där och kom med ett avbrott; det förstår jag att det hörs ett klirr i kassan! It's all about money, som Meja sjunger.
LGW är rolig att höra på ibland med ordvändningar som är rakt på sak, men lägg nu ner programmet!