2019-01-28, 21:44
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
med dina korkade resonemang så kan ju du ta och bevisa vetenskapligt hur en människa kan födas av en oskuld. Ser du inte hur idiotiskt du resonerar?
Nu får du inga fler svar.

Resonemang?
Jag gjorde inget resonemang. Jag lade fram fakta.

Jag bad dig att redogöra för hur det kunde vara sant, men det kunde du tydligen inte, så jag utgår ifrån att du instämde med de fakta jag angav eftersom du inte kunde komma med någon som helst invändning.

Men okej, ville du ha ett resonemang?

Om koranen påstås vara korrekt, men sedan visar sig innehålla uppenbara fel, ska man då förkasta hela koranen eller bara de delar som innehåller själva felen?

Koranen påstår felaktigt upprepade gånger att treenigheten inom kristendom skulle syfta på att de kristna tillber tre gudar, när de kristna endast påstår att treenigheten är tre olika uppenbarelser av gud och som tillsammans är en enhet. (4:171, 5:73)
Vidare påstår koranen felaktigt att även Maria av kristna skulle räknas som en del av det kristna gudsbegreppet (och att treenigheten då skulle vara Gud, Jesus och Jesus mor). (5:116)

Eftersom det helt uppenbart för alla kristna att treenighet inte avser tre olika gudar, utan tre olika uppenbarelser av en enda gud, och att Maria aldrig har figurerat som en del av denna treenighet, varför står det då så i koranen?
Är det bara satir och en överdrift i avsikt att förlöjliga eller är det ett missförstånd och alltså inte egentligen ett faktafel?

Fast sedan har vi det historiska felet att det skulle ha funnits samarier i koranens berättelse om Moses, Aaron och den gyllene kalven:
20:95 [Moses] sade: "Och du, samarier! Vad ville du uppnå [med detta]?"

Problemet med det är att det inte fanns några samarier (även kallade samaritaner) på Moses tid. Historiskt sett är det som idag (och på Jesu tid) kallas för samarier eller samaritaner israeliska efterlevande från två stammar i norra israel som överlevde Assyriernas förstörelse av Israels rike (Samaria) år 722 f.Kr och de kallades samarier eller samaritaner därför att deras huvudstad hette Samaria. Men det kan historiskt sett inte ha funnits några samaritaner på Moses tid (omkring 1200-1400 f.Kr.) eftersom Samaria inte grundlades förrän minst 400 år senare.

Varför kallas då en person för samarier i suran 20:95? Fanns det en annan plats som kallades för Samaria innan Israels rike bildades? Eller finns det någon annan anledning till att en person kan kallas för samarier?

Motsäger dessa fakta från koranen koranens anspråk på total sanning eller finns det någon annan förklaring?

Kan du svara på det eller håller du med mig om att koranens sanningsanspråk är tomma ord?
2019-01-28, 22:22
Bannlyst
Citat:
För oss troende är Gud högst. Människans kunskap och förståelse är mycket liten i jämförelse. Gud är allvetande.

Vi troende är känsliga/osäkra/vilsna människor, vi har ingen skyddsbarriär. Därför söker vi oss i brist på mänsklighet till Allah, Jesus eller den religiösa gemenskapen, där vi kan välja att bli lättstyrda av varandra (en blind som leder en annan blind) tills Stanley Sjöberg dyker upp, eller överdriva vår säkerhet på bibelns/koranens budskap och på köpet bli narcissister, människor som skapar självförtroendet artificiellt, i det här fallet m.h.a. den heliga skriften.
2019-01-29, 07:51
Medlem
o0Halal0os avatar
[quote=Bukakekockaburra|66580787]Diverse muhammedantramsande

Jungfru Maria anges av koranen vara en del av den kristna treenigheten.

Sötvatten och saltvatten har en barriär mellan sig

Koranen skriver om Samarien som ett tidsbundet faktum trots att landet inte existerade på muhammeds tid

Koranen handlar om händelser i Arabien på 600-talet. Är koranen alltså islams guds historiebok beskrivande arabiska händelser och samhällsregler på 600-talet?

Varför behöver alla människor i alla länder i alla tider ha kunskap om arabiska 600-talsförhållanden?

Varför måste bönerna utsägas på arabiska av alla människor i alla länder i alla tider?

Varför måste bönerna ackompanjeras av en hel räcka idiotiska gester som beskrivs på islamguiden.

http://www.islamguiden.com/hurbon.shtml#.XE_3wFVKiUk
2019-01-30, 11:54
Medlem
[quote=o0Halal0o|66585457]
Citat:
Diverse muhammedantramsande

Jungfru Maria anges av koranen vara en del av den kristna treenigheten.

Sötvatten och saltvatten har en barriär mellan sig

Koranen skriver om Samarien som ett tidsbundet faktum trots att landet inte existerade på muhammeds tid

Koranen handlar om händelser i Arabien på 600-talet. Är koranen alltså islams guds historiebok beskrivande arabiska händelser och samhällsregler på 600-talet?

Varför behöver alla människor i alla länder i alla tider ha kunskap om arabiska 600-talsförhållanden?

Varför måste bönerna utsägas på arabiska av alla människor i alla länder i alla tider?

Varför måste bönerna ackompanjeras av en hel räcka idiotiska gester som beskrivs på islamguiden.

http://www.islamguiden.com/hurbon.shtml#.XE_3wFVKiUk
Du finner svar på dina frågor i Koranen.

Allahu akhbar!
2019-01-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Resonemang?
Jag gjorde inget resonemang. Jag lade fram fakta.

Jag bad dig att redogöra för hur det kunde vara sant, men det kunde du tydligen inte, så jag utgår ifrån att du instämde med de fakta jag angav eftersom du inte kunde komma med någon som helst invändning.

Men okej, ville du ha ett resonemang?

Om koranen påstås vara korrekt, men sedan visar sig innehålla uppenbara fel, ska man då förkasta hela koranen eller bara de delar som innehåller själva felen?

Koranen påstår felaktigt upprepade gånger att treenigheten inom kristendom skulle syfta på att de kristna tillber tre gudar, när de kristna endast påstår att treenigheten är tre olika uppenbarelser av gud och som tillsammans är en enhet. (4:171, 5:73)
Vidare påstår koranen felaktigt att även Maria av kristna skulle räknas som en del av det kristna gudsbegreppet (och att treenigheten då skulle vara Gud, Jesus och Jesus mor). (5:116)

Eftersom det helt uppenbart för alla kristna att treenighet inte avser tre olika gudar, utan tre olika uppenbarelser av en enda gud, och att Maria aldrig har figurerat som en del av denna treenighet, varför står det då så i koranen?
Är det bara satir och en överdrift i avsikt att förlöjliga eller är det ett missförstånd och alltså inte egentligen ett faktafel?

Fast sedan har vi det historiska felet att det skulle ha funnits samarier i koranens berättelse om Moses, Aaron och den gyllene kalven:
20:95 [Moses] sade: "Och du, samarier! Vad ville du uppnå [med detta]?"

Problemet med det är att det inte fanns några samarier (även kallade samaritaner) på Moses tid. Historiskt sett är det som idag (och på Jesu tid) kallas för samarier eller samaritaner israeliska efterlevande från två stammar i norra israel som överlevde Assyriernas förstörelse av Israels rike (Samaria) år 722 f.Kr och de kallades samarier eller samaritaner därför att deras huvudstad hette Samaria. Men det kan historiskt sett inte ha funnits några samaritaner på Moses tid (omkring 1200-1400 f.Kr.) eftersom Samaria inte grundlades förrän minst 400 år senare.

Varför kallas då en person för samarier i suran 20:95? Fanns det en annan plats som kallades för Samaria innan Israels rike bildades? Eller finns det någon annan anledning till att en person kan kallas för samarier?

Motsäger dessa fakta från koranen koranens anspråk på total sanning eller finns det någon annan förklaring?

Kan du svara på det eller håller du med mig om att koranens sanningsanspråk är tomma ord?
Jag håller inte med dig.
Du finner svar i Koranen. Koranen är medicin, skulle vara bra för dig.

Allahu akhbar!
Senast redigerad av Bukakekockaburra 2019-01-30 kl. 11:58.
2019-01-30, 12:08
Medlem
o0Halal0os avatar
Jag finner samma svar som terroristerna finner och som rättfärdigar deras mördande:

Koranen 9:5
And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.

Citat:
Du finner svar på dina frågor i Koranen.

Allahu akhbar!
2019-01-30, 12:16
Medlem
Ok vi gör det enkelt.

Islam är en falsk religion för koranen säger att det är skaparens ofelbara ord och mohammed en perfekt profet(eller vad man vill kalla det, sann profet kanske)

Jorden är inte platt som koranen antyder, och nej den är inte som ett strutsägg heller om någon vill försöka med den gymnastiska läsningen.

Sperma produceras i testiklarna inte någonannanstans

Det går att blanda salt och sött vatten.

Solen går inte ned i en vattenpöl.

sjärnorna är inte små och ligger närmare jorden än solen

Himlen är inte solid för finns inga revor I den, gas har inga revor.

Skaparen hållerinte upp taket(himlen),

Jorden rör sig och står inte stilla

osv osv. Det är dem jag kan komma på bara sådär på rak arm.

Koranen är uppenbarligen felaktig och kan inte vara sanningen för då hade inge fel förekommit och saker hade varit tydliga och klara.

Nu kommer de troende försöka bortförklara detta med att nej det är en metafor i en metafor osv osv men ingen trodde det tidigare innan vi visste bättre så dessa argument går ut ur fönstret.

Islam är inte sanningen, bara acceptera och gå vidare och gör något vettigt med era liv. Försök bora en sjukdom eller minska lidandet vi har i världen. Som Allah inte gjort ett skit för att stoppa utan ALLT är människor som hittat på. alla botemedel, behandlingar, teknik som gör lviet bättre för miljarder. allt har människor skapat. Allah har inte gett oss något eftersom allah som finns i koranen uppenbarligen inte existerar.
2019-01-30, 13:40
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag håller inte med dig.

Allahu akhbar!

Du påstår att du inte håller med mig, men har ändå inget motargument att komma med?
Antingen stämmer det som jag skrev, eller så gör det inte det. Kan du inte komma med något som visar att jag har fel så måste du ju anse att jag har rätt, eller i alla fall vara oförmögen att visa vad jag skrev som var fel, och att du då alltså håller med om att det stämmer (eftersom du inte kan påpeka något som är fel med det).

Vågar du inte svara på det?

"Du finner svar i Koranen."

Så otroligt ryggradslöst försök att undvika att svara. Det var ju koranens egna text som jag ifrågasatte och som du tydligt visar att du själv personligen inte kan försvara.
2019-01-30, 15:41
Medlem
Citat:
Du påstår att du inte håller med mig, men har ändå inget motargument att komma med?
Antingen stämmer det som jag skrev, eller så gör det inte det. Kan du inte komma med något som visar att jag har fel så måste du ju anse att jag har rätt, eller i alla fall vara oförmögen att visa vad jag skrev som var fel, och att du då alltså håller med om att det stämmer (eftersom du inte kan påpeka något som är fel med det).

Så otroligt ryggradslöst försök att undvika att svara. Det var ju koranens egna text som jag ifrågasatte och som du tydligt visar att du själv personligen inte kan försvara.
Jag behöver inte försvara eller bevisa något för dig eller någon annan. Tro vad du vill. Säg vad du vill.
Ha en fin dag.
2019-01-30, 16:00
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag behöver inte försvara eller bevisa något för dig eller någon annan. Tro vad du vill. Säg vad du vill.
Ha en fin dag.

Du kan alltså inte.
Bra att få det bekräftat.
Ha en fin dag.
2019-01-30, 16:12
Medlem
Citat:

tjena. läs Hesekiel 16:46 (angående den påstådde Samariern) och återkom, yes?
2019-01-30, 16:51
Medlem
o0Halal0os avatar
Din tro är så svag så att du inte klarar av att försvara alla fel i koranen.
Sannolikt är det så att du inte har läst den själv och därför bara klarar av att be mig läsa den.
Här har du några av alla felaktigheter i koranen https://wikiislam.net/wiki/Scientific_Errors_in_the_Quran men jag tror inte att du vågar läsa om dem eftersom det skulle rasera din världsbild.

Koranen skapades av rövarhövdingen muhammed och hans kumpaner som ett maktredskap.

De kopierade delar av bibeln, torah och tanakh men de missuppfattade de mesta utom alla gamla arabiska hedniska skrönor som de pusslade in.

Citat:
Jag håller inte med dig.

Allahu akhbar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in