2019-01-30, 12:27
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalstolpe
Jag fick min tredje nebido injektion för 12 dagar sedan, lämnade testoprov igår. Då låg jag på 17nmol. Känner mig jätte konstig i kroppen och huvudet, läkaren vill inte ta några andra prover, jag får för mig att något annat inte stämmer i kroppen. Jag antar att jag får länna prover genom werlabs istället, någon idé om vad jag bör kolla upp?

Vilka intervaller har du, antal veckor mellan sprutorna?

Det kan hända att du inte har kommit upp till steady state ännu, då är det svårt att dra några slutsatser om ditt mående.

"Steady-state conditions
Following repeated im injection of 1000 mg testosterone undecanoate to hypogonadal men using an interval of 10 weeks between two injections, steady-state conditions were achieved between the 3rd and the 5th administration. Mean Cmax and Cmin values of testosterone at steady-state were about 42 and 17 nmol/l, respectively. Post-maximum testosterone levels in the serum decreased with a half-life of about 90 days, which corresponds to the release rate from the depot."

https://www.bayer.co.za/static/documents/MSDS/PIs/NEBIDO_EN_PI.pdf
Senast redigerad av trottwell 2019-01-30 kl. 12:35.
Citera
2019-01-30, 12:31
Medlem
Citat:
Jag fick min tredje nebido injektion för 12 dagar sedan, lämnade testoprov igår. Då låg jag på 17nmol. Känner mig jätte konstig i kroppen och huvudet, läkaren vill inte ta några andra prover, jag får för mig att något annat inte stämmer i kroppen. Jag antar att jag får länna prover genom werlabs istället, någon idé om vad jag bör kolla upp?

Du har nog fått för högt östrogen om jag får gissa. Verkar rätt vanligt
Citera
2019-01-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulk64U
Någon som lyckats få arimidex utskrivet av sin läkare? Vad ska man använda för argument?
Jag hade ganska lätt att få Nebido. Läkaren var dock väldigt emot att ens titta på Östradiolet.
Arimidex var inte att tänka på.

Testo 20 nmol/l
Östradiol 210 (<150)

Jag tänkte köpa MEGABOL Inh-AR när min Arimidex är slut som jag fick av en kompis
Citera
2019-01-30, 13:43
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Vad tror du själv är bäst? Jämna nivåer eller ojämna nivåer?

Nu är det inte riktigt så enkelt i det här fallet. Olika mängd av preparatet vid olika administreringstillfällen ger olika effekter på östrogennivåerna. En högre dos vid två tillfällen per vecka kan ge en jämnare nivå än en daglig mindre dos. Halveringstiden blir svårberäknad då mindre doser ges eftersom det konverteras snabbare i kroppen.

Sen tillkommer svårigheten att dela tabletter så att du får i dig exakt 0,10 mg och inte 0,15 mg eller 0,20 eller rent av 0,25 mg.

Att dela en tablett i två delar är enkelt, kanske också i fyra delar, därefter blir det väsentligt svårare och microgram kan börja slå åt olika håll.
Citera
2019-01-30, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Nu är det inte riktigt så enkelt i det här fallet. Olika mängd av preparatet vid olika administreringstillfällen ger olika effekter på östrogennivåerna. En högre dos vid två tillfällen per vecka kan ge en jämnare nivå än en daglig mindre dos. Halveringstiden blir svårberäknad då mindre doser ges eftersom det konverteras snabbare i kroppen.

Sen tillkommer svårigheten att dela tabletter så att du får i dig exakt 0,10 mg och inte 0,15 mg eller 0,20 eller rent av 0,25 mg.

Att dela en tablett i två delar är enkelt, kanske också i fyra delar, därefter blir det väsentligt svårare och microgram kan börja slå åt olika håll.

Intressant! Du menar alltså att det är bättre att ta samma mängd 2 ggr i veckan istället för att dela upp det på 7 ggr? Men om man krossade tabletten till ett pulver och hade en väldigt känslig våg, och verkligen kunde dela upp den i 7 exakt lika stora delar, skulle du hålla med mig då?

Att dela med pillerdelar blir ju väldigt ojämt, men att krossa till ett pulver och dela upp i högar blir ju mycket mer exakt. Men blir det tillräckligt exakt?
Citera
2019-01-30, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Vilka intervaller har du, antal veckor mellan sprutorna?

Det kan hända att du inte har kommit upp till steady state ännu, då är det svårt att dra några slutsatser om ditt mående.

"Steady-state conditions
Following repeated im injection of 1000 mg testosterone undecanoate to hypogonadal men using an interval of 10 weeks between two injections, steady-state conditions were achieved between the 3rd and the 5th administration. Mean Cmax and Cmin values of testosterone at steady-state were about 42 and 17 nmol/l, respectively. Post-maximum testosterone levels in the serum decreased with a half-life of about 90 days, which corresponds to the release rate from the depot."

https://www.bayer.co.za/static/documents/MSDS/PIs/NEBIDO_EN_PI.pdf

Jag har hela tiden fått med 6 veckors intervall. Jag antar att jag får vänta ett par sprutor till innan det blir bättre. Är bara ivrig att få tillbaka orken och må bra igen. Bör nog kolla upp östrogennivåerna ändå
Citera
2019-01-30, 17:35
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannerod
Hej!

Har avslutat en 8-9 månaders testo kur. Klev av utan PCT och har utvecklat gyno, gynon kom 4 månader efter kuravslut. Mitt testo värde ligger på 7mnol idag. Klev av i början av Maj!

Mitt östro ligger på 60 pmnol!

Så, antar att jag kört mina hormoner i botten. Är 25 år!

Dags för mig med TRT?

Vad säger man till vården egentligen?.. måste verkligen agera fort här, gynon syns inte men mina bröst är sjukt ömma och det är knölar. Klassiskt symtom med testo brist..

Vad gör man? Värt att hoppa på en till kur och avsluta med en pct?

Gyno är INTE ett symptom på testobrist, vården kommer att skratta åt dig eller anklaga dig för doping.

Kör letro tills knölarna är borta! EFTER det kan du börja fundera på vårdkontakt/TRT.
Citera
2019-01-30, 18:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulk64U
Någon som lyckats få arimidex utskrivet av sin läkare? Vad ska man använda för argument?
Jag hade ganska lätt att få Nebido. Läkaren var dock väldigt emot att ens titta på Östradiolet.
Arimidex var inte att tänka på.

Testo 20 nmol/l
Östradiol 210 (<150)
Det finns läkare som skriver ut men inte särdeles vanligt, tyvärr tvingas många vända sig till svarta marknaden.

Citat:
Jag antar att jag får länna prover genom werlabs istället, någon idé om vad jag bör kolla upp?
När du ställer en sån fråga så är det bra om du skriver vilken budget du har.

Citat:

Arimidex är skitenkel att findosera, bara lösa upp tabletten i lite alkohol.
Jag tar 1ml spruta och trycker i en tablett och suger upp alkohol så jag har exakt 1ml volym, ned till 0.05mg kan jag dosera med skapligt bra precision, 0.1mg är rena barnleken.

Att dela på tabletter har jag gett upp för länge sen, ett djävla aber bara att dela en tablett exakt i mitten.
Citera
2019-01-30, 20:15
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag tar 1ml spruta och trycker i en tablett och suger upp alkohol så jag har exakt 1ml volym, ned till 0.05mg kan jag dosera med skapligt bra precision, 0.1mg är rena barnleken.

Att dela på tabletter har jag gett upp för länge sen, ett djävla aber bara att dela en tablett exakt i mitten.

Här måste jag tillstå att det blev överkurs för min del. Hur påverkar alkoholen medicinens verkan? Inte alls gissar jag eftersom du gör på det här sättet, eller? Källa att hänvisa till?
Citera
2019-01-30, 21:48
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Har aldrig lyckats lösa upp en tablett letro eller arimidex i alkohol. Har du något tips?
Citera
2019-01-31, 00:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Har aldrig lyckats lösa upp en tablett letro eller arimidex i alkohol. Har du något tips?
Jag använder arimidex från apoteket och det tar bara minuter, allt löses inte upp men tillräckligt för det ska funka, ska göra en ny blandning innan veckan är slut kan ta ett par foton om jag kommer ihåg.

Citat:
Här måste jag tillstå att det blev överkurs för min del. Hur påverkar alkoholen medicinens verkan? Inte alls gissar jag eftersom du gör på det här sättet, eller? Källa att hänvisa till?
Alkoholen löser ut den aktiva substansen, fråga dig själv vad är lättast, dosera 0.1ml ur 1ml spruta eller dela en tablett i exakt 10 lika stora delar?

Du kan läsa mer om det på bla amerikanska trt-inriktade forum och även på dopingforum.
Citera
2019-01-31, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Gyno är INTE ett symptom på testobrist, vården kommer att skratta åt dig eller anklaga dig för doping.

Kör letro tills knölarna är borta! EFTER det kan du börja fundera på vårdkontakt/TRT.

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2306

Jag är ingen expert. Men orkar du scrolla till symtom? Står att testosteron brist är starkt kopplat till gyno! Och det är ju precis vad jag har. Vad tror VC?

Hur länge brukar man få ligga på letrozol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in