2019-01-28, 21:56
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Det är bättre att ta Arimidex varje dag istället för bara 2 ggr i veckan. Du får jämnare nivåer på så vis.

Vart har du fått det ifrån? Du är medveten om att småknaprande av bröstcancermediciner har sina biverkningar det med?
Citera
2019-01-28, 22:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Hmm okej, får kolla på det. LH och FSH är kontrollerat av två olika endokrinologer samt överläkaren. Kanske ska uppmärksamma överläkaren på prolaktinet, det var AT-läkaren som vidimerade provsvaren för prolaktinet..
Tycker du definitivt ska ta upp det, allra minst provtagning för att se om värdet ökat eller minskat.
https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=396

Du bör även ta lh och fsh när du går på nebido, båda värdena ska gå ned mot noll när hypofysen fungerar som den ska.

Citat:
Hur mår du då?
Kolla symtomen för hypotyreos så får du ett hum.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogdanfb
B12 var på gränsen när jag testade för något år sedan så det fick jag tabletter för. Det var dock inte helt åt skogen utan precis utanför referens.
Jag har inte grävt nånting i detta så vet inte om det stämmer eller inte, på facebook har jag sett många påstå att referensvärdena som används i sverige är väldigt väldigt låga, att det som i sverige är övre gräns är i japan nedre gränsen.

Vad jag däremot vet är att det finns en gråzon där vissa mår bra medans andra har bristsymtom, hur högt gråzonen går varierar med källa, med referens på typ 150-500 brukar 250-300 anges.
Bara utifall att du skulle tillhöra den mycket lilla grupp som behöver ligga lite högre så borde du medicinera upp b12 så det ligger högt kanske över referens för att se om du mår bättre eller inte.
Att ligga över referens är i regel inte ett problem, ett fåtal kan uppleva en stresskänsla.

Vid b12 brist kan man även behöva substitera b6 och b9, be läkaren ta homocystein det brukar stiga vid brist.

Citat:
Jag har förstått att olika nivåer av Östrogen slår oerhört olika från person till person.
Genom åren då och ibland stött på diskussioner om att östradiol blir mer potent när progesteron är lågt och att tillskott med progesteron kan dämpa effekterna av högt östradiol.

Citat:
Ändå lite nyfiken på om det finns någon konsensus på vad som är en hög nivå östrogen för en frisk, "normal" man. Är det redan vid referensvärdets övre gräns eller går många över och ändå mår bra, inga biverkningar o.s.v?
Vansinnigt komplicerad fråga som spretar åt alla djävla håll typ, träffat män som upplever sig ha optimalt östradiol alltifrån under referens till över referens det är helt enkelt inte one size fits all.
Med det sagt och utan att ha grävt nämnvärt i det, utifrån vad jag läst på trt-forum verkar majoriteten må som bäst när östradiol ligger yttepyttelite under mitten av referens men stirra dig inte blind på några siffror på ett papper, det är hur du mår som är det viktiga.
Citera
2019-01-29, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Vart har du fått det ifrån? Du är medveten om att småknaprande av bröstcancermediciner har sina biverkningar det med?

Jag menar inte att han ska ta en större mängd, utan att han ska dela upp den mängden han redan tar så att han kan ta en liten mängd varje dag. Till exempel att man delar upp sin Nebido istället för att ta en jätte dos var tredje månad. Allt för att få så jämna nivåer som möjligt
Citera
2019-01-29, 18:20
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Jag menar inte att han ska ta en större mängd, utan att han ska dela upp den mängden han redan tar så att han kan ta en liten mängd varje dag. Till exempel att man delar upp sin Nebido istället för att ta en jätte dos var tredje månad. Allt för att få så jämna nivåer som möjligt

Har du något som helst belägg för att det blir samma effekt att administrerar på det sätt som du föreslår?
Citera
2019-01-29, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Har du något som helst belägg för att det blir samma effekt att administrerar på det sätt som du föreslår?

Vad tror du själv är bäst? Jämna nivåer eller ojämna nivåer?
Citera
2019-01-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamciraptor
Tja! Jag är trans och kommer börja självmedicinera med testosteron im injektioner nu i veckan. Jag är alltså biologiskt kvinna som vill ha alla förändringar och se och låta typiskt maskulin. Jag har koll på dosering och eventuella risker osv.

Jag har köpt testo av en kille av märket "Testogen testosterone enanthate depot 250mg/ml". Jag har testosteron för cirka 3 månader framåt men är lite osäker på vad jag ska köpa efter detta tagit slut. Har gjort lite research på olika shoppar i Sverige där man kan köpa testosteron och har tänkt beställa från syntho*an techno*ogies. Hittade en 10ml ampull med märket "ENALAN testosterone enanthate 250mg/ml" på deras sida och tänkte mest höra om det är korrekt att jag kan gå över från Testogen till ENALAN? Det är en djungel därute med alla olika grejer som finns att köpa så vill bara vara säker på att jag kan fortsätta på ENALAN efter att mitt lilla lager av Testogen är slut. Uppskattar svar!

En till fråga - det är första gången jag beställer något sånt här och jag förstår hela grejen med krypterad email och men behöver jag gå in på hemsidorna via Tor-browser eller räcker det med att använda vpn när jag går in på hemsidan och beställer?

ett bra forum är ,https://www.hushboard.biz ,mindre risk att bli blåst då det inte är helt lätt att renomerad säljare på hushboard ,och nej du behöver ingen Tor- browser . använd en krypterad mejl som shopen rekomenderar ,och handla det du vill. kan rekommendera kaptenen där jag handlat skälv, skickar sina produkter på tester och även utomstående tester visar att deras produkter innehåller det dom ska.
Citera
2019-01-29, 23:02
Medlem
Mitt värde ligger på 7mnol 10 månader efter kur! Klev av utan PCT. Har inga planer på att röra AAS igen. Vad tycker ni? Ska man vända sig till VC eller ska man pröva en PCT?
Citera
2019-01-30, 06:11
Medlem
silverbringas avatar
Citat:
Hej,
Generellt sett så hänger den här tröttheten med oavsett hur kost, sömn och träning ser ut för tillfället tycker jag.

Okej, då låter det som att du håller koll på kosten. Det kunde annars ha varit en lågt hängande frukt att testa en period med mer fokus på intaget.

Mvh//Silverbringa
Citera
2019-01-30, 09:34
Medlem
Någon som lyckats få arimidex utskrivet av sin läkare? Vad ska man använda för argument?
Jag hade ganska lätt att få Nebido. Läkaren var dock väldigt emot att ens titta på Östradiolet.
Arimidex var inte att tänka på.

Testo 20 nmol/l
Östradiol 210 (<150)
Citera
2019-01-30, 09:39
Medlem
Hej!

Har avslutat en 8-9 månaders testo kur. Klev av utan PCT och har utvecklat gyno, gynon kom 4 månader efter kuravslut. Mitt testo värde ligger på 7mnol idag. Klev av i början av Maj!

Mitt östro ligger på 60 pmnol!

Så, antar att jag kört mina hormoner i botten. Är 25 år!

Dags för mig med TRT?

Vad säger man till vården egentligen?.. måste verkligen agera fort här, gynon syns inte men mina bröst är sjukt ömma och det är knölar. Klassiskt symtom med testo brist..

Vad gör man? Värt att hoppa på en till kur och avsluta med en pct?
Citera
2019-01-30, 10:21
Medlem
Jag fick min tredje nebido injektion för 12 dagar sedan, lämnade testoprov igår. Då låg jag på 17nmol. Känner mig jätte konstig i kroppen och huvudet, läkaren vill inte ta några andra prover, jag får för mig att något annat inte stämmer i kroppen. Jag antar att jag får länna prover genom werlabs istället, någon idé om vad jag bör kolla upp?
Citera
2019-01-30, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverbringa
Okej, då låter det som att du håller koll på kosten. Det kunde annars ha varit en lågt hängande frukt att testa en period med mer fokus på intaget.

Mvh//Silverbringa

Jo men hyggligt iallafall, trots lite sämre disciplin sedan ett par månader tillbaka. Men du är nog ändå inne på rätt spår. Tror att bästa tipset till mig själv är att backa tillbaka till basics och börja om med kost, vitaminer, träning (lite mer cardio och syresättning också) o.s.v. och skruva därifrån.

TRTn får fungera som garant att man åtminstone inte behöver slåss mot det hindret också om allt annat är på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in