2019-01-30, 12:47
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det är lördagsnatten den 19 maj mot söndagen som är intressant i fallet, kroppsdelarna i Gula huset påträffades söndagen den 20 maj 20.54.

När det gäller KJ hade han ingen möjlighet att kunna ta kroppsdelarna till fyndplatsen, därför faller hela fallet att KJ var gärningmannen för VB.

Det här gäller ett mordfall med mycket långt fängelsestraff och sannolikt mycket stor skada för en oskyldig person som får ett felaktigt åtal och dom, och då måste alla bitar stämma in för att undvika sådant.
I det här fallet finns det ingenting som stämmer in, utan exempelvis kroppsdelarna hur de kom till fyndplatsen förklaras med att de kom dit på något sätt, någon annan förklaring finns inte.

Jag tycker hela dygnen är intressanta. Det behöver inte vara nattetid som Kristoffer flyttade delarna.
Citera
2019-01-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
20 maj var en måndag. Rör inte till det.

Ja det är helt rätt 20 maj var en måndag när benen påträffades 20,54.
Citera
2019-01-30, 12:54
Medlem
Citat:
Nej
Som sagt. Lögn eller misstag?
Du kastar sten i glashus när du anklagar andra för lögn.
Du skrev:
Citat:
Att han inte kunde utesluta att Kim kunde bära kroppen innebär inte att han intygade att Kim kunde bära kroppen.
Rättsintygskrivande läkaren intygade:
Citat:
Inget utesluter att den
undersökte skulle klara att flytta en kvinnokropp av den angivna storleken.
Citera
2019-01-30, 12:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Som sagt. Lögn eller misstag?
Du kastar sten i glashus när du anklagar andra för lögn.
Du skrev:

Rättsintygskrivande läkaren intygade:
Ingetdera. Rättsintygsläkaren skrev:
Citat:
Frågan angående den undersöktes fysiska styrka kan inte säkert besvaras. Inget utesluter att den
Han kunde inte svara på frågan, inget uteslöt eller innebar tillräcklig styrka.
Citera
2019-01-30, 13:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Ja det är helt rätt 20 maj var en måndag när benen påträffades 20,54.
Vilken natt menar du då när du rörde till det och skrev "Det är lördagsnatten den 19 maj mot söndagen som är intressant i fallet".
Citera
2019-01-30, 13:05
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ingetdera. Rättsintygsläkaren skrev:

Han kunde inte svara på frågan, inget uteslöt eller innebar tillräcklig styrka.

Du förstår bergis inte att rättsläkaren lika gärna hade kunnat sagt: "Jag ser inget som hindrar att Kristoffer kunde bära offret". Det är svårt det där med synonymer, för vissa.
Citera
2019-01-30, 13:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Du förstår bergis inte att rättsläkaren lika gärna hade kunnat sagt: "Jag ser inget som hindrar att Kristoffer kunde bära offret". Det är svårt det där med synonymer, för vissa.
Det kunde han ha sagt, men det intygar inte heller att Kim kunde bära offret. Han kunde inte besvara frågan, skrev han.
Citera
2019-01-30, 13:17
Medlem
Citat:
Detta svarade jag inte på förra gången heller. Du försöker bara meningslöst att snärja mig. Jag tycker vi går framåt istället och diskuterar Vatchareeyas sista timmar i livet istället för att vrida och vända på ord.
Hihi, det var riktigt lustigt för att komma just från dig

Det är inget meningslöst snärjande utan högst relevant när man diskuterar VB's sista timmar i livet med dig
Du ansåg det fanns tillräckligt för skälig misstanke och husrannsakan mot MB, men har sedan sänkt dig till kan misstänkas.
Vad är skälet till att dina misstankar mot MB sjunkit?
Om du inte kan stå för dina åsikter och redogöra för varför din misstanke sjunkigt kan man dra slutsatsen att du egentligen inte ändrat dig, men ljuger om det för att inte anklagas för förtal.
Citera
2019-01-30, 13:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det kunde han ha sagt, men det intygar inte heller att Kim kunde bära offret. Han kunde inte besvara frågan, skrev han.

Nej, det skulle vara svårt att utföra ett test med den oärlige Kristoffer. Skulle rättsläkaren be honom lyfta något skulle Kristoffer spela teater och inte orka någonting. Läkaren kunde bara konstatera att HAN inte såg något hinder.

Det var för väl att Kristoffer inte fick göra lumpen eller gå med i hemvärnet. Så klen som han är. De hade fått bära runt på honom, eller? Hade han då haft mer ork?
Citera
2019-01-30, 13:41
Medlem
Citat:
Ingetdera.
Nähä, ljuger du nu när du skriver ingetdera då?

Du skrev:
Citat:
Att han inte kunde utesluta att Kim kunde bära kroppen innebär inte att han intygade att Kim kunde bära kroppen.
Rättsintygskrivande läkare SS intygade:
Citat:
Inget utesluter att den
SS intygar att inget utesluter att KJ skulle klara att flytta en kvinnokropp av den angivna storleken, inte bära som du påstår. Flytta och bära är inte synonymer.

Jag tror inte du ljög när du bytte "flytta" mot "bära" utan misstog dig och när du skrev att du varken ljög eller misstog dig misstog du ditt misstag igen utan att det heller var en lögn

Rätt trist att behöva sänka sig till din nivå i ordmärkeri, men det är så här du beter dig mot andra postare i tråden.

Tycker du inte det vore bättre att gå framåt istället och diskutera Vatchareeyas sista timmar i livet istället för att vrida och vända på ord och kalla postare för lögnare varje gång de misstar sig något eller formulerar sig annorlunda än du?
Senast redigerad av Prudent 2019-01-30 kl. 14:28.
Citera
2019-01-30, 13:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Nej, det skulle vara svårt att utföra ett test med den oärlige Kristoffer. Skulle rättsläkaren be honom lyfta något skulle Kristoffer spela teater och inte orka någonting. Läkaren kunde bara konstatera att HAN inte såg något hinder.

Det var för väl att Kristoffer inte fick göra lumpen eller gå med i hemvärnet. Så klen som han är. De hade fått bära runt på honom, eller? Hade han då haft mer ork?
Medan vi jämför indicier, tror du att MB skulle klara att flytta, lyfta eller bära Vatchareeyas kropp?
Citera
2019-01-30, 14:53
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Medan vi jämför indicier, tror du att MB skulle klara att flytta, lyfta eller bära Vatchareeyas kropp?

Kan sträcka mig till att jag inte kan utesluta att han kan flytta kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in