2014-12-26, 14:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Och den som fantiserar mest i denna tråd är du. Nu har du i snart över 10 sidor påstått saker med stöd av IBAS-rapport, men gång på gång har du blivit belagd med felaktiga påståenden.

Du påstod först att några sms aldrig återskapats, vilket var fel.
Nej, det har jag inte påstått.

Citat:
Du påstår att KJ raderat sms för att har något att dölja, vilket hans återskapade sms motsäger.
KJ säger att han raderade SMS från VB för att dölja saker - så är det någon som ljuger på den punkten är det KJ.

Citat:
Du påstår fortfarande att en användare inte kan initiera erase-funktionen, trots att både jag och 27slak beskrivit hur man gör.
Nej, IBAS som säkerligen kan det där bättre än dig som inte har en aning och inte alls beskrivit någon process - säger att användaren inte kan styra processen.

Sid 952
[...]
Vi Erase flyttas data till nu plats eller har raderats och kretsens logik återställer hela området vilket innebär att all data raderas permanent eller fullständigt. Erase är ingen funktion som användaren kan starta eller påverka på något sätt.

Citat:
Wikipedias beskrivning av rättshaverist passar förvånansvärt bra in på dig.
Nej, ingenstans faller en person som anser att domstolarna dömt rätt in under begreppet "rättshaverist" -- Det är uppenbarligen lika svårt för dig att tolka text där som här mao.
Citera
2014-12-26, 15:54
Medlem
cupidfoots avatar
Nu spelar du micro113 bara korkad, eftersom du mycket väl ver att det var MB jag åsyftade. Inte påstått att sms gått att återskapa?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det framgår på sidan 952 i FUP att det inte går eftersom ERASER har körts i telefonen ... och det är inget som MB själv kunnat styra över ..

SMS som gått att återskapa är troligen raderade EFTER att ERASER kördes ... svårare behöver det inte vara.
Det framgår av länken att MB inte kan radera ut SMS så att det blir spårlösa - inte går att återskapa - man att vissa telefoner har sådan funktion.

Snälla, försök faktakontrollera dina påståenden bättre. Det blåskåpet har du snart fyllt.
Citera
2014-12-26, 16:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Nu spelar du micro113 bara korkad, eftersom du mycket väl ver att det var MB jag åsyftade. Inte påstått att sms gått att återskapa?

Snälla, försök faktakontrollera dina påståenden bättre. Det blåskåpet har du snart fyllt.

Detta är vad du påstod:

Citat:
Du påstod först att några sms aldrig återskapats, vilket var fel.
Vilket var en ren lögn som du nu försöker skyva över med mer skitsnack.
Citera
2014-12-27, 16:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej lilla vän - det är skillnad på att behandla detaljer som ett led i bevisningen och att sitta och fantisera fritt kring detaljer och försöka göra dem till stödet för något de inte stöder...
Åklagarna och domstolen använder detaljerna för att fantisera fram KJ:s skuld. Vad menar du att bloggen försöker göra detaljerna till stöd för?
Citat:
Den korrelerar rätt bra med din egen alternativa verklighet skulle jag säga.
Nej, jag ifrågasätter KJ:s skuld, det gör inte bloggen. Så frågan kvarstår.
Citat:
Tillåt mig asgarva ..
Nej, det tillåter jag inte. Kom med ett seriöst svar istället.
Citat:
Nej, och rapporten hade aldrig kunnat täcka in alla dina ufo-idéer oavsett ...
Det hindrade inte rapporten från att redovisa vilka scenarier som förkastades.
Citat:
Sökorden är inte återfunna i 170 kvarvarande SMS -- läs rapporten.
Jag har läst rapporten.
Citat:
De kallar henne inte för lögnare rakt ut - däremot säger de att hennes vittnesmål inte ger något som helst stöd för att VB skulle ha gått där ...

Du bör också notera att i rätten hävdar hon inte ens att hon sett VB...

Hon såg tjejen
under två-tre sekunder, alltså under en väldigt kort tid. Det var inte helt mörkt ute.
Hon såg tjejens ansikte tydligt men hon skulle inte kunna känna igen tjejen nu i efterhand.

Rätten konstaterar i princip att hon skapat en minnesbild med hjälp av uppgifter ur media..samt att hon inte kunnat identifiera VB ...
Nej, det är du som ljuger. Domstolen trodde henne.
Citera
2014-12-27, 20:21
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagarna och domstolen använder detaljerna för att fantisera fram KJ:s skuld. Vad menar du att bloggen försöker göra detaljerna till stöd för?Nej, jag ifrågasätter KJ:s skuld, det gör inte bloggen. Så frågan kvarstår.Nej, det tillåter jag inte. Kom med ett seriöst svar istället.Det hindrade inte rapporten från att redovisa vilka scenarier som förkastades.Jag har läst rapporten.Nej, det är du som ljuger. Domstolen trodde henne.
Lär dig använda entertangenten så man slipper lekstuga varje gång man skall besvara något från dig..

Domstolen trodde på att hon inte vet vad hon såg .. ja...
Citera
2014-12-29, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Din fasta övertygelse är alltså att styckmördaren Kristoffer Johansson är oskyldigt dömd?

JA Definitivt felaktigt dömd och med största sannolikhet också oskyldigt dömd, tyvärr :-(! Mycket tråkigt...
Citera
2014-12-29, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
JA Definitivt felaktigt dömd och med största sannolikhet också oskyldigt dömd, tyvärr :-(! Mycket tråkigt...
Beträffande felaktigt dömd. Ja givetvis så skulle styckmördaren Kristoffer Johansson dömts för mord och inget annat.
Sannolikt oskyldigt dömd? Kan du utveckla det och klarlägga vad du grundar det på?
Citera
2014-12-29, 14:07
Medlem
Bruce_Lees avatar
Jag har i en bra tid läst fupen men har en hel del frågor som jag hoppas att någon i tråden kan hjälpa mig med. Jag har kommit en bra bit och har ungefär 500 sidor kvar, dvs jag har inte läst något förhör med KJ.
Tänkte först att jag skulle läsa igenom tråden här först för att få en klar bild men när jag upptäckte att tråden var nästan 8000 sidor lång kände jag att jag inte hade tid med det och har bara läst ungefär de 70-80 senaste sidorna.

Jag har förstått det att många ljuger, men har svårt att hålla reda på namn och sånt jag har läst långt innan.
I alla fall, här är mina frågor.

1. Vilka är det som ljuger? Jag har förstått att brodern DJ är en av dom och även fått intrycket att WL ljuger. Naturligtvis det gifta paret också. Ljuger fadern också?
2. Går KJs påstådda alibi om att han besökt föräldrahemmet samma kväll ihop över huvudtaget?
3. Vilka bilar är det som är intressanta för utredningen och vilka äger dom?
4. Det frågas mycket om vilka ryggsäckar KJ äger, varför? Kan han eventuellt ha transporterat delar i någon ryggsäck?
5. Åsikterna hur aktiv KJ egentligen var under sökningarna är väldigt olika beroende på om man frågat någon från MPS eller hans vänner som var med och sökte. Har det framkommit hur det egentligen var?
6. Det nämns någonstans om en matta som jag inte kan minnas att jag läst något vidare om. Var det KJs matta och var i så fall har man funnit den?
7. Vad är grejen med att de lägger stor tyngd hurvida han hade en eller två sängar? Är det fler möbler som saknas som jag har missat?
8. Varför har man inte förhört MB och hans fru mer? Jag har fått för mig att han är en känd person i Boden med mycket inflytande, kan det ha påverkat?
9. Tog KJ medicin eller inte? Hans föräldrar var väldigt säkra på att han inte gjorde det medan många av vännerna påstod att han tog medicin.
10. Kan KJ verkligen vara oskyldig fastän man hittade blod av BO i bagageluckan?
11. OM KJ har haft en medhjälpare, vem lutar det mest åt att det skulle vara?
12. Varför är många i tråden skeptiska till att KJ är GM?
13. Gällande KJs hund, kom det fram att han styckade den eller att han dog på annat sätt? Kan en hund verkligen dö av 220 volt och bli så illa så hunden blöder?

Som sagt, jag hoppas att någon kan hjälpa mig med åtminstone en del av frågorna för jag blir inte riktigt klok på detta. Jag kommer säkert återkomma med fler.

Jag har också väldiga problem med hur FUPen är skriven. Det är så mycket felstavningar så jag blir inte riktigt klok. Kan en polisman inte ens stava till sushi? Ett stycke byts ju bokstäver ut mot ett frågetecken dessutom. Renskrivs inte FUPar? Saknar polisen ett rättstavningsprogram? De kan ju för fan inte ens stava rätt till de inblandades namn. Jag har läst FUPar förr och visst har det varit slarvfel men detta är fan det värsta jag har läst.
Citera
2014-12-29, 16:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Jag har i en bra tid läst fupen men har en hel del frågor som jag hoppas att någon i tråden kan hjälpa mig med. Jag har kommit en bra bit och har ungefär 500 sidor kvar, dvs jag har inte läst något förhör med KJ.
Tänkte först att jag skulle läsa igenom tråden här först för att få en klar bild men när jag upptäckte att tråden var nästan 8000 sidor lång kände jag att jag inte hade tid med det och har bara läst ungefär de 70-80 senaste sidorna.

Jag har förstått det att många ljuger, men har svårt att hålla reda på namn och sånt jag har läst långt innan.
I alla fall, här är mina frågor.

1. Vilka är det som ljuger? Jag har förstått att brodern DJ är en av dom och även fått intrycket att WL ljuger. Naturligtvis det gifta paret också. Ljuger fadern också?
2. Går KJs påstådda alibi om att han besökt föräldrahemmet samma kväll ihop över huvudtaget?
3. Vilka bilar är det som är intressanta för utredningen och vilka äger dom?
4. Det frågas mycket om vilka ryggsäckar KJ äger, varför? Kan han eventuellt ha transporterat delar i någon ryggsäck?
5. Åsikterna hur aktiv KJ egentligen var under sökningarna är väldigt olika beroende på om man frågat någon från MPS eller hans vänner som var med och sökte. Har det framkommit hur det egentligen var?
6. Det nämns någonstans om en matta som jag inte kan minnas att jag läst något vidare om. Var det KJs matta och var i så fall har man funnit den?
7. Vad är grejen med att de lägger stor tyngd hurvida han hade en eller två sängar? Är det fler möbler som saknas som jag har missat?
8. Varför har man inte förhört MB och hans fru mer? Jag har fått för mig att han är en känd person i Boden med mycket inflytande, kan det ha påverkat?
9. Tog KJ medicin eller inte? Hans föräldrar var väldigt säkra på att han inte gjorde det medan många av vännerna påstod att han tog medicin.
10. Kan KJ verkligen vara oskyldig fastän man hittade blod av BO i bagageluckan?
11. OM KJ har haft en medhjälpare, vem lutar det mest åt att det skulle vara?
12. Varför är många i tråden skeptiska till att KJ är GM?
13. Gällande KJs hund, kom det fram att han styckade den eller att han dog på annat sätt? Kan en hund verkligen dö av 220 volt och bli så illa så hunden blöder?

Som sagt, jag hoppas att någon kan hjälpa mig med åtminstone en del av frågorna för jag blir inte riktigt klok på detta. Jag kommer säkert återkomma med fler.

Jag har också väldiga problem med hur FUPen är skriven. Det är så mycket felstavningar så jag blir inte riktigt klok. Kan en polisman inte ens stava till sushi? Ett stycke byts ju bokstäver ut mot ett frågetecken dessutom. Renskrivs inte FUPar? Saknar polisen ett rättstavningsprogram? De kan ju för fan inte ens stava rätt till de inblandades namn. Jag har läst FUPar förr och visst har det varit slarvfel men detta är fan det värsta jag har läst.

10. Ja, KJ kan vara oskyldig, dock är det få som tror att han är helt utan inblandning i fallet. Rent faktiskt kan någon annan än KJ ha utdelat de dödande sticken, ingen bevisning utesluter en annan gärningsman i morddelen, att KJ dödade VB är domstolarnas antagande.

Min gissning är att antagandet baseras på att ingenting tyder på en medgärningsman eller alternativ gärningsman. Att KJ möjligtvis skyddar någon har inte beaktats, oklart varför.
Citera
2014-12-29, 19:32
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Den här skulle jag vilja att nån broderade ut på.

När man läser förhören med dom och om dom så ploppar det upp saker som är svåra att förklara...

Varför ljuger AN rakt upp o ner om kännedom om VB? och om MBs otrohet?

Sen är förhöret med MBs ex en intressant inblick, han ger intryck att vara en väldigt våldsam samt intelligent beräknande människa. faktum är att både MB OCH AN har hotat VB...bara det borde ha lett till en undersökning av parets bilar samt hem...
Senast redigerad av shponglad 2014-12-29 kl. 19:35.
Citera
2014-12-29, 19:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Den här skulle jag vilja att nån broderade ut på.

När man läser förhören med dom och om dom så ploppar det upp saker som är svåra att förklara...

Varför ljuger AN rakt upp o ner om kännedom om VB? och om MBs otrohet?

Sen är förhöret med MBs ex en intressant inblick, han ger intryck att vara en väldigt våldsam samt intelligent beräknande människa. faktum är att både MB OCH AN har hotat VB...bara det borde ha lett till en undersökning av parets bilar samt hem...

Nej, det är inte ett "faktum" att någon av dem har hotat den mördade Vatchareeya. Det som finns är en tredjehandsuppgift om att AN ska ha hotat VB. Den har aldrig verifierats och kan vara ett resultat av rena missförstånd då källan var en person som behövde tolk för alla mer avancerade samtal på svenska.

Hur menar du att det är klarlagt att AN ljuger i förhören?
Citera
2014-12-29, 20:43
Medlem
Citat:
Angående det fetade, hur har du fått för dig det? Utanför karateklubben och sin egen näringsverksamhet torde MB ha noll och intet inflytande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in