2019-01-30, 11:30
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Vilka mord är friska? Om du knuffar ut din dotter från balkongen är du frisk då? Om du knivhugger någon till döds ute på stan är du frisk då? En mördare är en mördare. Vissa är värre än andra men är de mer sjuka? Det blir lite som att man tar bort begreppet ondska, illvilja, kriminalitet, själviskhet etc. för allt är bara sjukdomar. Alla mänskliga karaktärsdrag, personligheter, moralitet, egen vilja etc. reduceras till sjukdomstillstånd. Denna inställning har präglat svensk kriminalvård, ja det är därför man kallar det det, man skall läka de sjuka. Det har inte fungerat, kriminaliteten ökar.
Vad hakar du upp dig på i mitt inlägg? Jag skrev att jag vill veta mekanismerna bakom. För det finns alltid sådana. Enbart hämnd? Svartsjuka enbart? Sjukdom? Kanske han t o m hade en hjärntumör som inte upptäckts som under en tid gett honom personlighetsförändringar? Hade KA hotat att ta ifrån honom både vårdnad och umgänge? Eller hade han bara hjärnspöken? Var det endast relationen med ny kille som gjorde att det slog slint i skallen på honom?

Det finns massor av frågor. För den nöjde, så räcker det med hämnd och att sen kräka ur sig en massa otidigheter. För oss som är vetgiriga ingår också att se psykologin bakom. Och ev sjukdomar.
Citera
2019-01-30, 11:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, jag klarar knappt av att läsa här längre. Det är jobbigt hur en del, i sina försök att förklara pappans mord på sönerna, skuldbelägger den stackars mamman.

Jag finner inga ord att beskriva mina tankar och känslor för detta.

Så du menar fullt och fast att kvinnor/mammor ALDRIG har någon skuld i någonting, bara för att de är kvinnor/mödrar???????????

Du vet ju ingenting om SR och KAs förhållande.......men menar att KA är helt utan skuld.

Av de användare i tråden som verkar ha haft insyn och kände paret när de var ett par, så har en stor majoritet hävdat att KA i princip har fått det hon förtjänade.

Nu spekulerar jag (igen), men KA kanske krävde väldigt mycket ekonomiskt, barnflicka, städhjälp, catering, renovering av den gamla släktgården.......

SRs föräldrar dog i slutet av år 2016, kanske kom det ett arv (förutom släktgården), kanske ekonomiskt. Kanske tog arvspengarna slut omkring juni-augusti år 2018, när KA vill separera/lämna förhållandet.

Kanske KA lämnar förhållandet för att pengarna är slut, och SR vägrar (eller kan inte/har inte rätt) att sälja gården.......vägrar/kan inte belåna gården.

Spekulation av mig (måste skriva SPEKULATION flera gånger, hoppas att det går in hos en del......)

Hoppas att dödsboet håller igen hårt angående KA.......
Citera
2019-01-30, 11:43
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vad hakar du upp dig på i mitt inlägg? Jag skrev att jag vill veta mekanismerna bakom. För det finns alltid sådana. Enbart hämnd? Svartsjuka enbart? Sjukdom? Kanske han t o m hade en hjärntumör som inte upptäckts som under en tid gett honom personlighetsförändringar? Hade KA hotat att ta ifrån honom både vårdnad och umgänge? Eller hade han bara hjärnspöken? Var det endast relationen med ny kille som gjorde att det slog slint i skallen på honom?

Det finns massor av frågor. För den nöjde, så räcker det med hämnd och att sen kräka ur sig en massa otidigheter. För oss som är vetgiriga ingår också att se psykologin bakom. Och ev sjukdomar.

Jag vill veta psykologin hos de som vill göra alla mord till sjukdomar. Ja sådana som du.
Citera
2019-01-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Citerar mej själv för att om möjligt få någon klarhet i det jag funderar på.

För övrigt är jag brydd över hur mycket sympati SR får i denna tråd. Han har faktiskt mördat sina egna små pojkar. Varken mer eller mindre.
Om något så i så fall mer: han använde dem (vad det verkar) som verktyg för att hämnas på KA.
Det är någon i tråden som har skrivit att han skickade sms till KA men det finns inget bevis. Vad som stod i sms är oklart. Oklart är också att afghanen är hennes PT. SR svamlar om en afghan i sändningen men ingen vet väl egentligen om det är han som är uthängd, och om de verkligen hade ett förhållande. Vad som hände med hans ex är väl ingen som vet mer än att hon tog livet av sig.
Citera
2019-01-30, 11:52
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Så du menar fullt och fast att kvinnor/mammor ALDRIG har någon skuld i någonting, bara för att de är kvinnor/mödrar???????????

Du vet ju ingenting om SR och KAs förhållande.......men menar att KA är helt utan skuld.

Av de användare i tråden som verkar ha haft insyn och kände paret när de var ett par, så har en stor majoritet hävdat att KA i princip har fått det hon förtjänade.

Nu spekulerar jag (igen), men KA kanske krävde väldigt mycket ekonomiskt, barnflicka, städhjälp, catering, renovering av den gamla släktgården.......

SRs föräldrar dog i slutet av år 2016, kanske kom det ett arv (förutom släktgården), kanske ekonomiskt. Kanske tog arvspengarna slut omkring juni-augusti år 2018, när KA vill separera/lämna förhållandet.

Kanske KA lämnar förhållandet för att pengarna är slut, och SR vägrar (eller kan inte/har inte rätt) att sälja gården.......vägrar/kan inte belåna gården.

Spekulation av mig (måste skriva SPEKULATION flera gånger, hoppas att det går in hos en del......)

Visst kan hon varit en rabiat kärring. Såna finns. Många såna. Giriga jävlar. Men både du och jag kan konstatera att inga barn skall behöva drabbas av föräldrars meningsskiljaktigheter, hur mycket de än hatar varandra. Men så är det. Barn har, åtminstone i moderna tider, många gånger fått agera slagpåse i relationen mellan föräldrar, framförallt i slutet av en relation och i skilsmässor. Se bara på Dalarömannen. Vilket jävla svin. Möjligt är också att Sa*uel skickade nåt liknande ("hämnden är ljuv") via sms. I min egen skilsmässa, av någon som INTE var barnens far, sade mannen att "om inte barnen varit dina hade du aldrig någonsin fått se dom mer". (Ja, det var jag som gick den gången).

Många separationer är riktigt skitiga.

Eftersom gärningsmannen är död så lär vi nog inte få några detaljer.

Dödsboet har inga som helst skyldigheter gentemot KA i dagsläget. Om det inte finns någon enskild egendom som är skrivet. Men den skulle de nog skiftat vid det här laget kan jag tänka.

Ang att KA har nån skuld i det hela: NEJ, det har hon inte. Det spelar ingen roll hur jävlig hon var, hon har ingen som helst skuld i att SR dödade hennes barn. Inget. Nada.
Senast redigerad av Flashig78 2019-01-30 kl. 11:58.
Citera
2019-01-30, 11:54
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag vill veta psykologin hos de som vill göra alla mord till sjukdomar. Ja sådana som du.
Suck. Stön. Önskar du öppnat en bok under din uppväxt och ökat på IQn. Jag skrev inte att mord är en sjukdom. Du får nog läsa igen, och tolka inte inlägget som fan läser bibeln.
Citera
2019-01-30, 11:54
Medlem
Citat:

"En stor majoritet" - Stopp nu. 1 eller 2 personer som i någon mån känt paret har skrivit här. En stor majoritet av dessa är färre än alla, alltså grundar du det på vad 1 person skrivit. Inget stort underlag direkt.
Citera
2019-01-30, 11:57
Medlem
Finns det några bevis för att SR ens ägde huset/gården själv? Han och hans systrar kan ju faktiskt äga en del var. Det är vanligt att syskonen behåller sin del av en släktgård.
Citera
2019-01-30, 11:57
Medlem
Han var totalt nedbruten och olycklig över situationen ser man i videon, alkoholen förstärkte hela caset och mörka tankar blev handling.

Hota och utpressa ljuga och sabotera, allt är plötsligt lagligt från moderns sida och samhället står alltid kvinnans sida hur hon än beter sig. Det är inte lätt att vara man i den situationen.

Tror aldrig detta hade hänt utan alkohol inblandat så det är nog säkerligen det största orsaken till att det verkligen hände faktiskt.

Verkligen tragiskt att han inte såg en enda ljusglimt utan att allt var totalt kolsvart för honom. Fruktansvärt.
Citera
2019-01-30, 12:00
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:

Det är sjukt att hitta på som du gör och bara för att svärta ner en mamma vars hela liv trasats sönder. Vad vinner du på det? Oavsett vad som hänt mellan föräldrarna finns det inget om försvarar detta extrema övervåld, att döda barnen.
Citera
2019-01-30, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Han var totalt nedbruten och olycklig över situationen ser man i videon, alkoholen förstärkte hela caset och mörka tankar blev handling.

Hota och utpressa ljuga och sabotera, allt är plötsligt lagligt från moderns sida och samhället står alltid kvinnans sida hur hon än beter sig. Det är inte lätt att vara man i den situationen.

Tror aldrig detta hade hänt utan alkohol inblandat så det är nog säkerligen det största orsaken till att det verkligen hände faktiskt.

Verkligen tragiskt att han inte såg en enda ljusglimt utan att allt var totalt kolsvart för honom. Fruktansvärt.
Han var förmodligen nykter. Sen spelar det ingen roll om han var full eller nykter. I slutändan är han bara en dubbelmördare. Finns massor av människor som mår dåligt men de mördar inte sina barn.
Citera
2019-01-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Finns det några bevis för att SR ens ägde huset/gården själv? Han och hans systrar kan ju faktiskt äga en del var. Det är vanligt att syskonen behåller sin del av en släktgård.

Det är upp till andra parter att hantera, det är ytterst privat.
Inget som är On Topic här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in