2019-01-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Hade det funnits varningssignaler om självmord, så kan man mest vara en vän och prata, prata och prata. Säkert hade han vänner som pratade med honom, framförallt när han då och då lade upp inlägg på Facebook att han mådde skit. Man säger ju att om någon på allvar vill ta livet av sig, så går det inte att hindra. Däremot har jag hur svårt som helst att tänka att det finns varningssignaler för att någon skall döda sina barn. Barnen är det dyraste man har, åtminstone för oss friska, normala människor, och dom skyddar man med sitt liv. Det är ju bortom ens fattningsförmåga. Varje gång detta händer så slår det ner som en bomb.

Som sagt, forskare har lyckats identifiera gemensamma komponenter/egenskaper hos dem som gör detta ofattbara.
Om fler lär sig om dessa, och förstår den potentiella sprängkraften i dessa när de sammanfaller, behöver det inte varje gång bli ett bombnedslag.
Citera
2019-01-30, 10:35
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Som sagt, forskare har lyckats identifiera gemensamma komponenter/egenskaper hos dem som gör detta ofattbara.
Om fler lär sig om dessa, och förstår den potentiella sprängkraften i dessa när de sammanfaller, behöver det inte varje gång bli ett bombnedslag.
Vilka är dessa "komponenter/egenskaper"? Om du lägger ut en länk så kan jag både tro på dig, samt lära mig något.
Citera
2019-01-30, 10:36
Medlem
kravodlat68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Nej det gick nog snabbt, en hagelbössa har två patroner och du skjuter skott två en sekund efter det första skottet.
Sedan hade han två hagelbössor så han behövde inte ladda om för att skjuta ett skott till i vardera pojke.

Efter skotten badar han i poolen och iom det tvättar bort blodstänket.

Jo visst funkar det så!
Jag har också tänkt på det praktiska som han ändå gjorde!
Grabbarna sov väl troligtvis inte i samma rum!?
Tänk om grabb nr två vaknar av dom första skotten, hemska tanke, sen frågar han pappa vad som händer när han kommer in i hans rum! Då är man jävligt avtrubbad om man även lyckas avsluta hans liv!
Citera
2019-01-30, 10:39
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Jo visst funkar det så!
Jag har också tänkt på det praktiska som han ändå gjorde!
Grabbarna sov väl troligtvis inte i samma rum!?
Tänk om grabb nr två vaknar av dom första skotten, hemska tanke, sen frågar han pappa vad som händer när han kommer in i hans rum! Då är man jävligt avtrubbad om man även lyckas avsluta hans liv!
Tror nog han lät dom sova i samma säng just den kvällen. Detta var ju planerat.
Citera
2019-01-30, 10:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Däremot vill jag gärna få klarhet i följande:

Skickade SR ett sms till KA?
Vad stod det i så fall i det?
Är ”afghanen” KA:s PT?
Hade KA inlett ett förhållande med ”afghanen” eller var det bara vad SR trodde?
Hur gick det till när SR:s tidigare ex AB begick självmord? Hur var deras förhållande? Blev det en polisutredning?

Citerar mej själv för att om möjligt få någon klarhet i det jag funderar på.

För övrigt är jag brydd över hur mycket sympati SR får i denna tråd. Han har faktiskt mördat sina egna små pojkar. Varken mer eller mindre.
Om något så i så fall mer: han använde dem (vad det verkar) som verktyg för att hämnas på KA.
Citera
2019-01-30, 10:47
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Citerar mej själv för att om möjligt få någon klarhet i det jag funderar på.

För övrigt är jag brydd över hur mycket sympati SR får i denna tråd. Han har faktiskt mördat sina egna små pojkar. Varken mer eller mindre.
Om något så i så fall mer: han använde dem (vad det verkar) som verktyg för att hämnas på KA.
Jag har inte sett att han fått speciellt mycket sympati. Däremot är vi några stycken som försöker få förklaring på vad som hände i hans skalle. Och hur det kunde bli så här. För ingen frisk människa gör på detta sätt. En förklaring hade varit intressant.
Citera
2019-01-30, 10:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag har inte sett att han fått speciellt mycket sympati. Däremot är vi några stycken som försöker få förklaring på vad som hände i hans skalle. Och hur det kunde bli så här. För ingen frisk människa gör på detta sätt. En förklaring hade varit intressant.

Vad skiljer egentligen SR från andra mördare? Att han är ”sjuk i huvet”, ska det ändå ursäkta hans handlingar? Jag menar, Billy Blyfa, Gyllensvaan, Simon P mfl mfl mfl - de är väl också rejält ”o-friska”.
Inte många inlägg i de trådarna andas någon form av sympati eller önskan att bortförklara/förstå. Där anses väl mördarna vara riktiga svin, i princip.

Och ja, överraskande många - enligt mitt sätt att se - är när det gäller SR:s dåd beredda att lägga stor del av (hela?) skulden på KA.
Citera
2019-01-30, 11:13
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:

Vilka mord är friska? Om du knuffar ut din dotter från balkongen är du frisk då? Om du knivhugger någon till döds ute på stan är du frisk då? En mördare är en mördare. Vissa är värre än andra men är de mer sjuka? Det blir lite som att man tar bort begreppet ondska, illvilja, kriminalitet, själviskhet etc. för allt är bara sjukdomar. Alla mänskliga karaktärsdrag, personligheter, moralitet, egen vilja etc. reduceras till sjukdomstillstånd. Denna inställning har präglat svensk kriminalvård, ja det är därför man kallar det det, man skall läka de sjuka. Det har inte fungerat, kriminaliteten ökar.
Senast redigerad av NorthernAngel 2019-01-30 kl. 11:15. Anledning: Tillägg
Citera
2019-01-30, 11:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Vad skiljer egentligen SR från andra mördare? Att han är ”sjuk i huvet”, ska det ändå ursäkta hans handlingar? Jag menar, Billy Blyfa, Gyllensvaan, Simon P mfl mfl mfl - de är väl också rejält ”o-friska”.
Inte många inlägg i de trådarna andas någon form av sympati eller önskan att bortförklara/förstå. Där anses väl mördarna vara riktiga svin, i princip.

Och ja, överraskande många - enligt mitt sätt att se - är när det gäller SR:s dåd beredda att lägga stor del av (hela?) skulden på KA.

Ja, jag klarar knappt av att läsa här längre. Det är jobbigt hur en del, i sina försök att förklara pappans mord på sönerna, skuldbelägger den stackars mamman.

Jag finner inga ord att beskriva mina tankar och känslor för detta.
Citera
2019-01-30, 11:16
Medlem
Citat:
Vilka är dessa "komponenter/egenskaper"? Om du lägger ut en länk så kan jag både tro på dig, samt lära mig något.

Du kan gärna titta bland mina tidigare inlägg och svar på inlägg här. I dessa finns länkar. Väldigt få har velat ta till sig och diskutera dem hittills så jag blir glad om du vill.
Citera
2019-01-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Undrar om det gjorts undersäkningar på fäder/mödrar som mördar sina barn.
De kan ju inte ha den där starka anknytningen som gör att man har en spärr till såna grymma handlingar. (för mig räcker det att se bilder på dessa fina pojkar för att mina känslor ska väckas).

I min värld kan de inte ha den sunda känslan för sina barn - är den sjuka störningen starkare? Föräldrainsikten att rädda, skydda sina barn måste ju vara en av de starkaste ursprungliga instikter som finns.

(Iof dödar vissa djur sina ungar, oftast hanarna, men det är ju på en prmitiv revir nivå. Iof gjorde ju denne man som ett lejon, dödade sina barn för att ingen annan hanne skulle ta hand om dem..)

Alltså lejon dödar inte sina ungar. De dödar den tidigare flockledarens ungar för att lejoninnorna ska kunna skaffa nya ungar snabbare och på så sätt kunna sprida sina egna gener.
Citera
2019-01-30, 11:29
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, jag klarar knappt av att läsa här längre. Det är jobbigt hur en del, i sina försök att förklara pappans mord på sönerna, skuldbelägger den stackars mamman.

Jag finner inga ord att beskriva mina tankar och känslor för detta.

Ja, det är riktigt illa o det speglar ett samhälle vars strukturer är tillåtande när det gäller vissa mord.
Rattfyllon som kör ihjäl folk är ett annat mord där man skyller på "sjukdom".

Hade varit intressant att se hur många som tyckt synd om förövaren om han varit från något afrikanskt land? Då hade det förmodligen klassats som terrorhandling...

Här har vi en pappa som med berått mod dödar sina barn o sedan talar om vilket bra brev han skrivit, o att han betalat räkningarna....
Kikade in på hans minnessida o ser även där hur gryt synd det var om honom.
Ja...fortsätt gärna så. Snart hämndmördas nästa unge av en narcissist till pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in