2019-01-30, 06:05
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ljuger du nu igen? Det finns ingen uppgift i FUP om att Kim skulle ha varit på Statoil 19 maj.

Kalla det ljuga om du vill. Fakta är att jag skrev fel. Den 20 maj vid 04-tiden skulle det vara. Fakta är att Kristoffer har alla möjligheter att flytta delar. Det fanns inget som hindrade honom.
Citera
2019-01-30, 06:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Kalla det ljuga om du vill. Fakta är att jag skrev fel. Den 20 maj vid 04-tiden skulle det vara. Fakta är att Kristoffer har alla möjligheter att flytta delar. Det fanns inget som hindrade honom.
Du frågade vad han gjorde, om han åt eller tankade. Om du öppnar FUP ser du att han köpte cigaretter. Misstänker du att alla som köper cigaretter är styckmördare? Snacka om att vara en plåga för omgivningen, särskilt rökare.
Citera
2019-01-30, 06:14
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Han uttalade var, om han varit gärningsmannen hade han kört kroppen flera mil ut i buschen och grävt ned den och alla kläder och bilen skulle han ha eldat upp.

Nu var han ingen gärningsman och därför inträffade inget vad han framförde utan det fanns innann hans uttalande "OM"

Och med läsförståelse betyder det att han var efterklok och insåg hur dåligt att handlat i ren affekt.
Citera
2019-01-30, 06:15
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Du frågade vad han gjorde, om han åt eller tankade. Om du öppnar FUP ser du att han köpte cigaretter. Misstänker du att alla som köper cigaretter är styckmördare? Snacka om att vara en plåga för omgivningen, särskilt rökare.

Varför skulle jag göra det? Är det din autism som talar? Jag visar att Kristoffer haft både tid och möjlighet att flytta delar.
Senast redigerad av Combival 2019-01-30 kl. 06:17.
Citera
2019-01-30, 06:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför skulle jag göra det? Är det din autism som talar?
Du misstänkte Kim för att ha ätit och flyttat kroppsdelar när han i själva verket köpte cigaretter. Då finns det anledning att tro att du misstänker alla som köper cigaretter är styckmördare. Passa på att misstänka MB för att ha flyttat kroppsdelar också, spaningen på honom upphörde kvällen innan. Han kanske köpte cigaretter på Statoil dessutom, vem vet? Han är inte kollad.
Citera
2019-01-30, 06:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Du misstänkte Kim för att ha ätit och flyttat kroppsdelar när han i själva verket köpte cigaretter. Då finns det anledning att tro att du misstänker alla som köper cigaretter är styckmördare. Passa på att misstänka MB för att ha flyttat kroppsdelar också, spaningen på honom upphörde kvällen innan. Han kanske köpte cigaretter på Statoil dessutom, vem vet? Han är inte kollad.

Jag har ingen anledning att misstänka karatetränaren för att ha flyttat några kroppsdelar. Kristoffer kan i samband med cigarettköpet, (eller det är bäst att skriva före eller efter köpet) flyttat delar.

Ditt sätt att resonera är helt galet.
Senast redigerad av Combival 2019-01-30 kl. 06:32.
Citera
2019-01-30, 06:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har ingen anledning att misstänka karatetränaren för att ha flyttat några kroppsdelar. Kristoffer kan i samband med cigarettköpet, (eller det är bäst att skriva före eller efter köpet) flyttat delar.
Kristoffer fick alibi av sin pappa, han var borta bara en liten stund. Till skillnad från MB:s alibi 4 maj säger han inte emot alibit.
Citat:
Ditt sätt att resonera är helt galet.
Det är det minsta man kan säga om ditt sätt att resonera.
Citera
2019-01-30, 06:44
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Kristoffer fick alibi av sin pappa, han var borta bara en liten stund. Till skillnad från MB:s alibi 4 maj säger han inte emot alibit.

Det är det minsta man kan säga om ditt sätt att resonera.

Jag begär inte att du ska förstå. Men andra gör det. Läs det här inlägget som jag tycker är talande.
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan
Citera
2019-01-30, 07:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag begär inte att du ska förstå. Men andra gör det. Läs det här inlägget som jag tycker är talande.
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan
Det där skrev FUP-12 innan hen hade hört pappan ge Kim alibi. Hur lång lucka var det för MB natten 19-20 maj, efter att span hade åkt hem? Vem som helst kan ha flyttat kroppsdelar den natten. Att Kim var ute en stund är inte ens indicium om skuld, varken tings- eller hovrätten använder den nattliga utflykten som stöd för påståendet om skuld.
Citera
2019-01-30, 07:55
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det där skrev FUP-12 innan hen hade hört pappan ge Kim alibi. Hur lång lucka var det för MB natten 19-20 maj, efter att span hade åkt hem? Vem som helst kan ha flyttat kroppsdelar den natten. Att Kim var ute en stund är inte ens indicium om skuld, varken tings- eller hovrätten använder den nattliga utflykten som stöd för påståendet om skuld.

Jag litar inte på pappan. Det är en hel del han säger som inte stämmer. Han sa att han hörde Kristoffer komma hem och han pratade med sin mamma i telefon. Det samtalet ägde rum först vid 07.00 på morgonen. Pappan har nog pratat i nattmössan.
Citera
2019-01-30, 08:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag litar inte på pappan. Det är en hel del han säger som inte stämmer. Han sa att han hörde Kristoffer komma hem och han pratade med sin mamma i telefon. Det samtalet ägde rum först vid 07.00 på morgonen. Pappan har nog pratat i nattmössan.
Du litar inte på pappan för att han säger emot dina fantasier. Pappan sa inget om att samtalet med mamman kom omedelbart efter sitt eget samtal med Kim. Han sa att han inte kunde somna, så han var vaken hela tiden. Men om du inte tror mig:
Pappan ringde Kim kl 4:25. Då var båda vakna.
Kl. 4:33 använde Kim sitt bankomatkort vid Statoil.
Kl. 7:00 ringde mamman Kim. Då var både han och pappan vakna.
Det tar 18 minuter att köra från Statoil till gula huset och vidare till föräldrahemmet. Till det kommer den tiden det tar att hämta kroppsdelarna från mellanlagringsplatsen och placera ut dem i gula huset och terrängen. 1 timme 9 minuter räckte inte till att flytta kroppsdelarna.

Pratade MB:s fru också i nattmössan när hon berättade något helt annat än MB själv om kvällen 4 maj?
Citera
2019-01-30, 08:38
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Du litar inte på pappan för att han säger emot dina fantasier. Pappan sa inget om att samtalet med mamman kom omedelbart efter sitt eget samtal med Kim. Han sa att han inte kunde somna, så han var vaken hela tiden. Men om du inte tror mig:
Pappan ringde Kim kl 4:25. Då var båda vakna.
Kl. 4:33 använde Kim sitt bankomatkort vid Statoil.
Kl. 7:00 ringde mamman Kim. Då var både han och pappan vakna.
Det tar 18 minuter att köra från Statoil till gula huset och vidare till föräldrahemmet. Till det kommer den tiden det tar att hämta kroppsdelarna från mellanlagringsplatsen och placera ut dem i gula huset och terrängen. 1 timme 9 minuter räckte inte till att flytta kroppsdelarna.

Pratade MB:s fru också i nattmössan när hon berättade något helt annat än MB själv om kvällen 4 maj?

För att du ska kunna påstå att pappan ger Kristoffer alibi måste du veta exakt när benen hamnade i gula huset. Det kan du inte. Luckorna är många och du vet att Kristoffer haft sina telefoner avslagna den här perioden. Han har så många tillfällen att flytta delarna.

Pappan är vimsig. Han blandar ihop dagar vid flera tillfällen. Jag utesluter inte att han sovit både före och efter det att Kristoffer kommit hem.

Det finns inga bevis för när benen hamnade i gula huset. Om det gjorde det och Kristoffer hade alibi som du påstår hade utgången blivit annorlunda.

Det är möjligt att karatetränarens fru pratade i nattmössan. Hon pratade sannerligen inte i Poirothatten i alla fall, som börjar bli synonymt med att ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in