2019-01-29, 08:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Läkaren uteslöt inte att Kristoffer kunde bära kroppen eftersom han inte såg något hinder för honom att göra det. Precis det jag skrev. Sen att du inte förstår innebörden är inte mitt problem.
Att inte utesluta fysik förmåga är inte att intyga fysisk förmåga. Hur står det till med skrivförståelsen?
Citera
2019-01-29, 08:37
Medlem
Citat:
Vad hade Kristoffer för tanke kring detta? Jo, han säger att alla kläder man använder vid ett mord ska grävas ner eller eldas upp. Där har du nog svaret.

Han uttalade var, om han varit gärningsmannen hade han kört kroppen flera mil ut i buschen och grävt ned den och alla kläder och bilen skulle han ha eldat upp.

Nu var han ingen gärningsman och därför inträffade inget vad han framförde utan det fanns innann hans uttalande "OM"
Citera
2019-01-29, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Ja du har naturligtvis helt rätt!
Vill bara tillägga att SANNOLIKT är mördarkommandot av Vietnamesisk börd, finns nog få som är bättre på att bära kanoner i "vagga" än dem.
SANNOLIKT är det en nedärvd kunskap från tidigare generation, SANNOLIKT
har vi nu löst mysteriet om mördarkommandot.

Den som har besökt den vietnamesiska landsbygden kan se kvinnor gå med det man kan kalla ett ok som vilar på axeln och korgar med varor på båda sidor, de kan bära på det sättet ca 40 kg, när de går sviktar den tunna brädan i takt med personen.

Om KJ hade ska bära på det sättet hade han blivit tvungen ha en motvikt som gjort att lasten blivit ca 70 kg + korgar bräda och annat.
Om två personer har en stång som lägges på bådas axlar och en korg på mitten med innehåll kan de gå mycket lätt flera kilometer med en vikt på ca 50 kg.

Det är den vikten, som torson och benen hade ca 50 kg, som gärningsmännen bar från värnet och sannolikt ända ned till fyndplatsen.
Att de skulle ha åkt med bil från värnet till fyndplatsen kan ses som riskfyllt.

Med en sådan anordning var det inga problem för två personer att gå 160 meter från vägen med torson till fyndplatsen.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-29 kl. 09:07.
Citera
2019-01-29, 09:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag har läst det utvidgade obduktionsprotokollet, men inte inte hittat något som stöder ditt påstående om att liket ej flyttats (och din konklusion att VB därför måste ha dödats vid fyndplatsen för torson).

KJ vägde 77 kg vid den rättsmedicinska undersökningen. Intressant nog fanns en fråga uppdragen till rättsläkaren, att besvara om han var kapabel att bära VB:s vikt (ca 56 kg i levande livet); rättsläkaren fann inget som uteslöt att KJ hade den förmågan.

Tack för klargörandet.
Citera
2019-01-29, 10:23
Medlem
Citat:
Tack för klargörandet.

Du måste klargöra på vilket sätt KJ kunde bära torson + benen 50 kg, bar han kroppsdelarna på skallen som i Afrika, eller hade han något OK som många i Asien bär sina saker, ryggsäck kan uteslutas han hade ingen sådan rymlig, samma sak med väska.
Du kan inte endast påstå att han bar dem därför rättsläkaren uteslöt inte att han kunde bära kroppen, sedan hur det fungerade i verkligheten är en annan sak.
Det som sätter käppar i hjulet för din teori är att när han skulle bära hundvalpen som avlidit, orkade han inte längre med den än nedför trappan på loftgången, och den vägde väl ca 15-16 kg.
Han blev tvungen att låna en barnpulka och dra ned den till älven där den dumpades.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-29 kl. 10:39.
Citera
2019-01-29, 11:22
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du måste klargöra på vilket sätt KJ kunde bära torson + benen 50 kg, bar han kroppsdelarna på skallen som i Afrika, eller hade han något OK som många i Asien bär sina saker, ryggsäck kan uteslutas han hade ingen sådan rymlig, samma sak med väska.
Du kan inte endast påstå att han bar dem därför rättsläkaren uteslöt inte att han kunde bära kroppen, sedan hur det fungerade i verkligheten är en annan sak.
Det som sätter käppar i hjulet för din teori är att när han skulle bära hundvalpen som avlidit, orkade han inte längre med den än nedför trappan på loftgången, och den vägde väl ca 15-16 kg.
Han blev tvungen att låna en barnpulka och dra ned den till älven där den dumpades.

Jag måste ingenting. Hade bara lust att täppa till käften på Quarrel, vilket jag gjorde. Kristoffer har naturligtvis gjort sig av med de saker han använde när han gjorde sig av med kroppen. Ryggsäck till exempel.
Citera
2019-01-29, 11:38
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Nu var ju som bekant kroppen styckad, så han behövde ju inte bära torso+ben samtidigt. Dessutom, igen: ingenting säger att han inte körde upp en bit på traktorvägen. Förutom ryggsäck kan han, som en annan användare påpekade, ha släpat torson i exempelvis en presenning eller sopsäck/duschdraperi. Det hittades ju någon fiber på VB som kan härröra från något sådant.

Att han påstår att han drog hunden i en pulka säger ingenting. Jag hade nog också kunnat göra så om jag skulle bära 15-16 kg. Varför inte göra det lättare för sig, liksom. Sen är det enbart KJ:s uppgifter. Med tanke på de något märkliga omständigheterna kring hundens död ska vi nog vara försiktiga när vi bedömer hans historier.
Citera
2019-01-29, 11:48
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Jag måste ingenting. Hade bara lust att täppa till käften på Quarrel, vilket jag gjorde. Kristoffer har naturligtvis gjort sig av med de saker han använde när han gjorde sig av med kroppen. Ryggsäck till exempel.

Quarrel beslår dig med grava faktafel gång på gång. Vilka kläder saknas menar du? Har du några belägg för dina påståenden om en saknad ryggsäck, annat än spekulationer från AB?

(Nej, det har du inte eftersom det inte existerar)

Varför försöker du skapa trådsanningar hela tiden?
Senast redigerad av cupidfoot 2019-01-29 kl. 12:14.
Citera
2019-01-29, 12:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du täppte inte till någon käft på mig genom att visa att Kinuski delade min uppfattning att "rättsläkaren fann inget som uteslöt att KJ hade den förmågan", inte att rättsintygsläkaren intygade, eller ens ansåg, att Kim hade den förmågan. Du bara visade på din egen oförmåga att förstå vad du har skrivit.
Citera
2019-01-29, 15:27
Medlem
Han kom hem från en övning i Ronneby ganska tidigt på dagen torsdagen den 17 maj 2013 och träffade då Kristoffer och Daniel hemma. Kristoffer upplevde skriverierna om hans lägenhet som obehagliga och för att få Kristoffer att tänka på annat föreslog han att de skulle göra i ordning den släpvagn Kristoffer behövde.
De åkte därför till Biltema vid lunchtid. På kvällen åkte Kristoffer till Josefin Johanssons födelsedagsfest vid Aldersjön, söder om Boden. Jonny Johansson åkte dit och tittade vad de hade för festligheter. Omkring kl. 22:30 återvände han för att köra sällskapet hem. Kristoffer följde med hem och sov i föräldrahemmet. Under natten hörde han att det ”plingade" i Kristoffers telefon då denne sms:ade. På lördagen sov Kristoffer långt in på förmiddagen för att sedan åka och söka med Missing People. Kristoffer kom hem vid 17-tiden och var sedan hemma hela kvällen. Någon gång under natten kom Kristoffer in och sade att han skulle fara och vara ”fyllechaufför” åt Niklas Sköld. Han somnade inte om förrän Kristoffer kom tillbaka en stund senare. Kristoffer sov länge på söndagen och var hemma hela dagen. Han var ledig på måndagen den 20 maj 2013.
Enligt Domen sid 70

J. Johansson KJ:s far kom hem från jobbet den 17 maj, vid lunch åker de till Biltema och på kvällen åker KJ till födelsedagsfest.
KJ följde hem med fadern och sov i föräldrahemmet.
Fredagen den 18 sov KJ i föräldrahemmet och Sms:ade under natten.

Lördag den 19 sov KJ till långt in på förmiddagen för att sedan åka ut och söka med Missing People.
KJ kom hem vid 17.00 tiden och var sedan hemma hela kvällen. Under natten kom KJ in och sade till fadern att han skulle vara fyllechaufför till Niklas Sköld, som bekräftar att KJ kom och hämtade honom vid 03.00 tiden, och de stannade hos Niklas till 06.00 - 08.00.

Benen i Gula huset upptäcktes på söndag kväll 20 maj kl 20.54, och de bör ha kommit till Gula huset lördag natt den 19 maj mot söndag den 20 maj.

Det här bevisar att det fanns ingen tid för KJ att placera några kroppsdelar i Gula Huset och terrängen i närheten där torson fanns.
Logiskt sett kom torson samtidigt till platsen som benen, gärningsmännen skulle aldrig haft olika tider när de fanns på skilda platser.
KJ kan ses som helt oskyldig att ha placerat några kroppsdelar i Gula huset och terrängen bredvid.

Det medför att det fanns gärningsmän som tog kroppsdelarna till fyndplatsen, och KJ hade ingenting med det att göra, och gör honom helt oskyldig till VB:s försvinnande.

Påpekas bör att fadern uppmanade KJ att berätta allt och inte hålla hemligt någonting.

Familjen hade koll på KJ av den orsaken att de var rädd att han skulle utsättas för våld, genom all "hathysteri" som media eldade på.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-29 kl. 15:42.
Citera
2019-01-29, 15:34
Medlem
Citat:

KJ hade en sliten ryggsäck på 55 liter som var trasig och som han dumpade , tillsammans med draperiet i badrummet som blivit solkit och slitet.
Citera
2019-01-29, 21:32
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
KJ hade en sliten ryggsäck på 55 liter som var trasig och som han dumpade , tillsammans med draperiet i badrummet som blivit solkit och slitet.

Tror du att VB:s torso fick plats i den ryggsäcken ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in