Gör jag fel, och varför kan de ej se deras felande beteende?
Hej. Ursäkta mitt dåliga historieberättande. Sammanfattning på slutet.
Lite bakgrund: Jobbar hemma vid datorn och är mycket stillasittande och isolerad. Ibland (extremt sällan pga isolering) brukar jag behöva en paus och tar någon runda vid trappen samtidigt som jag ibland står vid -MIN- dörr och dagdrömmer om vissa datorlösningar. Stampar ej, springer ej, hörs knappt, och som sagt, står oftast vid min trapp och dörr, EJ ANDRAS. Problemet är att det finns två nyinflyttade familjer som verkar tro att de äger stället?
Byggnaden har två lägenheter per våning formad som ett vänt "L", var min dörr är vid ena änden och grannens på andra. Det började för några veckor sedan att jag ville in i förrådet som är gemensamt, men denna "nyinflyttade" familjen har alltid skräp och blockerar den. Jag medger att den här gången stod jag och stirrade mot deras håll, men jag stod fortfarande vid hissen och ej nära dem, och egentligen spelar det ej roll, jag får vara nära deras dörr för det är där förrådet är. Hursomhelst, direkt nästan när jag stirrar mot förrådet och undrar när fan de ska sluta skräpa ner, då kommer honan i familjen och börjar rycka i låset och skrika, sen kommer mannen ut och passivt hotar mig.
Denna familj är kumpaner med en annan nyinflyttad familj som bor våningen under. Jag är säker om att de har pratat om denna "incident". För ett par dagar sedan, så hände något liknande. Jag stod på trappen mellan våningarna och dagdrömde mot fönstret. Ingen ser mig där. Jag skulle ut och handla så gick up 6 trapsteg till min dörr för att hämta jacka och låsa. När jag sedan går ner, så hör jag hur familjen börjar känna på deras lås, sedan när min rygg är vänd (för att jag fortfarande gick ner för trappen) så hör jag hur de snabbt öppnar dörren och sedan stänger, samma som familjen på min våning gjorde föregånende incident för att typ signalera "jag ser dig". Jag var aldrig nära deras dörr, och även här så får jag jag vara det för det är samma våning som ena porten ligger, men jag tog ej den så gick aldrig och stod aldrig vid deras dörr.
När jag kommer ut så rullar en bil fram med hastig fart. Snubben frågar mig om jag bor här och varför jag går i trappen. Jag säger att jag bor här och har gjort det mycket längre än de, och om jag ej bodde här hur fan kom jag in och visar att jag har tillgång till att öppna porten. Sen frågar jag vad fan är problem om jag går i trappen och vafan spionerar ni på mig? Vem är knasigare, dom som stirrar ut genom nyckelhålet så fort dom hör någon ta ett fotsteg eller den som en gång i veckan dagdrömmer i trappen vid min våning i 5 minuter? Höll på att smälla av faktiskt, varpå denna person började sakta ändra sin ton när jag visade att jag var minst lika less på deras skit? Varför är jag less på deras skit? Jag ska berätta det.
Skit bokstavligen, dessa familjer skräpar ner något otroligt. Många gånger lämnar det sina soppåsar i trappen HELA DAGEN med blöjor så att det stinker avföring i trappen, och eftersom dom är på samma våning som mig och under så är jag typ den som blir drabbad värst av lukten, men luktar nog i hela. Alltid när jag går ut så är det något skräp de slängt vid min dörr (innan dessa incidenter också, så det är inte som att de specifikt jävlades då, men visar deras brist på respekt bla). Dag ut och dag in hör jag dem gapandes, även på natten. Precis utanför min dörr (så vem är det som är nära vems dörr och borde "BACK OFF" egentligen?) Deras lägenhet är lite som en fritidsgård och asylboende, hela släkten och släktens vänner ska konstant in och ut och tjabblar.
Sammanfattning: Har problem med två familjer som inbillar mig att jag gjort/gör saker jag ej har gjort. Blir passivt hotad. Det tragiska är att det gör det som de anklagar mig för, fast värre, OCH MER. Det värsta jag gjort:
- Står extremt sällan vid min dörr och dagdrömmer som paus från jobbet, och ibland vid fönstret mellan våningsplanen där man knappt syns. Stod vid hissen och råkade stirra mot deras dörr en gång för det är där vårat gemensamma förråd ligger, men den blockerar de jämt med skräp, och det var därför jag stirrade och undrade hur/när fan jag ska komma in. Blev "diskret" hotad. (hot 1 av 2)
De:
- Bajsblöjor och sopor och skräp i trappen.
- Skriker utanför min dörr varje dag och tid på dygnet
- Välte krukorna som står i trappen och gav fan i att städa upp, så att det låg jord och glas vid min dörr i över en vecka tills städ kom.
- Kör bilen på gräset till porten.
Glömmer en massa. Är det fel på mig, dem, eller alla oss? Söker råd och kritik.
Senast redigerad av yrnm 2019-02-14 kl. 06:48.