2019-01-28, 23:35
Medlem
Casual-Cultures avatar
Är ni sköna eller? Se till att han får hjälp istället ring psykvården. Kan lova att hade ni haft en granne som rökte weed då hade ni varit väldigt snabba på att ringa farbror blå tex.

Ring.
Citera
2019-01-28, 23:42
Medlem
Ni låter som väldigt snälla grannar. Ni ska inte tåla detta, det är trakasserier. Kontakta hyresvärden varje gång och samla ihop lapparna som bevis. Har mannen anhöriga? Någon läkarkontakt? Hyresvärden måste agera och sätta stopp och mannen behöver utredas för demens, eller få vård och rätt boende där han hålls under tillsyn. Psyk först eventuellt. Men det är hyresvärdens jobb. Samla ihop bevisen, och se det som att ni hjälper mannen att få rätt hjälp.
Citera
2019-01-28, 23:42
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teyr
Har en psykiskt sjuk granne som hör ljud utan att det finns ljud.
Han lämnar arga lappar hos alla grannar ofta, nu undrar jag om vi kan sätta upp nått på dörren som gör det olagligt för han att lämna arga lappar i våra brevinkast.
Vi som bor runt han är väldigt tysta av oss, inga av oss festar, spelar musik eller har några barn/husdjur. Så finns inget att klaga på.
Vi grannar blir väldigt stressade av att aldrig veta när en arg lapp kommer genom brevlådan och grannen hotar med lagen flertalet gånger.
Vi har pratat med hyresvärden och tydligen är grannen känd sen förut för just detta.
Så, finns det nån lagtext eller dyl man kan sätta på sin lägenhetsytterdörr som gör det olagligt för han?
Tejpa igen brevinkastet på kvällen. Kanske han slutar lämna lappar efter ett tag.
Citera
2019-01-28, 23:47
Medlem
morbrostewarts avatar
Spela med i hans fantasivärld så bör han ju hamna på psyket snart. Win-win som dom brukar säga.
Citera
2019-01-29, 01:25
Medlem
speedygonsalezs avatar
HAHAHA, har liknande problem.. alltså, hör ljud fast det inte finns några ljud, i början var man livrädd, på helspänn, hjärnan va helt kaputt.. men nu när man vant sig vid plågorna och röster som ständigt trycker ned en dag som natt har man förstått lite mer.

..Stoppar han dom i brevinkastet eller? Va fan står det? Det är ju bara o stå i dörren och öppna den när han stoppar i lapp nästa gång, hastigt också så han far bakåt och bryter näsan

..Eller så testar du att snacka med dåren, kanske krävs lite av ett geni för att nå fram eller så går det skitbra.

Har denna granne några övriga talanger? Konstnärlig? Musik? Något?

Kan dra PM till dig med lite tankevurpor åt dåren du kan klottra ned och svara med HAHHAHA, från en dåre till en annan.

..Slå av ett stålskohorn eller ställ en yxa i dörrn bara, en hund som skäller bits inte, ungefär.. Alla vet ju han är väck därav är han knappast farlig. Ett och annat utfall kanske han gör med lång tid emellan när han fått nog om han har liknande bekymmer som jag och många andra storsinta människohatare.

Mvh
Citera
2019-01-29, 01:36
Medlem
Grollarens avatar
Arga lappar är ju underbart!!
Gör ett fint kollage av alla lapparna. Rama in dem och häng upp i trappen som en konstinstallation.
Citera
2019-01-29, 01:50
Medlem
Prata med honom
Citera
2019-01-29, 01:52
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teyr
Har en psykiskt sjuk granne som hör ljud utan att det finns ljud.
Han lämnar arga lappar hos alla grannar ofta, nu undrar jag om vi kan sätta upp nått på dörren som gör det olagligt för han att lämna arga lappar i våra brevinkast.
Vi som bor runt han är väldigt tysta av oss, inga av oss festar, spelar musik eller har några barn/husdjur. Så finns inget att klaga på.
Vi grannar blir väldigt stressade av att aldrig veta när en arg lapp kommer genom brevlådan och grannen hotar med lagen flertalet gånger.
Vi har pratat med hyresvärden och tydligen är grannen känd sen förut för just detta.
Så, finns det nån lagtext eller dyl man kan sätta på sin lägenhetsytterdörr som gör det olagligt för han?
Du kanske skulle ta och flytta innan han trycker in ett stämjärn mellan dina nackkotor, om det nu faktiskt är så att ni inte trakasserat honom?
Ett litet råd i all välmening.

Sen undrar jag ju oxå hur pass klen i psyket man är om man blir stressad av en lapp i brevlådan?
Senast redigerad av Mitch-Moon 2019-01-29 kl. 01:56.
Citera
2019-01-29, 02:19
Medlem
RickRozays avatar
Det finns inget man kan skriva som gör det olagligt att slänga in lappar i er brevlåda.

Ni ser väl att det är han som skrivit lappen när ni hittar den på dörrmattan? Det är bara att slänga. Tänk bara att all post jag tar emot ska ligga i ett kuvert, allt annat slängs. Det kan du till och med skriva på dörren: pga reklam och lappar från störiga grannar slängs all post som inte ligger i ett adresserat kuvert.
Citera
2019-01-29, 06:53
Medlem
Tw1steds avatar
Det är väl bara knacka på och förklara hur läget är i en Wallander ton sedan smäller du dörren rätt framför gubben!
Citera
2019-01-29, 07:03
Medlem
75190255508s avatar
Arga lappar, så härligt svenskt. Vad är problemet? Om du inte står för något oväsen så är det väl bara att slänga lappen. Den kommer ju inte att hoppa upp och bita dig i näsan.

Börjar han gå längre än så så kanske ni borde ringa polisen.
Citera
2019-01-29, 13:43
Medlem
Fyllefyllots avatar
Det här med folk som inte kan stänga dörrar, jag förstår det verkligen inte. Visst, man kan ha kassar eller grejer i händerna och råka stänga hårt med fötterna, det kan vara korsdrag och hela den biten så det KAN hända ibland, absolut.

Vad jag dock inte förstår är folk som inte verkar kunna stänga dörrar alls, om det bara dånar inne i min lägenhet, vad ska det då inte göra i trapphuset, hör dessa människor inte det här?

Det roliga i det här är att alla i mitt trapphus verkar sakna kunskaper i dörrstängande men i övrigt hör man i princip aldrig något så hur i helvete kan det fela just på den punkten? Jag menar, hur svårt ska det vara? Det är en dörr?

Stora tunga jävla säkerhetsdörrar är det ju givetvis också för extra ljudeffekt.

I övrigt är det aldrig några problem, vad gör man liksom? Arg lapp känns meningslöst, gå lös på alla cylindrar känns överdrivet, ringa störningsjouren är inte att tänka på, klaga hos fastighetsansvarig känns även det överdrivet, smälla värre än fan själv gör knappast något skillnad då alla andra verkar syssla med det här.

Kräva installation av dörrbromsar i samtliga lägenheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in