2019-01-29, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Stämmer ryktet om att SR efter att ha skjutit sina pojkar tar en bild på dem och mms:ar denna till KA tillsammans med en födelsedagshälsning.

Varefter han sätter sej vid datorn och sänder live via Facebook den sekvens rätt många av oss här numera har sett.

Om detta stämmer var nog SR en av de vidrigaste människor jag någonsin hört talas om.

Han verkar varit väldigt svårt psykiskt sjuk så kan mkt väl tänka mig att det skulle stämma. Han hade nog inga gränser i det läget
Citera
2019-01-29, 20:37
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, liksom ett domstol gör. Väger fakta för att fälla rättvisans klubbslag.

Polisen kommer att genomföra en ordentlig mordutredning till punkt och pricka enligt vad som föreskrivs i den sk MordBibeln. Tekniska utredningar, rättsläkarutlåtande, obduktionsutlåtanden, massvis med förhör, tekniska undersökningar, kartläggning av båda föräldrarna, genomgång av dokumentation mm. ALL FAKTA.

Du undrar hur det står till i Mitt huvud? Vad av ovanstående fakta vet du/ni som är så snabba att döma? ÄR det så lösa boliner du/ni själv/a vill bli dömd/a på??? Oavsett brott. Sådana länder finns.

Så låt mig returnera frågan Hur står det till i ditt/ert huvud?

Sverige är tack och lov inte ett av dessa länder.

Tvärtom, Sverige utsågs till en topplacering tillsammans med övriga nordiska länder som de mest rättssäkra länderna i Världen 2018.
Källa:http://data.worldjusticeproject.org/

Haha nu utgick jag ju liksom från att han dödat sina barn i berått mod eftersom den kränkta jättebäbisen själv bölar om det i sin patetiska lilla selfievideo.

Om det visar sig vara felaktigt och att ett elakt rövarband eller jultomten gjort det, men att Sammy i nån slags psykos ”fått för sig” att han är gärningsmannen, ja då får jag väl backa från mina uttalanden. Den dagen.
Citera
2019-01-29, 20:40
Medlem
Förstår att mamman har det jobbigt.men hon borde nog uttala sig i pressen om allt...det är bara gm .som sagt en.massa skit om denna stackars mamma..
Citera
2019-01-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Han verkar varit väldigt svårt psykiskt sjuk så kan mkt väl tänka mig att det skulle stämma. Han hade nog inga gränser i det läget

Kan jag knappast tänka mig. Dessutom hade hon blockat allt för honom.
Citera
2019-01-29, 20:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, han hade nog planerat sin egen död länge (månader) och förberett det väl för att hans syskon skulle få så lite besvär som möjligt som han säger. Sedan inträffade den något (som blev en sk trigger som gjorde att han inkluderade barnen). Det är inte ovanligt i dylika fall. Ofta sker allt i en form av bottenlös mörker av desperation där man inte klarar av att ens leva eller att ansvara för barnen, och i den sjukdomen föds den förvridna tanken att det är bättre att ta med sig barnen (dom skulle annars lida). Sk barmhärtighetsmotiv. OBS! Total felaktig men ofta vanlig tankegång vid filicid.

Jag tror det var en olycklig slump att "triggern" råkade hända just den vecka han hade barnen, annars hade han troligen inte inkluderat dom.
Han hade tidigare i veckan deltagit i möte med jaktlaget, sonderat var hjortarna höll till samt att man beslutat jaga till helgen (ev jaktolycka för egen del?).

Det är vad jag tror tills vi har mer info. Möjligen framgår det av brevets innehåll (till syskonen).
Du (och endel andra) vill inte gärna tro att någon kan vara så störd att han planerar att mörda sina barn. Kanske är det därför du tror att det måste till en trigger som fick honom att också mörda dem.
I själva verket finns det ingenting i videon som visar att han bryr sig om eller ens tänker på barnen.
Antagligen bryr han sig inte om dem i det "jättebra brev" som han säger sig ha skrivit, men det får vi nog aldrig veta.

Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
Att det är en tillfällighet att mordet på pojkarna sker för att han hade dom just den veckan tror jag inte på för fem sekunder.

Han hatade KA och skulle helst av allt vilja skjuta henne, men vill inte sitta inne för det. Att skjuta henne och sedan sig själv skulle vara ett alternativ men då blir grabbarna förstörda för all framtid.

För att orsaka så mycket smärta som möjligt så valde SR denna utvägen.

Helt klart planerat. Han har ju till och med betalat räkningarna för att underlätta för systrarna samt skrivit ett brev.
Detta tror jag han har gjort ett par dagar eller veckor före händelsen.

Att mordet sker på hennes födelsedag känns utstuderat alternativt någon händelse som fick han att göra slag i saken just denna dag - som t ex brev om att KA ska flytta.
Precis så tror jag också att det var.
Han bryr sig inte om barnen.
Han agerar bara för att såra Karin så mycket han bara kan.
Citera
2019-01-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Stämmer ryktet om att SR efter att ha skjutit sina pojkar tar en bild på dem och mms:ar denna till KA tillsammans med en födelsedagshälsning.

Varefter han sätter sej vid datorn och sänder live via Facebook den sekvens rätt många av oss här numera har sett.

Om detta stämmer var nog SR en av de vidrigaste människor jag någonsin hört talas om.

Nej, det stämmer inte. Påhittat rykte skapat i tråden.
Citera
2019-01-29, 20:50
Avslutad
Citat:

Ja du har helt rätt angående gränser.
Kan SR kallblodigt skjuta sina egna barn till döds med en hagelbössa, då kan han givetvis skicka bildbevis till den detta var riktat emot, dvs SR:s ex.
Eller om det "bara" var ett textmeddelanden om dådet och grattishälsningar.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-29 kl. 20:54.
Citera
2019-01-29, 20:54
Medlem
Citat:

Om det stämmer att SR gjorde på det viset (sände bild på de mördade sönerna till mamman och gratulerade henne på födelsedagen), så ska vi inte alls tala om någon svår psykisk sjukdom. Det är exempel på total brist på godhet med en total närvaro av hat och hämnd. Självmordet ska inte tolkas som en effekt av ett medicinskt-psykiatriskt svårt sjukdomstillstånd utan endast ett arrangemang för att undvika egen bestraffning.

Några har tagit upp testamentsreglerna och allt sådant verkar SR ha kontrollerat innan han genomförde sin hämndaktion mot KA för att hon inte ville vara med honom längre. Genom att barnen mördades och dog först så kan de som döda inte ärva sin far. KA kan inte ärva barnen. Skilsmässan eller separationen var väl inte klar mellan SR och KA, men han såg verkligen till att hon inte skulle få någon hälft av något. Han har verkligen visat att han hatade henne och vad han förmådde för att hon lämnade honom. Möjligt att han i vissa lägen också kunde vara en snäll och trevlig person. Tydligen hade han skött om hästarna innan han sköt pojkarna och sig själv. Det var bara för hans syskon att se till att ordna med detaljerna kring hans begravning och bouppteckning för allt tillfaller hans syskon.

Sjukdomsdrabbade agerar inte så strukturerat och genomgripande elakt ooch ondskefullt.
Citera
2019-01-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Om det stämmer att SR gjorde på det viset (sände bild på de mördade sönerna till mamman och gratulerade henne på födelsedagen), så ska vi inte alls tala om någon svår psykisk sjukdom. Det är exempel på total brist på godhet med en total närvaro av hat och hämnd. Självmordet ska inte tolkas som en effekt av ett medicinskt-psykiatriskt svårt sjukdomstillstånd utan endast ett arrangemang för att undvika egen bestraffning.

Några har tagit upp testamentsreglerna och allt sådant verkar SR ha kontrollerat innan han genomförde sin hämndaktion mot KA för att hon inte ville vara med honom längre. Genom att barnen mördades och dog först så kan de som döda inte ärva sin far. KA kan inte ärva barnen. Skilsmässan eller separationen var väl inte klar mellan SR och KA, men han såg verkligen till att hon inte skulle få någon hälft av något. Han har verkligen visat att han hatade henne och vad han förmådde för att hon lämnade honom. Möjligt att han i vissa lägen också kunde vara en snäll och trevlig person. Tydligen hade han skött om hästarna innan han sköt pojkarna och sig själv. Det var bara för hans syskon att se till att ordna med detaljerna kring hans begravning och bouppteckning för allt tillfaller hans syskon.

Sjukdomsdrabbade agerar inte så strukturerat och genomgripande elakt ooch ondskefullt.

Nu har han ju dock inte skickat ngn bild
Citera
2019-01-29, 20:57
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge

Flashback kan vara ett formidabelt diskussions- och debattforum. Däremot fullständigt livsfarligt med alla påhittade grejer, allt för att svartmåla gärningsmän och ofta offer. Inte finns det heller några gränser, eftersom FB har ganska högt i tak när det gäller förtal och hittepå.

Inget är bekräftat ang skickade bilder. Tvärtom har de förnekats. Ändå florerar det fortfarande. Orka.
Citera
2019-01-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Flashback kan vara ett formidabelt diskussions- och debattforum. Däremot fullständigt livsfarligt med alla påhittade grejer, allt för att svartmåla gärningsmän och ofta offer. Inte finns det heller några gränser, eftersom FB har ganska högt i tak när det gäller förtal och hittepå.

Inget är bekräftat ang skickade bilder. Tvärtom har de förnekats. Ändå florerar det fortfarande. Orka.

Exakt. Att folk fortsätter älta detta påhittade rykte är så sjukt tröttsamt.
Citera
2019-01-29, 21:06
Avslutad
Och vem har dementerat detta då?

Jag har inte fått info om detta via Flashback utan från en travbekant till SR, han vet dock inte om det var ett bild eller bara ett textmeddelanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in