2019-01-29, 17:56
Medlem
Det känns som som polisen misstänker pappan men inte kan bevisa det i dagsläget ..
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanhetaemil
https://viityreso.se/artikel/aklagaren-fortfarande-inget-att-beraetta-foer-media

Ny artikeln. Ingen ny information. Lätt kryptiskt svar på frågan om misstänkt.
Citera
2019-01-29, 18:01
Medlem
Jag gissar att du menar mord och självmord?
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Även i Bjärred va de väl som mord man utredde?

Nä de här är ett så kallat utökat självmord men då de inte är så spektakulärt som Bjärred eller sala kommer inte mer än möjligen ett utlåtande att det är polisiärt uppklarat och ingen utomstående misstänkt finns, ingen pk som i Bjärred iaf.
Citera
2019-01-29, 18:10
Medlem
MorT2s avatar
Jag vill dra en liknelse till Bjärredfallet. Även där gick man ut med att man utredde mord och att det inte fanns någon misstänkt.
Det var inte förrän lång tid efteråt vi fick svar via media på vad som låg bakom morden/självmorden. (Vilket vi på flashback redan vetat sedan start då jag hade en läckande polis med på resan)
Citera
2019-01-29, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Då kan man anta att det är kvinnan som är GM eller någon de har koll på, tex sambon.

Så kan det tyckas, ja. Å andra sidan: skulle polisen verkligen våga gå ut med en varning till allmänheten, med alla de följder detta skulle få, även om båda offren hittats med halsen avskuren och en skylt med texten "Allahu akhbar" fastnaglad vid kroppen?
Citera
2019-01-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Jag vill dra en liknelse till Bjärredfallet. Även där gick man ut med att man utredde mord och att det inte fanns någon misstänkt.
Det var inte förrän lång tid efteråt vi fick svar via media på vad som låg bakom morden/självmorden. (Vilket vi på flashback redan vetat sedan start då jag hade en läckande polis med på resan)

Men där i det fallet gick de väl ganska klart ut med att ingen utomstående GM misstänktes, dvs att mördaren var en i familjen. ”Familjetragedi” osv. Men här säger dem inte något sådant ens
Citera
2019-01-29, 19:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Men där i det fallet gick de väl ganska klart ut med att ingen utomstående GM misstänktes, dvs att mördaren var en i familjen. ”Familjetragedi” osv. Men här säger dem inte något sådant ens
Det lutar åt att det kan vara en i familjen i det här fallet också.
Citera
2019-01-29, 19:24
Medlem
Cameleonts avatar
Enligt Bohusläningen finns ingen Skäligen Misstänkt!
Hur ser misstanke graderna ut?
Citera
2019-01-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det lutar åt att det kan vara en i familjen i det här fallet också.

Absolut. Hon eller en närstående. Annars vore polisens beteende mycket märkligt
Citera
2019-01-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Enligt Bohusläningen finns ingen Skäligen Misstänkt!
Hur ser misstanke graderna ut?

Skäligen - lägre misstankegrad
sannolika skäl - starkare

Vilken artikel hänvisar du till? Hittar inte
Citera
2019-01-29, 19:43
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Själlandsavspärrningen har vi inte fått veta ens hälften av hälften om.
Om du på nåt magiskt sätt fortfarande stod vid diskbänken och diskade tills stelkrampen satte in skulle dom med mycket stor sannolikhet kommit fram till rätt slutsats efter obduktionen var klar (troligen innan), nej det här är nog bara ännu ett fall av psyksjuk förälder som mördar sitt/sina barn.
Den tyngsta och mest tragiska etniska svenska brottsligheten som finns kvar, jämt fördelat mellan könen i god svensk anda.

Vart påstår jag att jag skulle dö av stelkramp direkt? Syftade mer på att dagen efter var fingret dubbel storlek, infekterat. JG skulle lätta kunna gå en vecka utan att bli saknd av ngn. Är inte barnen här så skulle ingen sakna mig.

Så vart påstår jag att jag dör där och då?
Citera
2019-01-29, 19:44
Medlem
Jag visade min sambo som inte har någon koll på aktuella brott lr insatt på något vis artikeln med uppdateringen från mitt i Tyresö. Han sa att han utläste att antingen har poliserna koll på läget men inte tillräckligt för ett gripande eller så går det inte att frihetsberöva någon för att personen är död. Typ. Tänkte att ”fräscha” ögon kunde se något jag inte kunde
Citera
2019-01-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Vart påstår jag att jag skulle dö av stelkramp direkt? Syftade mer på att dagen efter var fingret dubbel storlek, infekterat. JG skulle lätta kunna gå en vecka utan att bli saknd av ngn. Är inte barnen här så skulle ingen sakna mig.

Så vart påstår jag att jag dör där och då?

Och jag påstår att det hade dragits korrekta slutsatser på en obduktion om du dog av stelkramp med synligt sår.

Angående min senare fråga, vad tyder på att det är någon annan än mamman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in