2019-01-29, 18:49
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Först på Brottsplatsen, ja. Men den första att köra in på gården, var AK, enligt Grannen och då sköt han sig. Sedan inväntades polisen.
Källa på det?
Citera
2019-01-29, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Källa på det?

Ett av #bjompa tidiga inlägg. Vittne Grannen.
Citera
2019-01-29, 19:03
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelnollan
Vet någon om SR var på Solvalla tidigare på kvällen?
Han var inte på Valla den kvällen men en häst som han tränade (Roadscanner) startade i lopp 5, ett montélopp (trav med ryttare i sadel, ej kusk i sulky, för de som inte vet) och kom fyra där. Starten var utsatt till strax före 20.00.
Citera
2019-01-29, 19:07
Avslutad
Stämmer ryktet om att SR efter att ha skjutit sina pojkar tar en bild på dem och mms:ar denna till KA tillsammans med en födelsedagshälsning.

Varefter han sätter sej vid datorn och sänder live via Facebook den sekvens rätt många av oss här numera har sett.

Om detta stämmer var nog SR en av de vidrigaste människor jag någonsin hört talas om.
Citera
2019-01-29, 19:09
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Nej polisen har bekräftat att dom var först på plats! Sluta sprid massa trådosanning.
Det är absolut inte bekräftat vem som var först på plats
Citera
2019-01-29, 19:11
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slobodandimitri
kan någon länka videon livesändninge, försökt hitta den men utan hitta!
https://streamable.com/rotcj
Citera
2019-01-29, 19:16
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Stämmer ryktet om att SR efter att ha skjutit sina pojkar tar en bild på dem och mms:ar denna till KA tillsammans med en födelsedagshälsning.

Varefter han sätter sej vid datorn och sänder live via Facebook den sekvens rätt många av oss här numera har sett.

Om detta stämmer var nog SR en av de vidrigaste människor jag någonsin hört talas om.

Jag absolut inte att det är så. När SR säger "Jag hoppas hon tittar" och "Men hon har väl blocka mä" känns stämningen att han inte haft något direkt försök till kontakt med henne
Citera
2019-01-29, 19:16
Medlem
Citat:

Nej det är inget som är bekräftat
Citera
2019-01-29, 19:20
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Hon har också varit ett egoistiskt svin och nu får hon skörda det hon sådde. Hon trodde nog dock inte det skulle hända i detta livet. Men ja ack så fel honidioten hade.

Citat:
Nu är du semantiskt ute på hal is. Ingen mer än du pratar om att barn förtjänar dödas.
Jag diskuterar anledningen. Han säger ju att hon utpressade honom och varit ett praktsvin. Kan jag tänka mig, kvinnosvin med små hjärnor går på statens propaganda om feminism och sådan skit och använder staten som slagpåk mot männen, med utpressning och annat kul. Sedan visar de musen för yngre killar som kommer och ska sätta på dem, mest för att såra sina ex. Litar 20x mer på random man än på en random kvinna.

Det heter till döden skiljer oss åt när man lovar varandra äktenskap. Nu blev det ju så.

Du skrev att hon fick skörda det hon sådde. Jag tolkar detta som att du vill att hon ska ta konsekvenserna för att hon behandlade honom illa. Konsekvenserna var att hennes barn blev mördade.

Oavsett om KA hade lurat SR på tio miljoner kronor och hade idolbilder på führern i egen hög person så förtjänar hon att skörda det hon sådde. Det finns ingen skuld hos henne, för att få sina barn mördade finns det inget som rättfärdigar.
Citera
2019-01-29, 19:23
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:

Jag kan inte tänka mig att det stämmer. OM det hade varit så tror jag mamman hade blivit så totalt chockad och hysterisk att hon knappast hade kunnat ta sig till gården. Däremot kan han ha skickat något meddelande eller ringt till mamman och/eller någon annan direkt efter skotten - någon som i sin tur kontaktat polisen. Polisen lär ha fått samtal om händelsen ca 21.25 och GMs live på Facebook ska ha börjat ca 21.35 och pågått i mindre än 4 minuter. Mamman bodde så pass nära att hon skulle kunna ha hunnit fram på ca 10 minuter men det tar längre tid från Sala - om nu inte polis redan funnits på någon väg i närheten när de kallades till gården.
Citera
2019-01-29, 19:25
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Du skrev att hon fick skörda det hon sådde. Jag tolkar detta som att du vill att hon ska ta konsekvenserna för att hon behandlade honom illa. Konsekvenserna var att hennes barn blev mördade.

Oavsett om KA hade lurat SR på tio miljoner kronor och hade idolbilder på führern i egen hög person så förtjänar hon att skörda det hon sådde. Det finns ingen skuld hos henne, för att få sina barn mördade finns det inget som rättfärdigar.
Förstör man en människa så förtjänar man helvetet. Vi kan ha olika syn på saken. Jag skiter i vilket.
Citera
2019-01-29, 19:28
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Förstör man en människa så förtjänar man helvetet. Vi kan ha olika syn på saken. Jag skiter i vilket.

Låt oss då avsluta debatten där. Du har en tämligen hemsk människosyn om du anser att två barn, som var helt oskyldiga, förtjänar att dö för deras moders, väldigt oklara "brott".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in