2019-01-29, 14:08
Medlem
"Från artikeln: https://viityreso.se/artikel/aklagaren-fortfarande-inget-att-beraetta-foer-media:

Har det kommit svar från obduktionen?
– Jag säger samma sak till dig som andra som ringer. Det finns inget mer att berätta.

Är rubriceringen fortfarande mord?
– Ja.

Finns det någon misstänkt?
– Nej, ingen är frihetsberövad."

Finns inget mer att berätta kring obduktionen? Mer än vad? De har ju inte berättat något alls om obduktionen väl? Ändå är rubriceringen fortfarande mord. Konstigt svar också på om det finns någon misstänkt - "nej, ingen är frihetsberövad".

Så det låter som ett mord utan misstänkt gärningsman. Är det en olycka sätts ju inte rubriceringen mord och är det mord brukar man ju ha någon misstänkt, för då är inte mamman misstänkt heller då? Så himla knepigt.

Tidningen borde frågat om det finns fog för oro för de som vill gå en promenad eller bor i närheten av Flatensjön, det kunde väl polisen svarat på i alla fall.
Citera
2019-01-29, 14:22
Medlem
Precis vad jag tänker hade de misstänkt pappan el mamman hade han varit frihetsberövad eller det misstänkts vid det här laget som självmord och mord på sitt barn.. Så läser mellan raderna att det är ngn annan
Citera
2019-01-29, 14:22
Medlem
Håller med. Vi kan skriva några frågor som journalisterna kan fråga polisen/åklagaren utan att de behöver lämna information men ändå ger oss någon hint...
Eller så är de nära ett gripande och vill absolut inte säga mer nu. Jag trodde de skulle ge mer information när analyssvaren från labb kommit.

Citat:
Ursprungligen postat av paradajz
"Från artikeln: https://viityreso.se/artikel/aklagaren-fortfarande-inget-att-beraetta-foer-media:

– Jag säger samma sak till dig som andra som ringer. Det finns inget mer att berätta.

– Ja.

Finns inget mer att berätta kring obduktionen? Mer än vad? De har ju inte berättat något alls om obduktionen väl? Ändå är rubriceringen fortfarande mord. Konstigt svar också på om det finns någon misstänkt - "nej, ingen är frihetsberövad".

Så det låter som ett mord utan misstänkt gärningsman. Är det en olycka sätts ju inte rubriceringen mord och är det mord brukar man ju ha någon misstänkt, för då är inte mamman misstänkt heller då? Så himla knepigt.

Tidningen borde frågat om det finns fog för oro för de som vill gå en promenad eller bor i närheten av Flatensjön, det kunde väl polisen svarat på i alla fall.
Citera
2019-01-29, 14:36
Medlem
Citat:

– Ja.

Nej, det låter som ett mord där gärningskvinnan är död, svårt att frihetsberöva en död.
Vore trist om jag har fel, flaten är ok ställe på sommaren, men vad förutom folks törst efter snaskiga historier tyder på annan mördare än mamman?
Citera
2019-01-29, 14:42
Medlem
5549s avatar
Citat:

– Ja.

Jag tycker snarare att varje artikel och uttalande bara mer och mer pekar mot ett sk "utvidgat självmord" av kvinnan, men ni krånglar till allting. Det står ju nästan utskrivet mellan raderna vad dom arbetar efter för hypotes.
Citera
2019-01-29, 14:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:

– Ja.

Det betyder att de ännu inte delgett någon misstanke helt enkelt. Officiellt finns ingen utpekad misstänkt men eftersom det utreder det som mord så finns givetvis en GM (känd eller inte känd av polisen)
Citera
2019-01-29, 16:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Moderna bilar släpper knappt ut någon kolmonoxid och varför skulle avgaserna komma in i bilen? Den var ju relativt ny.

Inte längesedan två polacker hittades döda i en bil norr om Jönköping, kolmonoxidförgiftning. Finns fall där smugglade människor i liknande skåpbil varit kolmonoxidförgiftade när de hittades.

Fråga mig inte varför, jag bara konstaterar.

Visst kan det handla om mord, dock lite tidigt att vara helt övertygad tycker jag.
Citera
2019-01-29, 16:40
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

– Ja.

https://viityreso.se/artikel/aklagaren-fortfarande-inget-att-beraetta-foer-media

UPPDATERING KL: 15.53

När vi sedan får kontakt med Anders Bryngelsson på polisens presstjänst låter han meddela att man inte behöver vara orolig för att vistas i området.

– Nej, utifrån det jag vet finns ingen anledning till oro för allmänhet.

Men... Anders Bryngelsson, som uttalar detta, är ju bara anställd på polisens presstjänst så han vet ju sannolikt inte lika mycket som dom som utreder fallet.
Så iom att han påpekar "Nej, utifrån det jag vet finns ingen anledning till oro för allmänhet" så är det väl inte 100% säkert att det inte finns ingen anledning till oro för allmänheten ?

Hoppas att det snart kommer något klart svar från polisen på detta mystiska och sorgliga fallet.
Citera
2019-01-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Får backa på min tidigare uppgift om att ärendet försvunnit från polisens händelserapportering. Det finns fortfarande där. Jag sökte på Stockholm när jag borde ha sökt på stockholms län.

Då är vi tillbaka på ruta 1.

Beklagar min tidigare missledande information.

Tack för din dementi av den uppgift som, det erkänner jag, möjligen föranledde ett aningen överreagerat inlägg från min sida!

Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Som några här föreslår att det skulle kunna vara olyckshändelse. Har grubblat en hel del på sådana möjligheter, för det är ändå det man helst vill ha det till som.
Ett förslag har varit att de frusit ihjäl. Hmm.. var det så kallt ca -7? Det var ändå två kroppar som säkert värmde varann, skulle ta orimligt lång tid att frysa ihjäl bara så. Därtill behövs någonslags droger i bilden, lagliga eller olagliga, frivilligt intagna eller påtvingade.
OM inte mamman tx hyrt skåpbilen för att köra tx gamla slitna fåtöljer till återvinningan, hon var ju sjukskriven och behöver inte varit "dödssjuk" , sedan hämtat dottern från skolan och tagit utflykt till fina flatenbadet, skön vinterpromenad på isen - som brast! De drunknar inte utan lyckas ta sig upp och till bilen men kommer inte längre än så. Nu är de blöta, stela, telefonen ika så. Mamman kan inget mer än krypa in och försöker värma barnet tills någon hittar dem, men hjälpen dröjer....?

Bara mitt försök att bryta min box! Söka långt!

Varför kör hon inte iväg någonstans, förslagsvis till sjukhus? Har hon tappat bilnyckeln i vaken? I så fall bör den ligga kvar där (men blir kanske inte så alldeles lätt att hitta)!
Citera
2019-01-29, 16:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det betyder att de ännu inte delgett någon misstanke helt enkelt. Officiellt finns ingen utpekad misstänkt men eftersom det utreder det som mord så finns givetvis en GM (känd eller inte känd av polisen)

Ett oklart dödsfall rubriceras och utreds inledningsvis som mord därför att det kan visa sig vara mord.

Det är inte alls givet att det finns en GM i det här fallet, men det kan finnas.
Citera
2019-01-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
https://viityreso.se/artikel/aklagaren-fortfarande-inget-att-beraetta-foer-media

UPPDATERING KL: 15.53

När vi sedan får kontakt med Anders Bryngelsson på polisens presstjänst låter han meddela att man inte behöver vara orolig för att vistas i området.

– Nej, utifrån det jag vet finns ingen anledning till oro för allmänhet.

Men... Anders Bryngelsson, som uttalar detta, är ju bara anställd på polisens presstjänst så han vet ju sannolikt inte lika mycket som dom som utreder fallet.
Så iom att han påpekar "Nej, utifrån det jag vet finns ingen anledning till oro för allmänhet" så är det väl inte 100% säkert att det inte finns ingen anledning till oro för allmänheten ?

Hoppas att det snart kommer något klart svar från polisen på detta mystiska och sorgliga fallet.

Då kan man anta att det är kvinnan som är GM eller någon de har koll på, tex sambon.
Citera
2019-01-29, 17:09
Moderator
OYs avatar
Citat

Citat:

”Vi på ** hör av oss till dig för att informera om en oerhört tragisk händelse som vi fått besked om idag. Vår lärare **, verksam i åk **, har tillsammans med sin dotter hittats död och enligt polisens uppgifter har de bragts om livet. Vi har inte mer information i dagsläget men vill att du ska känna till situationen och vi vill informera dig om hur vi som skola kommer att ta emot barn och personal de närmaste dagarna.”

Polisens uppgifter? Var kan man läsa mer om de uppgifterna, att de har bragts om livet?

Källa: viityreso
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in