2019-01-29, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
https://www.aftonbladet.se/a/0Eay5G?refpartner=link_copy_app_share
Enligt artikeln misstänks båda fallen som mord.

Att ingen är misstänkt tyder väl på att mamman är GM eller att det är en olycka.
Citera
2019-01-29, 10:12
Medlem
Konsumkassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Att ingen är misstänkt tyder väl på att mamman är GM eller att det är en olycka.

Om ingen är misstänkt är det väl rimligen för att ingen är misstänkt. Hur lätt är det att hitta en nål i en höstack? Förutsatt att de har skador som visar att de inte dött för egen hand eller en sk. naturlig död och förutsatt att pappan kan avskrivas direkt pga. vattentätt alibi. Vem ska man misstänka om det är en random galning som gjort det och sen avlägsnat sig?
Citera
2019-01-29, 10:53
Medlem
5549s avatar
Artikeln som ni pratar om nu är från den 21:a januari.
Citera
2019-01-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott

Tänk vad olika vi tyder ord! "Ingen misstänkt..." läser jag som ingen misstänkt! Alltså inte ens mamman än så länge. Jag tolkar den här texten att polisen inte vet med säkerhet.
Citera
2019-01-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tänk vad olika vi tyder ord! "Ingen misstänkt..." läser jag som ingen misstänkt! Alltså inte ens mamman än så länge. Jag tolkar den här texten att polisen inte vet med säkerhet.

Ja har jag också uppfattat det som. Men det borde väl vara mer skriverier om de tror att en utomstående gjort detta?? Söka vittnesuppgifter osv. Märkligt fall.
Inget stämmer med att det är en utomstående och inte heller med att mamman gjort det.
Citera
2019-01-29, 11:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Nu väntar polisen svar från den tekniska undersökningen av brottsplatsen.
Det som skrapades upp framför bilen och fotades med markeringar i snön vet man om det var kräks eller var det endast en spekulationer?

Jag undrar om det inte var något så enkelt som fotspår. Skulle gissa att det bland annat jämförs med skorna som offren bar i samband med att de påträffades.
Citera
2019-01-29, 11:38
Medlem
https://viityreso.se/artikel/aklagaren-fortfarande-inget-att-beraetta-foer-media

Ny artikeln. Ingen ny information. Lätt kryptiskt svar på frågan om misstänkt.
Citera
2019-01-29, 11:41
Medlem
Som några här föreslår att det skulle kunna vara olyckshändelse. Har grubblat en hel del på sådana möjligheter, för det är ändå det man helst vill ha det till som.
Ett förslag har varit att de frusit ihjäl. Hmm.. var det så kallt ca -7? Det var ändå två kroppar som säkert värmde varann, skulle ta orimligt lång tid att frysa ihjäl bara så. Därtill behövs någonslags droger i bilden, lagliga eller olagliga, frivilligt intagna eller påtvingade.
OM inte mamman tx hyrt skåpbilen för att köra tx gamla slitna fåtöljer till återvinningan, hon var ju sjukskriven och behöver inte varit "dödssjuk" , sedan hämtat dottern från skolan och tagit utflykt till fina flatenbadet, skön vinterpromenad på isen - som brast! De drunknar inte utan lyckas ta sig upp och till bilen men kommer inte längre än så. Nu är de blöta, stela, telefonen ika så. Mamman kan inget mer än krypa in och försöker värma barnet tills någon hittar dem, men hjälpen dröjer....?

Bara mitt försök att bryta min box! Söka långt!
Senast redigerad av cactaceae 2019-01-29 kl. 11:45. Anledning: Felstavning
Citera
2019-01-29, 11:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Säger polisen att de "inte har någon misstänkt" tolkar jag det inte som mord/självmord, för då hade ju polisen haft en misstänkt, nämligen mamman.

Klart mysko fall, för precis som ni säger passar ju ingen teori riktigt in eller känns som rimlig. De är liksom fel kategori av människor för att påträffas på det där viset. Självmord eller överlagt mord känns på något vis avlägset. Någon som vet hur bakdörrarna på en sådan skåpbil fungerar? Kan de gå i baklås om man befinner sig inuti skåpet som omöjliggör öppning inifrån? Kan de på något vis "lekt" i skåpet (mor/dotter) och så har dörrarna gått i lås och de avlidit av köld eller syrebrist?
Citera
2019-01-29, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanhetaemil
https://viityreso.se/artikel/aklagaren-fortfarande-inget-att-beraetta-foer-media

Aha!!!
En liten skillnad på svaret dem gett innan!

Har ni någon misstänkt?

Nej ingen frihetsberövad

Svaret betyder antingen - det är mamman som är misstänkt men eftersom hon är död kan man inte frihetsberöva henne.
ELLER
Att de har en misstänkt men inte någon frihetsberövad ännu

Tack Mitt i Tyresö för att ni inte ger upp på denna sorgliga historia
Citera
2019-01-29, 11:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Aha!!!
En liten skillnad på svaret dem gett innan!

Har ni någon misstänkt?

Nej ingen frihetsberövad

Svaret betyder antingen - det är mamman som är misstänkt men eftersom hon är död kan man inte frihetsberöva henne.
ELLER
Att de har en misstänkt men inte någon frihetsberövad ännu

Tack Mitt i Tyresö för att ni inte ger upp på denna sorgliga historia

Likväl som att brottsrubriceringen är "mord". Ska man tolka det som att de avskrivit olyckshypotesen? Då känns det som att vi är tillbaks på ruta 1 igen. Vem har mördat dem?
Citera
2019-01-29, 12:09
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanhetaemil

Man får bara hoppas att det inte är någon galning lös som rymt från någon anstalt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in