Jag har tagit del av grundkllorna som wikipedia citerar. Du har enbart lst vad wikipedia sger. Av tidsskl har jag valt att citera wikipedia. Jag lser en tung utbildning, som krver vldigt mycket av mig (men som ger mig en god ln om 3 terminer). Du kan hitta samtliga bcker som pdf p ntet, utan ngon strre anstrngning, och sjlv skumma igenom det. Du frstr inte innebrden av kollapsen av Mughal-imperiet, och de strukturer som byggts upp av bde Mughals och det Brittiska imperiet. Att sga att man inte kan jmfra indisk och svensk vldtktsstatistik r inte sant, jag har gjort ett frsk, genom att visa att vi har snarlik lagstiftning (fast Indien har hrdare straff, vilka enforcas i hgre grad, och mycket hgre straff fr sexuella trakasserier). Jag har gjort ett serist frsk, med enkla matematiska och statistiska principer, att gra en jmfrelse, dr de enda jmfrbara siffrorna man kunde uppvisa, var nr man antog att samtliga fall av vldtkt i Sverige rapporterats (vilket enligt BR r fullstndigt otroligt), och att endast 1/20 fall av vldtkter i Indien rapporteras. Tro det eller ej, Indien har ett polisvsende, som i vissa avseende r mer effektivt det svenska, med utbildade domare
Att du verkar ha en fullstndigt eurocentrerad vrldsbild, framgr s klart. Folk tror Indien r en total bananrepublik. Hr kan du lsa om vad en indisk polis mste g igenom under sin utbildning;
https://www.pagalguy.com/articles/wh...icers-get-1668
Urvalet fr att ens f bli polis r tufft. Utbildning r tuff, bde fysiskt och psykiskt, och involverar en del hrda studier i kriminologi, psykologi mm. Jag har strre frtroende fr en genomsnittlig Indisk polis, n en svensk. Och d har jag vnner som r poliser i Sverige.
Det r vldigt komiskt att du pstr att jag inte kan lsa, nr jag hade alla rtt p hgskoleprovet p delar som innefattar svenska, och snart r frdig med en vlbetald utbildning som stter stora krav p just lsfrmgan. Kontextfrmga och abstrakt tnkande verkar inte vara din starka sida. Jag hade kunnat betala tusentals kronor bara fr att f trffa dig i verkligheten, och bilda mig en uppfattning om din allmnna intelligens och kunskapsniv. PM mig om du vill tjna ngra snabba tusenlappar ver en kaffe i Lund, se det som ett socialt experiment, inga konstigheter iblandade, endast 30 minuter diskussion inom mnen som biologi, fysik, historia, matematik, historia m.m. Ekonomiskt givande och kanske en smula allmnbildande.
Ha det fint, hoppas du har ett bra liv och nr dina ml, och att du expanderar dina kulturella och historiska vyer genom ett livslngt lrande.