2019-01-28, 13:04
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Källan är ursprungligen den här undersökningen: A Time Trend Study of Swedish Male and Female Homicide Offenders from 1990 to 2010
Jag kan inte komma åt den idag, jag ska registrera mig på en kurs mot slutet av mars så om jag kommer ihåg det (eller blir påmind) då så kan jag fixa det då. Om inte någon annan kan ta det nu dvs.

Jag tror inte det, jag syftar på mord av barn av dess föräldrar, det är för övrigt jämt fördelat i könet på offren där.
I Sverige, enligt de källor jag hittar 60% pojkar.
Kan det vara därför man skiter i det?

I ett gynocentriskt samhälle är detta åt rätt håll. Precis som med pojkar som missar skolan eller tar livet av sig.
Citera
2019-01-28, 13:08
Medlem
Naknekejsarens avatar
Finns för många diskussioner här om avarter inom båda könen. Det säger ingenting intressant om varesig män eller kvinnor att psyksjuka mammor oftare mördar sina småbarn, eller att den där 0.001% av män som mördar varje år gentemot de 0.0001% av kvinnor som mördar varje år.

Ni missar därmed (både antifeminister och feminister) de stora frågorna som varje familj löper stor risk att gå igenom och vill istället använda det mest extrema för att ge en demoniserande bild av andra könet.

En väldigt typisk radikalfeministisk taktik för att börja med, sedan har väl antifeminister gjort sig till en uppochnedvänd spegelbild av feminismen.
Citera
2019-01-29, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och var utesluter jag män?

I denna meningen:

Citat:
ett betydligt mer allvarligt faktum att ta hänsyn till i samhället än vuxna mäns problem?
Citera
2019-01-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
I denna meningen:
Den meningen refererar till tidigare specifikt diskussionsämne, vilket du mycket väl vet, ett jämförande mellan barns enorma problem i världen med att födas utan hjälp av en far, och fäders "problem" med att inte hela tiden vara 100% säkra på att födda barn är hans. Att påpeka den enorma skillnaden i vikt mellan dessa två, är inte att "utesluta" ett kön. Bara för att påminna dig lite, du är kanske medveten om att 50% av födda barn är... ta-da! män?
Citera
2019-01-30, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Vilka "man" är det som tror det egentligen? Verkar det rimligt, när man i ett land som USA hamnar på någonstans runt 25% för folk som begär faderskapstest pga misstankar om att faderskapet är osäkert? (Dvs ett urval som inte är slumpat.)

Detta är vad man faktiskt har tagit reda på:

I Sverige och liknande länder rör det sig om inte mer än ca 1% - 3% (En siffra för Sverige i en tabell är 2,1%).
http://blogs.discovermagazine.com/gnxp/2009/03/paternity-rates-by-population/#.XE34kVxKjcs

Här förklaras hur det kan komma sig att siffror som dina fortfarande florerar trots att fakta alltså pekar på något helt annat:

http://insidestory.org.au/the-fatherhood-myth/
http://www.straightdope.com/columns/read/2730/whos-your-daddy/
https://www.psychologytoday.com/intl/blog/homo-consumericus/200911/who-s-your-daddy-global-nonpaternity-rates

Det vore trevligt om dessa fakta gick in i skallen på folk någon gång för det är ju i alla fall positivare siffror än dina 7% och hiskeliga 20%. Men jag gissar att det blir som vanligt: Förnekelse, irritation och invektiv.
Minns en debatt i Sverige för ca 20 år sedan. Då var 7% av alla faderskapstest av resultatet att den modern påstod var far inte var det. Man konstaterade från samtliga håll att mörkertalet mkt troligt är större. Svårt att hitta källa dock.

Kan du inte bara hålla käften så du slipper göra bort dig?
Citera
2019-01-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Minns en debatt i Sverige för ca 20 år sedan. Då var 7% av alla faderskapstest av resultatet att den modern påstod var far inte var det. Man konstaterade från samtliga håll att mörkertalet mkt troligt är större. Svårt att hitta källa dock.

Kan du inte bara hålla käften så du slipper göra bort dig?

Svårt att hitta källa är det antagligen för att de snöt siffran ur näsan, kanske t.o.m. din. Nu kan du i alla fall uppdatera dina gamla siffror från någon debatt någonstans som du tycker att du kommer ihåg med de nya som du fått av mig här så slipper du sprida falsk information i fortsättningen, för det vill du förstås absolut inte göra.

Vill du att folk ska hålla käften är ett diskussionsforum helt fel plats för dig.
Citera
2019-02-03, 09:10
Medlem
Citat:
Den meningen refererar till tidigare specifikt diskussionsämne, vilket du mycket väl vet, ett jämförande mellan barns enorma problem i världen med att födas utan hjälp av en far, och fäders "problem" med att inte hela tiden vara 100% säkra på att födda barn är hans. Att påpeka den enorma skillnaden i vikt mellan dessa två, är inte att "utesluta" ett kön. Bara för att påminna dig lite, du är kanske medveten om att 50% av födda barn är... ta-da! män?

Så det faktum att barn svälteri fattiga delar av världen gör det mindre viktigt att barn och fäder hålls ihop i Sverige?

Ditt sätt att resonera är nog ganska typiskt för den svenska feminismen. Mäns problem nedvärderas.
Citera
2019-02-03, 09:23
Medlem
Citat:
Så det faktum att barn svälteri fattiga delar av världen gör det mindre viktigt att barn och fäder hålls ihop i Sverige?

Ditt sätt att resonera är nog ganska typiskt för den svenska feminismen. Mäns problem nedvärderas.
Barn och fäder ska absolut hålla ihop, det är ju ganska exakt vad feminismen vill, Men! förstår du Zigge, män kan nu inte knulla runt med kvinnor lite till höger och vänster samtidigt som de absolut vill ha 100% säkerhet på att barn som ev kommer till världen pga detta knullande är bara hans och bara kommer när han vill, inte så den mänskliga reproduktionen fungerar
Citera
2019-02-03, 10:50
Medlem
Citat:
Barn och fäder ska absolut hålla ihop, det är ju ganska exakt vad feminismen vill, Men! förstår du Zigge, män kan nu inte knulla runt med kvinnor lite till höger och vänster samtidigt som de absolut vill ha 100% säkerhet på att barn som ev kommer till världen pga detta knullande är bara hans och bara kommer när han vill, inte så den mänskliga reproduktionen fungerar

Fast vem so0m är far till barnet rent biologiskt tycks vara av lägre prioritet?

Du har en väldigt skev och grisig syn på män. Huvaligen... du är verkligen en extrem sexist.
Citera
2019-02-03, 11:40
Medlem
dubbel
Senast redigerad av Merapi 2019-02-03 kl. 11:43.
Citera
2019-02-03, 11:41
Medlem
Citat:
Fast vem som är far till barnet rent biologiskt tycks vara av lägre prioritet?

Du har en väldigt skev och grisig syn på män. Huvaligen... du är verkligen en extrem sexist.
Få se nu, hur har män genom tiderna "löst" detta sitt biologiska problem? Jepp de har låst in kvinnor, ägnat sig åt att kontrollera kvinnors hela liv, på alla de sätt man nu kunnat det, ekonomiskt, juridiskt, socialt med våld, hot om våld etc etc, och gör så fortsatt i stora delar av världen, påtvingat DEM och endast DEM oskuldskrav, de inte påtvingat sig själva, fast det hade varit exakt lika "funktionellt". Bra lösning tycker du? Värt att offra andra människors rättigheter, frihet och liv för att få sin "lösning"?

lösning nr 2, bara dumpa alla barn män fått med de kvinnor man nu knullat med utanför ett "heligt" äktenskap med den där inlåsta oskulden, dessa dumpade barn får kvinnor som grupp bara "ta hand om" på nått sätt, samtidigt som de skull skambeläggas å de grövsta, inte mäns problem. Bra lösning tycker du? Värt offra andra människor, barn! rättigheter för att få sin "lösning"?

Idag har vi andra lösningar ex aborträtt, preventivmedel, faderskapstest samt den himla bra idén, att precis som kvinnor får utstå de negativa sidorna med den mänskliga reproduktionen, mens, PMS, graviditet, smärtsam förlossning etc etc så får män utstå sin, utan att skjuta ifrån sig det på nån annan att bära För JA! ha sex kommer med vissa risker
Citera
2019-02-03, 13:11
Medlem
Citat:
Få se nu, hur har män genom tiderna "löst" detta sitt biologiska problem? Jepp de har låst in kvinnor, ägnat sig åt att kontrollera kvinnors hela liv, på alla de sätt man nu kunnat det, ekonomiskt, juridiskt, socialt med våld, hot om våld etc etc, och gör så fortsatt i stora delar av världen, påtvingat DEM och endast DEM oskuldskrav, de inte påtvingat sig själva

Det är ju vad jag skriver. Men nu finns det en bättre lösning på ett verkligt problem.

Du väljer att bortse frånj problemet och tycker att män skall bortse från sin egen biologiska fortplantning.

Det var för övrigt du som skrev att man skulle hålla koll på sin kvinna före graviditet så var man säker... det var din lösning.

Jag tycker min lösning med automatisk DNA-prov är bättre. En mer civiliserad lösning än vad naturen har haft att erbjuda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in