2019-01-29, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Läs vidare... Taget ur sitt sammanhang...
Citera
2019-01-29, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det värsta för min del i videon är precis efter han sagt "vi hörs, hej" och ska stänga av videon. Då tittar han rätt in i kameran och man ser klart och tydligt hans ögon, fulla med förtvivlan och dödsångest. Jag får inte bort den blicken från min näthinna. 😢
Samma här och därför undrar man ju vad som utlöste allt
Citera
2019-01-29, 02:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det värsta för min del i videon är precis efter han sagt "vi hörs, hej" och ska stänga av videon. Då tittar han rätt in i kameran och man ser klart och tydligt hans ögon, fulla med förtvivlan och dödsångest. Jag får inte bort den blicken från min näthinna. 😢

Den är inte rolig att se, sant.

Tror att det finns viss impuls i detta handlade trots en hel del planering, även att alkohol kan ha funnits med i bilden vilket gör det än mera tragiskt.

Han hade ju tydligen vid flera tillfällen skrivit "skit" på fb eller instagram för att radera dagen efter (nyktrat till).

Skillnaden denna gång var att ingen "delete knapp" i världen kunde få barnen tillbaka morgonen efteråt.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-29 kl. 02:27.
Citera
2019-01-29, 02:28
Medlem
Citat:
Han säger klart och tydligt att han inte tänker sitta inne för det han gjort utan kommer att ta sitt liv.

Jodå, i samma sammanhang.

Hans berättelse styrs av kommentarerna han får på liven. Det är ingen "fri" berättelse på så sätt.

Åtminstone är det min uppfattning. Därav upplevs det osammanhängande.

Det han ville berätta själv var om morden på grabbarna och hur det gick till samt att han skulle ta sitt liv. Det är vad jag tror.
Citera
2019-01-29, 02:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jodå, i samma sammanhang.

Hans berättelse styrs av kommentarerna han får på liven. Det är ingen "fri" berättelse på så sätt.

Åtminstone är det min uppfattning. Därav upplevs det osammanhängande.

Det han ville berätta själv var om morden på grabbarna och hur det gick till samt att han skulle ta sitt liv. Det är vad jag tror.

Och i slutet innan han säger, hej då vi ses, säger han att han inte tänker sitta inne för detta, det var ingen kommentar till chatt, det var vad han tänkte själv.
Citera
2019-01-29, 02:57
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men var kommer alla hjärnbefriade människor ifrån?
Om det fanns minsta möjlighet att han hade ljugit om att han hade dödat barnen... då ska hans största hatobjekt, den största triggern komma in genom dörren
Det hade definitivt gjort att han hade skjutit henne, barnen och sig själv.

Den person som ska gå in i det läget ska vara en trogen vän, en släkting eller en utbildad medlare som han känner förtroende för som kan få honom ur dom tankarna.
Allt annat är bara fullständigt idiotiskt. Förstår ni verkligen inte det?

Du har helt rätt så klart. Jag vet bara att jag inte skulle klara av att stanna utanför och vänta. Eller så skulle jag bli strategisk och förstå att detta var bäst, jag vet ju faktiskt inte hur jag skulle reagera. Jag skulle ju känna honom och kanske förstå hur han skulle tacklas och vem som borde gå in. Det skulle nog vara bäst att hålla mig därifrån i alla fall.
Citera
2019-01-29, 03:07
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Att utläsa allt det där från 3,5 minuters video där han sekunder innan tagit sina barns liv är både okunnigt och arrogant, och inte ens värt att besvara.

Vi vet inte om han dödat dem precis innan eller om han redan gjorde det kvällen innan.
Citera
2019-01-29, 03:08
Medlem
Citat:
Och i slutet innan han säger, hej då vi ses, säger han att han inte tänker sitta inne för detta, det var ingen kommentar till chatt, det var vad han tänkte själv.

Jo, jag vet vad han säger. Du kan ha rätt.
Det blir mer tydligt när vi kan följa både kommentarerna och vad han säger/svarar.

Om jag spekulerar fritt tror jag dom (på liven, som ringde polisen) agerar enl polisens instruktioner. Uppehåll honom ....ställ frågor ...

MEN, han är uppenbart högst tidsmedveten om att tiden är knapp innan polisen kommer. Lika medveten som att hinna ta sitt liv före.
Citera
2019-01-29, 05:14
Medlem
Goggandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jo, jag vet vad han säger. Du kan ha rätt.
Det blir mer tydligt när vi kan följa både kommentarerna och vad han säger/svarar.

Om jag spekulerar fritt tror jag dom (på liven, som ringde polisen) agerar enl polisens instruktioner. Uppehåll honom ....ställ frågor ...

MEN, han är uppenbart högst tidsmedveten om att tiden är knapp innan polisen kommer. Lika medveten som att hinna ta sitt liv före.

Tror du man hann ringa polisen under liven och få vettiga instruktioner därefter? Jag tycker att han förvarnade sina intentioner till bekanta/sk vänner, något senare hör hyresgästen skott, kanske larmar polisen. Kanske. Någon kommer förbi blockaden och meddelar arma Karin. Hade hon blockat honom irl så är chansen större att han inte kommer fram på mobilen.

Jag har full förståelse för hans krampaktiga ångest... fram till att han mördar barnen. Därefter blir det mustigt. Skärselden nästa
Citera
2019-01-29, 06:52
Medlem
Citat:
Fel, han nämner visst att han inte tänker sitta inne för detta utan kommer att ta sitt liv.
Kanske sa han så pga någon kommenterade på nätet... inget blir bättre av att Du tar livet av Dig själv också... Den han hade kontakt med kanske inte trodde på att han hade tagit livet av sina barn?
Citera
2019-01-29, 06:55
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag tror också KA kom först, S såg bilen och sköt sig. KA väntade in polisen som hittade tre döda individer. Men tyvärr svårt få polisen att bekräfta. Men det blir kanske något uttalande så småningom.
Nån i tråden som påstod sig ha insyn, skrev att vittnet som hörde smällen, troligen hyresgästen, trodde att ljudet kom från KAs bil. Ska man tro på det så sköt han sig en god stund innan polisen dök upp.
Citera
2019-01-29, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Enligt källor i Samuels närhet sägs detta:

Han var sedd som en knepig jäkel.
Han var illa omtyckt inom sin sport och kallades ofta ”idiot” & ”dåre”.

Enda undantaget verkar vara hans vän inom sporten, J*rgen W*stholm som han dessutom bodde hos i perioder under sin depression.

Det som är mycket häpnadsväckande är den bristfälliga infon som finns om Samuels exflickvän, Anna.

Ingenstans finns något att hitta.
Inte ens bandet hon sjöng i skriver något om henne.

Är det någon som vet någonting om denna, Anna?
Hennes psykiska historik, vem hon var, hur dom levde tillsammans, var och när dom träffades och vart hon valde att avsluta sitt liv?

Det är för mycket tillfälligheter, hemligheter och oreda...

Han var otrogen mot henne.
Och absolut inte illa omtyckt av alla inom sporten, såklart av vissa men så funkar ju livet oavsett om man håller på med en sport eller inte.
Tvärtom var han glad o trevlig på banorna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in