2019-01-28, 16:54
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Hört talas om solkraft? Testat att stirra in i solen i några minuter? Gör det och berätta vad som händer. Det vore väldigt komiskt. Solen är extremt ljusstark. Vi vet det för att vi kan mäta ljus. Och vi kan räkna på vad som händer om en ljuskälla flyttar sig. Vi vet att solens ljusstyrka inte ändrar sig under dagen. Inte förrän vid solnedgång då den plötsligt försvinner. Du påstår att solen inte försvinner. Den är kvar men så ljussvag att vi inte kan se den. Även om solen är liten och närbelägen och jorden är platt så måste solen plötsligt åka iväg 20 biljoner km när det bli mörkt. Vet du hur långt bort det är? Dubbelt så långt som avståndet till Pluto. Och på något magiskt sätt skiner solen i Hawaii när det är natt här i Sverige. Förklara hur solen kan vara 5941 km ovanför Hawaii och samtidigt 20 biljoner km från Sverige SAMTIDIGT, ditt okunniga, korkade kräk.
Nej solen är inte så stark som man tror, den är hyffsat svag, det är bara stormakten som luras i sina böcker om att solen skulle vara stark, den är så stark som den behöver vara för att ge liv till jorden om man säger så, inget mera.
Citera
2019-01-28, 16:55
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Har du så dålig fantasibrist så är det inte mitt problem, har du svårt att se bilder i huvudet eller? Tänk lite grann istället för att jag måla en fucking bild.

Som jag sa solen cirkulerar runt jorden, det är INTE jorden som går runt solen. På det sättet får jorden solljus runt omkring på platta jorden

Dålig fantasibrist? Nu gick det nog lite för fort med tänket, va?

Ja, dina totalt värdelösa försök till att förklara en idiotisk världsbild har jag sannerligen svårt att måla upp för mig själv.

Du måste fortfarande definiera "runt" jorden eftersom runt i ordets rätta bemärkelse motsäger det du själv sagt tidigare (föga förvånande).

Jag förstår inte riktigt varför du tillåts trolla vidare här i tråden.
Citera
2019-01-28, 16:59
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Dålig fantasibrist? Nu gick det nog lite för fort med tänket, va?

Ja, dina totalt värdelösa försök till att förklara en idiotisk världsbild har jag sannerligen svårt att måla upp för mig själv.

Du måste fortfarande definiera "runt" jorden eftersom runt i ordets rätta bemärkelse motsäger det du själv sagt tidigare (föga förvånande).

Jag förstår inte riktigt varför du tillåts trolla vidare här i tråden.
Ja fantasibrist, ser du inga bilder i huvudet när du tänker eller? Ser du inte bilderna när jag förklarar hur solen cirkulerar runt platta jorden, vad är det som är så svårt att fatta?
Det är solen som cirkulerar runt jorden inte tvärtom.
Citera
2019-01-28, 17:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Solen går aldrig ner eller upp, den åker runt jorden som en cirkel, alltså inte upp eller ner, den teorin e helt banal. Solen är väldigt nära jorden, men ska inte gå in på hur nära för ni kommer ändå inte tro det och ni kommer kasta skit på mig

Här påstod du att solen går ner bakom horisonten:

Citat:
Nej många tror att solen försvinner från jorden när den går ner bakom horisonten, men i själva verket är den på annan plats. SÅ gör om gör rätt!!

Har du ändrat dig i det avseendet?
Citera
2019-01-28, 17:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja fantasibrist, ser du inga bilder i huvudet när du tänker eller? Ser du inte bilderna när jag förklarar hur solen cirkulerar runt platta jorden, vad är det som är så svårt att fatta?

Men för i helvete, hur ska vi kunna se hur du tänker? Menar du att den snurrar i en cirkelrörelse, som alltid är ovanför den platta jorden på ett konstant avstånd?
Citera
2019-01-28, 17:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej solen är inte så stark som man tror, den är hyffsat svag, det är bara stormakten som luras i sina böcker om att solen skulle vara stark, den är så stark som den behöver vara för att ge liv till jorden om man säger så, inget mera.

Ok, jag ger samma förslag som sadoman, testa att stirra in i den 'hyfsat svaga' solen i några minuter. När du fått ordning på handikapphjälpmedlen om några år och kan använda internet igen kan du väl återkomma och berätta om dess svaghet.
Citera
2019-01-28, 17:44
Medlem
Citat:
Sverige o sydafrika står som en linje lodrätt på varann så det är inga konstigheter att solen skiner där samtidigt så är det på platta jorden.
Hur kan två länder befinna sig på lodrät linje i förhållande till varandra på en platt jord?
Menar du att Sydafrika ligger på toppen av ett berg och Sverige vid bergets fot nedanför ett lodrätt stup, eller?
Är det varmare i Sydafrika för att det befinner sig högt upp lodrätt ovanför Sverige och därmed närmare den hyfsat svaga solen?
Citera
2019-01-28, 17:51
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Jag outar mig själv om jag skulle visa mina facebook grupp o andra konto o hemsida, mitt namn o adress står på dessa sidor inget jag vill dela med mig på en rasist sida som flashback.

Varför undviker du att svara på frågan?

Kan en kamera hallucinationera?
Citera
2019-01-28, 17:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Solen går aldrig ner eller upp, den åker runt jorden som en cirkel, alltså inte upp eller ner, den teorin e helt banal. Solen är väldigt nära jorden, men ska inte gå in på hur nära för ni kommer ändå inte tro det och ni kommer kasta skit på mig
Hur förklara du att dagarna blir längre, ju längre söderut man är, när det är sommar på södra halvklotet?

På norra halvklotet kan det förklaras av att solen cirkulerar närmare nordpolen, när det är sommar på norra halvklotet.

På södra halvklotet är det ju helt omöjligt om jorden är platt, det finns ju ingen sydpol.

Sedan är det lite konstigt att solen inte går snabbare över himlen på södra halvklotet, enligt den platta modelle. Solens bana måste ju bara längre på södra halvklotet än på norra. Det alla på jorden kan observera är att solen rör sig med exakt samma (15 grader i timmen) hastighet (och oförändrad storlek). Hur förklarar du det?
Citera
2019-01-28, 18:02
Medlem
boneheads avatar
Citat:

"Dålig fantasibrist". Tänk på den några gånger till, så kanske polletten trillar ned.

Men tillbaka till saken: Nej, jag ser inte DINA fria fantasier i mitt huvud. Särskilt inte när du vägrar definiera "runt jorden". Hur ska vi kunna föra en diskussion när du inte ens kan förklara vad du påstår?

Så, hur är solens bana enligt dig nu då? Vad innebär "runt jorden"?
Citera
2019-01-28, 19:55
Medlem
erp.bs avatar
Citat:

Vad/vilka är egentligen "stormakten" som du håller på och gaggar om?
Angående solens styrka, ställ dig och titta direkt på den i några minuter får du se!
Man kan undra om du är så korkad som du ger sken av, eller om du är ngn sorts konstprojekt alternativ bara ett sketet litet misslyckat troll!
Citera
2019-01-28, 21:39
Medlem
UndeadNinjas avatar
Ni som svarar mot plattjorden här inne har ju inte ett skit att komma med i något inlägg alls ni postat utan ni skriver bara en massa trams och förlöjliggande samt medvetet tolkar saker och ord fel medvetet när man ändå klart och tydligt fattar vad som menades med det man låtsas missuppfatta.

Alltså, jag vet inte om jorden är rund, platt, ett hologram eller hur vårat hem nu kan vara men en sak vet jag och det är så otroligt tydligt i denna tråden samt på tex youtube och andra sidor på nätet.

Det är att folk som går all in med globjord inte har någon som helst kunskap alls om varken globjorden eller om varför så många (som ständigt ökar) faktiskt tror att jorden är platt.

Jag har läst och titta igenom otaligt mycket material om plattjorden samt även otaligt mycket material av globjordares försök till att debunka plattjorden och det är helt skrämmande hur folk som ska debunka plattjorden aldrig har några riktiga argument med bevis och fakta osv eller några som helst förklaringar på hur så mycket vetenskapligt testat bevis och fakta kan peka åt platthållet och omöjliggöra globjorden utan igen, allt globers kommer med, alltid är bara argument som tex "öh jorden är rund dina bevis (som visst råkar stämma) är fel öh dum osmart tokig galen plattmänniska"

Ni som diskuterar mot plattjorden i denna tråden är så otroligt okunniga och det enda ni vet är att jorden är rund, ni vet inte ingenting om det utan bara att den är rund för att det har något sagt till er när ni var små så då är det så.

Ni som diskuterar mot plattjorden i denna tråden är också helt otroligt okunniga angående plattjordens sida av debatten och no vet bara om några knäppa saker som ingen egentligen tror på och det är det enda vilket egentligen inte gör er passande för denna diskussion, då ni inte kan något om det ni diskuterar.

Mitt tips till er, då ni ändå verkar spendera väldigt mycket tid med att diskutera emot detta ämne, som ni är så otroligt lite pålästa inom, mitt tips är att innan ni hoppar in i denna tråd igen så bör ni ta och gå igenom en del av plattjordens material så att ni får lite kött på benen och vet lite mer om det ni så gärna hånar.

Jag kan rekommendera att kolla på youtube på "ODD(TV)" (odd reality kanske den heter med tror han har fler kanaler men sök "odd flat earth", "Celebrate Truth" (sök flat earth) samt Eric Dubay och Mark Sargent, även Rob Skiba är bra.

Jag vet att ni tycker att dom namnen är värdelösa galningar och bla bla bla men det spelar ingen roll vad ni tycker om dom för faktum är att om ni bara väljer en flat earth video med var och en av dom så kommer det inte att Kosta er alltför mycket tid och ni kommer då att se att det som dessa herrar presenterar i sina filmer om flat earth är argument, beräkningar, bevis, fakta och mycket annat som ni själva kan kolla upp att allt stämmer till hundra procent.

Ni är så jävla lata att ni inte ens orkat läsa på om varför så många tror jorden är platt. Ni här hört något galet argument som inte ens plattjordare tror men som är det enda ni vet om plattjorden.

Faktum är att otaligt många flat earthers började som er här i denna tråden, först trackade dom ned på flat earthers så som ni gör här men sedan tog dom steget att börja debunka flat earth vilket krävde att dom faktiskt läste på en hel del om flat earth och gissa hur det slutar i varenda fall, jo med att den som skulle debunka blev istället själv en flat earther.

Jag har inte sett eller läst ett enda vettigt försök till debunk någonstans någonsin utan debunks man ser är så kassa att dom direkt blir motbevisade av flat earthers och vips så var den debunken inte aktuell mer.

Eric Dubay har skrivit en bok som heter "200 proofs the earth is not a spinning ball" och dem finns att ladda hem som pdf på thepiratebay, jag rekommendera er alla globers här inne att ladda ned och läsa den och kom sedan tillbaka till tråden och skriv vilka av dom 200 bevisen som är fel och hur det isf ska vara istället.

Ett exempel från broken är när man Lägger järnvägsspår så Lägger man spåren rakt över enorma avstånd där det enligt jordens kurvatur vore omöjligt att lägga ett rakt spår.

Det finns ton av exempel gällande kurvaturen och mätningar som gör saker omöjliga tack vare jordens kurvatur men som ändå är möjliga vilket som sagt är omöjligt med kurvaturen i vägen.

Två personer stod precis mitt emot varandra med en enorm sjö mellan sig och med laser nån decimeter över vattenytan och dom räknade på kurvaturen som skulle vara en rätt bra bit men trots det gick lasern rakt igenom som om det inte fanns någon kurvatur alls.

Det finns så mycket experiment, uträkningar och annat där ute och en hel del går enkelt att testa på egen hand så om man bara läser på lite vad folk har gjort så finns det så otroligt mycket som säger emot att jorden är den glob vi fått lära oss.

Sist men inte minst, personligen vet jag inte hur jorden ser ut och det vet nog inte någon riktigt men jag tror mer på att vi lever i en typ av mycket avancerad simulation vilket skulle kunna förklara en hel del som jag inte tänker gå in på nu då det hör till ett helt annat ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in