2019-01-28, 21:05
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Helt rätt. Men den största tragedin var väl ändå att hans ex (barnens mor) lämnade honom för en 26-årig afghan? Precis som han själv säger i filmen på Facebook. Och att barnen inte ville vara hos mamman.
Se upp nu så att det inte blir en trådsanning, det här med att hon ska ha lämnat honom för en afghan. Så sade han väl inte? Han sade väl att hon var ihop med en afghan, inte att hon lämnat honom för afghanen?

Dessutom är det bara han som har sagt det. Ingen annan har bekräftat att hon verkligen var ihop med afghanen.
Citera
2019-01-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Allt beror ju på omständigheterna och hur infekterat uppbrottet är. Har han varit en kontrollerande svartsjuk man så är det klart att hon inte längre orkar eller behöver vara inblandad i hans hjärnspöken. Äntligen efter 10 år i fångenskap så är hon fri från hans makt och kan vara en normalt fungerande vuxen kvinna.

Jag säger inte att det var så det var, men vi vet inte och allt beror på omständigheterna. Det är inte självklart att hon ska ta hand om honom. Sen spelar det ingen roll, INGENTING mamman någonsin har gjort förtjänar att Samuel mördar hennes barn. Inte ett skit

Tack. Och tack. Glad blir jag av att läsa detta. Tredje inlägget nu på ngt sidor som driver denna tesen. Verkar som rationella och genomtänkta människor dykt upp här i tråden. Hurra.
Citera
2019-01-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Allt beror ju på omständigheterna och hur infekterat uppbrottet är. Har han varit en kontrollerande svartsjuk man så är det klart att hon inte längre orkar eller behöver vara inblandad i hans hjärnspöken. Äntligen efter 10 år i fångenskap så är hon fri från hans makt och kan vara en normalt fungerande vuxen kvinna.

Jag säger inte att det var så det var, men vi vet inte och allt beror på omständigheterna. Det är inte självklart att hon ska ta hand om honom. Sen spelar det ingen roll, INGENTING mamman någonsin har gjort förtjänar att Samuel mördar hennes barn. Inte ett skit

Nej. Det är utom fattning och fruktansvärt. Nu pratar jag lite om hur man kan vara strateg o skydda sig. För samhället kan inte alltid hjälpa..
Citera
2019-01-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
först kollar de på vart barnen tillbringar flest dygn i sträck, om jag inte missminner mig sen vet jag inte, vad är det som säger att mamman ska ha barnen på sin adress (menar rent allmänt nu) en pappa kan väll få dem skrivna hos sig också, vad är det som talar mot det?

Om inte ngt har hänt och soc el famrätten ingripit för att man inte samarbetar dömer skattemyndigheten att barnen bokförs i ursprungliga bostaden vad jag vet.

skattemyndigheten:
Av förarbetena framgår att om en av de bostäder som där barnet bor är den så kallade ursprungsbostaden, dvs. den fastighet där familjen bodde i före separationen, ska barnet anse vara bosatt där, om barnet tillbringar sin dygnsvila där mellan 40 och 60 procent av tiden. Om fördelningen av tid är en annan eller om ingen av föräldrarna längre bor kvar i ursprungsbostaden ska barnet vara folkbokfört där det oftast tillbringar sin dygnsvila. För det fall det inte finns en ursprungsbostad och barnet tillbringar lika mycket tid hos båda föräldrarna ska barnets bosättning prövas mot bakgrund av vissa faktorer.
Citera
2019-01-28, 21:08
Medlem
Resultatet av kanske flera månader eller år av bråk har vi sett resultatet av.
Detta är naturligtvis förbannat hemskt.

Men Någon gång har ju ändå dessa två älskat varandra och beslutat sig för att skaffa barn, inte ett barn utan två. Någon gång under tiden som dom två var ett så måste det ha skurit sig rejält.

Men vad var det som inte funkade innan S började må dåligt, eller berodde uppbrottet på S mådde dåligt och sedan började bete sig svinaktigt åt ?

Jag vill absolut inte skylla ngt på mamman, hon gjorde säkerligen så gott hon kunde för att hålla ihop familjen ? Och hon ska definitivt inte belastas för sitt ex’s dåraktiga beslut.
Men många ggr skiljer sig par för skitsaker ,samtidigt som andra håller ihop trots enorma svårigheter i förhållanden.

Psyket är svårt att greppa .
En del har med sig psykisk problematik från barndomen,andra från tonåren och en hel del får problematik först som vuxna.
Folk knäcks bla pga ekonomi, dödsfall,sjukdom och skada, hot,mobbing och allt annat jävulskap som kan drabba en individ.
Problemet blir oftast inte bättre av att nära vänner lämnar för att dom inte orkar umgås med den som drabbats av psykisk problematik .

Ta dig i kragen är sådant som inte alltför välmående människor får höra ibland när dom befinner sig mitt i sitt kaos eller bara mår skit.
Men vad hjälper det, när det är just att ta sig i kragen dom har svårt för.

Jag hade en arbetskamrat en gång vars humör bara blev värre och värre. Han kunde ibland vara en riktig pina för sin omgivning. Till slut fick vi reda på varför. Han hade cancer.
Med det sagt så kanske vi generellt inte på förhand ska döma människor om varför dom mår dåligt eller i vissa fall tom beter sig som svin.

Vad det gäller Samuel så vore det naturligtvis bättre om han fråntagits vårdnaden och blev satt på vård, åtminstone tills han var beräknerlig.
Nu är det försent och den stackars mamman får inte se sina älskade barn mer.

Frågan är:
Vad gör omgivningen och samhället för dom återstående i samhället som inte mår bra, innan vi återigen får en tråd skapad om någon som tagit livet av en eller flera anhöriga ?
Senast redigerad av zebop 2019-01-28 kl. 21:25.
Citera
2019-01-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvian
Tack för verklighetsförankring gällande separation. Sällsynt här. Dina ex (om det finns ngr) måste vara dig evigt tacksam när de väl tagit sig vidare. För det är ju så rimligt det kan vara. Man kan inte vara den som detonerar bomben och sen den som tar hand om spillrorna. Faller på sin egen orimlighet. Har aldrig fattat hur man tror det ska kunna gå ihop...

Får jag fråga hur du betett dig vid separation. har du själv blivit utsatt för det mot din vilja..bara undrar.
har du ringt ett ex o bara vill ha denne tillbaka, o denne slänger luren i örat på dig o säger "sköt du dig själv"..blockar o kanske hånar dig..
Nej trodde nog att du inte upplevt det..
Citera
2019-01-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
En sån här man som är så självömkande kan nog dra ut på sorgen för att få folk att tycka synd om honom länge.
Samuel drabbades av inget annat än LIVETS GÅNG!
Vi föds, växer upp, får barn, får kanske barnbarn, våra föräldrar dör, vi dör.
Att föräldrarna dör när man är ca 44 år är ingen TRAGEDI!

Visst är det en sorg men det hade varit en tragedi om dom hade dött när han var barn, tonåring eller ung vuxen.
Samuel var runt 44 år gammal när dom dog och då var han själv pappa och hans föräldrar hade fått ett långt liv, dom blev 82 och 84 år gamla.
Det är alltså 2-2,5 år sedan hans föräldrar dog.

Samuel var född 1 sep 1972
Pappan född 15 feb 1932 - död 4 aug 2016 blev 84 år
Mamman född 27 nov 1934 - död 14 nov 2016 blev 82 år
Äldre människor som har levt ett långt liv tillsammans brukar ofta dö snabbt efter varandra. Livslusten försvinner ofta när partnern dör och dom blir ensamma.

Det som kan räknas som tragedi är när hans ex, dansbandssångerskan, hängde sig i deras hem i april 2007.
Det är heller ingen tragedi när Samuels vän dör 65,5 år gammal för hon hade också fått leva ett långt liv. Inte så långt som man brukar men långt nog ändå.

Kan vi lägga ner det här nu med alla tragedier som SR ska ha drabbats av?
Han har bara drabbats av livets gång!
Exakt så, det är livets gång. Precis vad som drabbar oss alla och livet är inte en tragedi!
Citera
2019-01-28, 21:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Helt rätt. Men den största tragedin var väl ändå att hans ex (barnens mor) lämnade honom för en 26-årig afghan? Precis som han själv säger i filmen på Facebook. Och att barnen inte ville vara hos mamman.
Du kan inte tänka dig att 26 åringen kanske bara fanns i SR:s fantasi?
Han ska enligt uppgifter i tråden vara Karins PT.
Att barnen inte ville vara hos mamman tar jag precis för vad det är.
Det vanliga skitsnacket när ett par går isär och han använder barnen som vapen gentemot mamman.
Den inspelningen han gjorde gick till större delen ut på att förtala mamman.

Har man hört sånt förut kanske?
Ja då... många gånger när separerade par skyller allt möjligt konstig på den andra föräldern, speciellt när dom inte båda två är överens om att gå isär och den ena har lämnat och den andra vill fortsätta förhållandet.
Citera
2019-01-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvian
Tack. Och tack. Glad blir jag av att läsa detta. Tredje inlägget nu på ngt sidor som driver denna tesen. Verkar som rationella och genomtänkta människor dykt upp här i tråden. Hurra.

Är det rationellt att blocka? Är det inte mer rationellt att dokumentera o anmäla (om han hotat mm.) Kalla människor här..brrr, era ex. kan inte haft det lätt..
Citera
2019-01-28, 21:16
Medlem
Krininalfall har alltid fascinerat mig, men det här går utanpå allt annat. Kanske för att så mycket av det faktiskt utspelas öppet, i sociala medier. Och det orimligt tragiska att de två pojkarna mördades av sin egen pappa. Det går inte att sluta tänka på. Mitt intryck av pappan är inte medkänsla, kan jag säga. Det enda han verkar tänka på är sig själv, att han är kränkt. Motbjudande.

Den graden av chock som mamman är i - går den ens att föreställa sig? Hon skriver inlägg i sociala medier nu, men kan knappast vara vid sina sinnens fulla bruk. Det är bara fem dygn sedan som det fullständigt ofattbara hände. Det kommer att ta mycket lång tid innan hon har tagit in det helt. Mycket lång tid. Så fungerar våra försvarsmekanismer. Jag förstår inte hur hon ska bygga upp sig själv igen. Känner oerhört starkt medlidande med henne.

Artiklarna i Sala Allehanda - är det någon som har tillgång till dem? I bildform, t ex?
Citera
2019-01-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är detta från filmen?
Nej, inte alls. Funderade också på det där
Citera
2019-01-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martingal
Krininalfall har alltid fascinerat mig, men det här går utanpå allt annat. Kanske för att så mycket av det faktiskt utspelas öppet, i sociala medier. Och det orimligt tragiska att de två pojkarna mördades av sin egen pappa. Det går inte att sluta tänka på. Mitt intryck av pappan är inte medkänsla, kan jag säga. Det enda han verkar tänka på är sig själv, att han är kränkt. Motbjudande.

Den graden av chock som mamman är i - går den ens att föreställa sig? Hon skriver inlägg i sociala medier nu, men kan knappast vara vid sina sinnens fulla bruk. Det är bara fem dygn sedan som det fullständigt ofattbara hände. Det kommer att ta mycket lång tid innan hon har tagit in det helt. Mycket lång tid. Så fungerar våra försvarsmekanismer. Jag förstår inte hur hon ska bygga upp sig själv igen. Känner oerhört starkt medlidande med henne.

Artiklarna i Sala Allehanda - är det någon som har tillgång till dem? I bildform, t ex?

Finns nån som länkat till deras f.b sida lite längre bak..Många håller med dig angående hans självömkan. har själv inte sett filmen. "SDhataren" länkade till en italiensk tidning med flera bilder. Sök där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in