2019-01-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vad är din poäng här egentligen?

Jag länkade till en studie som motbevisade påståendet att kvinnor skulle vara bättre på att tåla g-krafter och tidigare hade jag redan fastslagit att det inte finns stridspiloter nog för att göra en korrekt jämförelsen mellan dem som gruppen kön.

De är bara en handfull och få av dem har flugit skarpt på uppdrag:
https://www.nytimes.com/2018/05/02/magazine/women-pilots-military.html

Att då hävda att kvinnor är "bättre" är rent vansinne.
Vansinne och toxiskt går att göra synonymt här.

Så jag frågar igen.
Vad är det du invänder emot?
Min poäng är att du använder "det toxiska feministiska budskapet" på ett så lättvindigt sätt att det blir svårt att ta på allvar.
Citera
2019-01-28, 14:31
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Min poäng är att du använder "det toxiska feministiska budskapet" på ett så lättvindigt sätt att det blir svårt att ta på allvar.
Mmm.
Är du emot själva termen eller påstår du att det inte finns om den toxiska maskuliniteten nu finns?
Om speglingen känns olustig kanske jag kan bidra med "det tycker nog varenda man som beskylls som grupp" för skit en handfull idioter gör.

Det är liksom hela poängen.
Citera
2019-01-28, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vad är din poäng här egentligen?

Jag länkade till en studie som motbevisade påståendet att kvinnor skulle vara bättre på att tåla g-krafter och tidigare hade jag redan fastslagit att det inte finns stridspiloter nog för att göra en korrekt jämförelsen mellan dem som gruppen kön.

De är bara en handfull och få av dem har flugit skarpt på uppdrag:
https://www.nytimes.com/2018/05/02/magazine/women-pilots-military.html

Att då hävda att kvinnor är "bättre" är rent vansinne.
Vansinne och toxiskt går att göra synonymt här.

Så jag frågar igen.
Vad är det du invänder emot?
Men att direkt ta för givet att män är bättre, går fin-fint, eller hur?
Citera
2019-01-28, 18:13
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Män är ju oftast bäst inom mansdominerade områden. När det gäller kvinnodominerade områden är det oftast bögar som ligger i topp.

Klassisk bortförklaring från en misogyn FB-snubbe. Kan du vetenskapligt styrka ditt påstående att kvinnor är biologiskt sämre än män inom både mansdominerade och kvinnodominerade områden? Bortse bara från muskelstyrkan som ju är till mäns favör.

Jag förstår att du är väldigt avundsjuk på de kvinnliga textilkonstnärerna av toppklass, Orly Genger och Joana Vasconcelos, för att deras skapelser är mästerliga nog att förtjäna en förnäm plats i Madison Square park och i Guggenheims museum. Om dessa två kvinnor hade varit män så skulle du säkerligen ha nämnt dem tillsammans med Kaffe Fassett och lovordat deras verk.

Så fort det dyker upp en kvinna som är bäst inom något område, då ifrågasätts det livligt från misogynihåll, t ex att hon är ett extremt undantag, att hon blivit inkvoterad, att hon vunnit pga ren tur eller att hon är en transkvinna (kanske en bög som fötts med fel kön och blivit könskorrigerad till kvinna).

Fantasirikedomen hos misogyna män är verkligen enorm när det gäller att bortförklara kvinnliga prestationer i världstoppen. Jag finner det underhållande att läsa alla avundsjuka kvinnohatares inlägg i det här forumet.

Jag funderar starkt på att samla ihop de misogyna FB-snubbarnas bästa bortförklaringar av kvinnors elitprestationer och sedan publicera dem i något lämpligt delforum.
Citera
2019-01-28, 18:19
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Hoppas du kommer ihåg detta nästa gång du klagar hur kassa alla män är på allt.

Det är Annica Dahlström, som du länkade till, och inte jag som påstår att män har mer begränsat synfält, sämre finmotorik, sämre fingertoppskänsel samt sämre hörsel och därför är biologiskt sämre än kvinnor på att ta hand om småbarn.

Verkar det som att jag klagar på hur kassa män är i mitt svar till dig?

Vänd dig till Annica Dahlström istället och klaga nästa gång hon klankar ner på mäns förmågor. Det gjorde i alla fall tusentals förbannade småbarnspappor.
Citera
2019-01-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det är Annica Dahlström, som du länkade till, och inte jag som påstår att män har mer begränsat synfält, sämre finmotorik, sämre fingertoppskänsel samt sämre hörsel och därför är biologiskt sämre än kvinnor på att ta hand om småbarn.

Verkar det som att jag klagar på hur kassa män är i mitt svar till dig?

Vänd dig till Annica Dahlström istället och klaga nästa gång hon klankar ner på mäns förmågor. Det gjorde i alla fall tusentals förbannade småbarnspappor.

Alltså, läs vad jag citerar och sen kommenterar. Hur svårt kan det vara?
Citera
2019-01-28, 18:40
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag önskar förklara...bla bla (OT)

att den sista raden...bla bla (OT)

att "iofs" betyder...bla bla (OT)

Att meningen slutas med ett...bla bla (OT))

Att Japan och...bla bla (OT)

Att Island...bla bla (OT)

Lustigt att du...bla bla (OT och persongrepp)

Ovanstående bevisar att det är lätt att göra...bla bla (personangrepp)

Nej, kvinnor dominerade inte datavetenskapen på 1950-talet, inte något annat årtionde heller. De var hålkortsstansare dvs lågutbildade sekreterare.

Prova nu att hålla dig till topic och inte person. Ett tag iallafall.

Värst vad mycket OT du lyckas rapa upp och sedan avslutar du med personangrepp. Du klarar inte av att tillföra diskussionen någonting av relevans.

Tillbaka till topic. Var Grace Hopper m fl framgångsrika datapionjärer av kvinnligt kön lågutbildade sekreterare? Ditt kvinnoförakt bemötte jag med ovedersägliga fakta i tråden ”Varför slutade kvinnor att dominera datavetenskapen”:

(FB) Varför slutade kvinnor att dominera datavetenskapen?

Slutsats av vår lilla konversation: Misogyna fjantar och fakta går inte ihop.

(OT: I all välmening råder jag dig att inte kasta sten i glashus.)
Citera
2019-01-28, 18:47
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Alltså, läs vad jag citerar och sen kommenterar. Hur svårt kan det vara?

Inte alls svårt faktiskt. Du är ju en i raden av misogyna fjantar som i otaliga inlägg hävdar att män är bättre än kvinnor på ALLT, även i kvinnodominerade områden (t ex stickning).

Stämmer det?
Citera
2019-01-28, 18:50
Medlem
Citat:
Inte alls svårt faktiskt. Du är ju en i raden av misogyna fjantar som i otaliga inlägg hävdar att män är bättre än kvinnor på ALLT, även i kvinnodominerade områden (t ex stickning).

Stämmer det?

Det måste vara väldigt svårt då jag aldrig påstått något sådant. Visa mig gärna var jag påstår detta? En sak verkar män vara bättre på, om än marginellt i många fall, och det är att läsa vad andra skriver.
Citera
2019-01-28, 18:52
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

De är bättre på att hoppa twist
Citera
2019-01-28, 23:21
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men att direkt ta för givet att män är bättre, går fin-fint, eller hur?
Jag tog inget för givet. Jag visade en vetenskaplig undersökning av fakta och det var vad de kom fram till.
Du får tro precis vad du vill.
Du svarar ju ändå inte på frågor.
Citera
2019-01-29, 07:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Klassisk bortförklaring från en misogyn FB-snubbe. Kan du vetenskapligt styrka ditt påstående att kvinnor är biologiskt sämre än män inom både mansdominerade och kvinnodominerade områden? Bortse bara från muskelstyrkan som ju är till mäns favör.

Jag förstår att du är väldigt avundsjuk på de kvinnliga textilkonstnärerna av toppklass, Orly Genger och Joana Vasconcelos, för att deras skapelser är mästerliga nog att förtjäna en förnäm plats i Madison Square park och i Guggenheims museum. Om dessa två kvinnor hade varit män så skulle du säkerligen ha nämnt dem tillsammans med Kaffe Fassett och lovordat deras verk.

Så fort det dyker upp en kvinna som är bäst inom något område, då ifrågasätts det livligt från misogynihåll, t ex att hon är ett extremt undantag, att hon blivit inkvoterad, att hon vunnit pga ren tur eller att hon är en transkvinna (kanske en bög som fötts med fel kön och blivit könskorrigerad till kvinna).

Fantasirikedomen hos misogyna män är verkligen enorm när det gäller att bortförklara kvinnliga prestationer i världstoppen. Jag finner det underhållande att läsa alla avundsjuka kvinnohatares inlägg i det här forumet.

Jag funderar starkt på att samla ihop de misogyna FB-snubbarnas bästa bortförklaringar av kvinnors elitprestationer och sedan publicera dem i något lämpligt delforum.
Jag är självklart inte misogyn. Jag älskar kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in