Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Män är ju oftast bäst inom mansdominerade områden. När det gäller kvinnodominerade områden är det oftast bögar som ligger i topp.
Klassisk bortförklaring från en misogyn FB-snubbe. Kan du vetenskapligt styrka ditt påstående att kvinnor är biologiskt sämre än män inom både mansdominerade och kvinnodominerade områden? Bortse bara från muskelstyrkan som ju är till mäns favör.
Jag förstår att du är väldigt avundsjuk på de kvinnliga textilkonstnärerna av toppklass, Orly Genger och Joana Vasconcelos, för att deras skapelser är mästerliga nog att förtjäna en förnäm plats i Madison Square park och i Guggenheims museum. Om dessa två kvinnor hade varit män så skulle du säkerligen ha nämnt dem tillsammans med Kaffe Fassett och lovordat deras verk.
Så fort det dyker upp en kvinna som är bäst inom något område, då ifrågasätts det livligt från misogynihåll, t ex att hon är ett extremt undantag, att hon blivit inkvoterad, att hon vunnit pga ren tur eller att hon är en transkvinna (kanske en bög som fötts med fel kön och blivit könskorrigerad till kvinna).
Fantasirikedomen hos misogyna män är verkligen enorm när det gäller att bortförklara kvinnliga prestationer i världstoppen. Jag finner det underhållande att läsa alla avundsjuka kvinnohatares inlägg i det här forumet.
Jag funderar starkt på att samla ihop de misogyna FB-snubbarnas bästa bortförklaringar av kvinnors elitprestationer och sedan publicera dem i något lämpligt delforum.