2019-01-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Nej, jag förstår att du inte kan tolka det på ett annat vis.
Ok, vilket givande utbyte.
Citera
2019-01-28, 10:32
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Jag följer med så dåligt i massmedia så jag har egentligen inte koll på verkligheten som ligger bakom påståendet att det predikas manshat överallt varje dag som det ofta påstås. Men OM DET HÄR ÄR DEN VÄRSTA SORTENS TOXISKA FEMINISM, att påstå att det finns vissa saker som kvinnor gör bättre än män och sedan inte styrka det tillräckligt bra som om resten av tråden vore en vetenskaplig tidsskrift, då börjar jag förstå med hur stor nypa salt man kan behöva ta den typen av påståenden om dagligt massivt manshat med.
Att okritiskt reläa ut uppgifter som en ideologi sprider för en agenda kan jämföras med talesättet "vägen till helvetet är kantat av de bästa intentioner".
Att vara ovetande om vad man sprider är ingen ursäkt, för skadan är lika stor vilket som.

Det är denna okunskap jag försöker möta.
Och pöbeln skrin ifrån okunnighetens träsk.
Citera
2019-01-28, 10:40
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag hittar ingen ”OT-bisats” i det här inlägget i vilket du startade ditt trams om Island som extremt patriarkalt samhälle. Sedan fortsatte du OT-diskussionen med Kopparmynt.

Så vem är det som är besatt och OT?

Tillbaka till topic. Vill du fortfarande inte acceptera faktumet att det finns områden där kvinnor generellt är bättre än män? T ex verbal förmåga. Men som det ser ut för tillfället har topic stötts och blötts otaliga gånger att det inte finns några fräscha synvinklar att tillföra diskussionen. Dessutom är trådens start idiotisk med tesen att män är bättre än kvinnor på allt.
Jag önskar förklara det uppenbara för dig:

att den sista raden i varje inlägg tillkommer på slutet av en tankebana och är därför sannolikt inte huvudtesen, och kan tom vara OT.

att "iofs" betyder "i och för sig", dvs det är inte en viktig sak.

Att meningen slutas med ett skämtsamt "ät mera fisk" vilket bevisar att allt var ett skämtsamt OT.

Att Japan och Sydkorea står före Island.

Att Island nämns en enda gång.

Lustigt att du missade allt detta, i din besatthet av ordet Island.

Ovanstående bevisar att det är lätt att göra dig fullständigt galen, ungefär vilket ord om helst kan göra det. Det är därför du är FBs driftkucku. Du fokuserar så hårt att du inte kan se helheten, vilket syns tydligt i alla dina inlägg. Nej, kvinnor dominerade inte datavetenskapen på 1950-talet, inte något annat årtionde heller. De var hålkortsstansare dvs lågutbildade sekreterare.

Prova nu att hålla dig till topic och inte person. Ett tag iallafall.
Senast redigerad av Paris24 2019-01-28 kl. 10:44.
Citera
2019-01-28, 10:41
Medlem
Citat:
Ok, vilket givande utbyte.

Jag kan visa dig var dörren finns, men bara du kan öppna den. Då du inte öppnat den finns inget att säga.
Citera
2019-01-28, 10:45
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Jag kan visa dig var dörren finns, men bara du kan öppna den. Då du inte öppnat den finns inget att säga.
En del stannar inne hela sitt liv.
Citera
2019-01-28, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
En del stannar inne hela sitt liv.

Dessvärre är det så.
Citera
2019-01-28, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Att okritiskt reläa ut uppgifter som en ideologi sprider för en agenda kan jämföras med talesättet "vägen till helvetet är kantat av de bästa intentioner".
Att vara ovetande om vad man sprider är ingen ursäkt, för skadan är lika stor vilket som.

Det är denna okunskap jag försöker möta.
Och pöbeln skrin ifrån okunnighetens träsk.

Vadå, som den toxiska uppgiften att kvinnor är bättre stridspiloter eller mer empatiska? Det kanske inte är sant (om stridspiloterna) (jag vet inte) men det är knappast toxiskt. Du kan inte heller komma och påstå att folk på detta forum kritiskt och noggrant kollar upp alla uppgifter de hör om män och kvinnor eller alla föreställningar de har, eller att alla överhuvudtaget är förmögna att förstå forskningen de i så fall kollar upp.
Citera
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Min första tanke är att kvinnor är bättre på stickning.
Men sen kom jag att tänka på Kaffe Fassett, så där föll det.

Man kan bli trött på allt, men inte på honom.

Om du blir trött av Kaffe så lägg dig någonstans i Madison Square Park i NYC och ta en vederkvickande tupplur bland Orly Gengers stickade konstverk.

...sen kan du utvilad flyga till Bilbao och besöka Guggenheims museum och avnjuta Joana Vasconcelos skapelser som garanterat kommer att ta andan ur dig.

Jag är så trött på alla misogyna FB-idioter som i otaliga inlägg skrävlar om att män är bättre än kvinnor på ALLT, t o m i stickning och andra kvinnodominerande aktiviteter.
Citera
Medlem
Citat:
Va?
Citera
2019-01-28, 11:31
Medlem
Citat:
Jag är så trött på alla misogyna FB-idioter som i otaliga inlägg skrävlar om att män är bättre än kvinnor på ALLT, t o m i stickning och andra kvinnodominerande aktiviteter.

Hoppas du kommer ihåg detta nästa gång du klagar hur kassa alla män är på allt.
Citera
2019-01-28, 11:33
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Vadå, som den toxiska uppgiften att kvinnor är bättre stridspiloter eller mer empatiska? Det kanske inte är sant (om stridspiloterna) (jag vet inte) men det är knappast toxiskt. Du kan inte heller komma och påstå att folk på detta forum kritiskt och noggrant kollar upp alla uppgifter de hör om män och kvinnor eller alla föreställningar de har, eller att alla överhuvudtaget är förmögna att förstå forskningen de i så fall kollar upp.
Vad är din poäng här egentligen?

Jag länkade till en studie som motbevisade påståendet att kvinnor skulle vara bättre på att tåla g-krafter och tidigare hade jag redan fastslagit att det inte finns stridspiloter nog för att göra en korrekt jämförelsen mellan dem som gruppen kön.

De är bara en handfull och få av dem har flugit skarpt på uppdrag:
https://www.nytimes.com/2018/05/02/magazine/women-pilots-military.html

Att då hävda att kvinnor är "bättre" är rent vansinne.
Vansinne och toxiskt går att göra synonymt här.

Så jag frågar igen.
Vad är det du invänder emot?
Citera
2019-01-28, 11:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Om du blir trött av Kaffe så lägg dig någonstans i Madison Square Park i NYC och ta en vederkvickande tupplur bland Orly Gengers stickade konstverk.

...sen kan du utvilad flyga till Bilbao och besöka Guggenheims museum och avnjuta Joana Vasconcelos skapelser som garanterat kommer att ta andan ur dig.

Män är ju oftast bäst inom mansdominerade områden. När det gäller kvinnodominerade områden är det oftast bögar som ligger i topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in