2019-01-22, 16:01
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Koncentrerat! Vad har du gömt dig under nyår? Saknade dig både i butiken och i chatten

Nytt jobb och ny stad, fick tyvärr skippa nyårsafton denna gång
Citera
2019-01-22, 19:53
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
Nytt jobb och ny stad, fick tyvärr skippa nyårsafton denna gång

Ge dig själv en örfil och börja ladda inför nästa nyår. Nytt jobb skaffar man för att kunna köpa mer pyro 😝
Citera
2019-01-24, 23:22
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Tyckte det såg riktigt bra ut! Kunde inte skjuta allt i år och har därför bla en Big One stående. Kanske skulle köpa en till och köra dubbla

Tack!

Köp en till och gör att dom skjuter på vars ett håll samtidigt
Citera
2019-01-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Tyckte det såg riktigt bra ut! Kunde inte skjuta allt i år och har därför bla en Big One stående. Kanske skulle köpa en till och köra dubbla

Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Tack!

Köp en till och gör att dom skjuter på vars ett håll samtidigt

Ja köra dem spegelvända mot varandra kan nog bli jäkligt snyggt! Har precis fått filmen från en kompis på mina arrangemang. Blev ju lite knas i finalen så det blev såhär: Atlas från Svea. High explosive. Fresh från Linders. Sen finalen som strulade blev London, två kanga, london, en kanga. Film kommer när jag klippt bort lite skit !
Citera
2019-01-29, 15:48
Medlem
DragforADHDs avatar
köpte från svea detta året som va. bestämt mig till nästa nyår att köpa från ÖoB eller från fyrverkerioutlet.

för tänker skita i svea nästa år blir bara dyrare och dyrare där varje år.
Citera
2019-02-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Ge dig själv en örfil och börja ladda inför nästa nyår. Nytt jobb skaffar man för att kunna köpa mer pyro 😝

Måste ge dig en komplimang för ditt svar! Så rätt!
Citera
2019-02-02, 11:19
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
köpte från svea detta året som va. bestämt mig till nästa nyår att köpa från ÖoB eller från fyrverkerioutlet.

för tänker skita i svea nästa år blir bara dyrare och dyrare där varje år.

Ta en roadtrip till bonnen
Citera
2019-02-02, 12:41
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ta en roadtrip till bonnen

Kan även rekommendera Knallhatten i Nordanå, riktigt trevlig herre som har detta ställe. Billigare än bonnen på vissa saker samt att han hade väldigt billiga Svea saker.

Köpte själv 3x Wipeout satser av han för 600kr och då kostar dom 599kr hos andra återförsäljare. Han är dessutom väldigt fyrverkeriintresserad själv, och pratar gärna gamla produkter med en. Sen har han även en del gamla saker för uppvisning i sin butik samt gamla tabloider man kan få titta i. Riktigt kul ställe faktiskt. Han är dessutom generös som bara den. Där var ett ställ med massa raketer i, och då fråga jag han vad han kunde göra för paketpris på alla dom raketerna. Då fick jag dom för 550kr och då var där nog raketer för 1200kr

Fyrverkerifabriken i Ljungby är värt ett besök, Dom produkter han har som bonnen också har, kör han samma priser som bonnen. Har också en del gammalt i en utställning, om man nu är intresserad utav det. Har dock aldrig träffat ägare till stället. Men folk pratar gått om han.

11ans fyrverkerier ska också vara bra har jag hört. Går också att dela till sig lite paketerbjudande. Samt min vän som handla där fick en massa extra produkter för han handla "mycket"
Citera
2019-02-02, 14:40
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Kan även rekommendera Knallhatten i Nordanå, riktigt trevlig herre som har detta ställe. Billigare än bonnen på vissa saker samt att han hade väldigt billiga Svea saker.

Köpte själv 3x Wipeout satser av han för 600kr och då kostar dom 599kr hos andra återförsäljare. Han är dessutom väldigt fyrverkeriintresserad själv, och pratar gärna gamla produkter med en. Sen har han även en del gamla saker för uppvisning i sin butik samt gamla tabloider man kan få titta i. Riktigt kul ställe faktiskt. Han är dessutom generös som bara den. Där var ett ställ med massa raketer i, och då fråga jag han vad han kunde göra för paketpris på alla dom raketerna. Då fick jag dom för 550kr och då var där nog raketer för 1200kr

Fyrverkerifabriken i Ljungby är värt ett besök, Dom produkter han har som bonnen också har, kör han samma priser som bonnen. Har också en del gammalt i en utställning, om man nu är intresserad utav det. Har dock aldrig träffat ägare till stället. Men folk pratar gått om han.

11ans fyrverkerier ska också vara bra har jag hört. Går också att dela till sig lite paketerbjudande. Samt min vän som handla där fick en massa extra produkter för han handla "mycket"

Bra priser. Gäller att passa på innan Svea får nys om det då.. Dom vill ju ha samma priser överallt och så som bekant.

Vad var det för raketer du köpte?

Ja, bra priser. Men gillar inte när man kränger icke-CE. Det förstör för oss entusiaster. Å andra sidan är det ju roliga pjäser.

Det låter också som ett trevligt ställe
Citera
2019-02-02, 18:37
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Bra priser. Gäller att passa på innan Svea får nys om det då.. Dom vill ju ha samma priser överallt och så som bekant.

Vad var det för raketer du köpte?

Ja, bra priser. Men gillar inte när man kränger icke-CE. Det förstör för oss entusiaster. Å andra sidan är det ju roliga pjäser.

Det låter också som ett trevligt ställe

Svea vet om detta och hade hört av sig till honom ett ex antal gånger 😋 Men det skett han i.

Där var CE på allt jag köpte 🤣😉 Nä förstår vad du menar. Men nu är det ju inga gamla 4" bomber han säljer utan små satser ifrån RP.

Men Bonnen har i särklass bäst sortiment. Däremot sakna jag Chaos produkter. Hans egna ger ju mycket pang för pengarna. Men rätt tråkiga effekter, mycket silverbas.

Drömmen hade varit Funke produkter och kanske ifrån Svea's systerbolag Nova
Citera
2019-02-02, 21:17
Medlem
Pyronostalgis avatar
Svea kan tycka vad de vill. Att styra prissättning är duktigt olagligt. De kan neka dig som kund ifall du dumpar pris men kan inte säga åt dig vad saker skall kosta
Citera
2019-02-02, 21:51
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Svea vet om detta och hade hört av sig till honom ett ex antal gånger 😋 Men det skett han i.

Där var CE på allt jag köpte 🤣😉 Nä förstår vad du menar. Men nu är det ju inga gamla 4" bomber han säljer utan små satser ifrån RP.

Men Bonnen har i särklass bäst sortiment. Däremot sakna jag Chaos produkter. Hans egna ger ju mycket pang för pengarna. Men rätt tråkiga effekter, mycket silverbas.

Drömmen hade varit Funke produkter och kanske ifrån Svea's systerbolag Nova
Hade också gärna sett Funke produkter Hade varit guld om någon återförsäljare hade plockat in lite från dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in