Citat:
Ursprungligen postat av
o0Halal0o
Forummuslimer har alltid försökt omfokusera från de för muslimer svåra frågorna och du fortsätter i det spåret när du vägrar förklara hur det kommer sig att en nåderik och barmhärtig gud vill att alla som inte tror på honom ska dödas.
Är du så svag i tron så att du inte vågar svara?
Nu måste jag ägna mig åt annat men jag återkommer om några timmar. Du kommer inte undan de frågor du vägrar att besvara.
Du kan säga vad du vill med din lilla kluvna tunga, det rör mig inte i ryggen.
Jag besvarar det som jag vill och som jag vill. Du behöver inte vara otrevlig och manipulativ. Bättre att fråga trevligt och förklara att du är rädd och orolig för framtiden.
Som jag sa har Allah 99 namn och egenskaper. Han är inte bara Ar rahman och Ar rahim (Den nåderike och Den barmhärtige)
Han är också bland annat
Al-Khafid Förödmjukaren
Al-Hakam Domaren, Medlaren
Al-ʿAdl Den rättvise
Al-Aliyy Den högste
Al-Hakīm Den vise
Al-Qawiyy Den starkaste
Al-Matīn Den beslutsamme, Den mest ståndaktige, Den faste
Al-Mumīt Dödsbringaren, Tagaren av liv
Al-Wajid Den finnande, Den fullkomlige, Den som aldrig misslyckas
Al-Muqtadir Den mäktige, Bestämmaren av allt, Den dominerande, Skaparen av all makt
Al-Muntaqim Hämnaren
Så det är ju fullt förståeligt att du är rädd för Guds regler eftersom du inte vill följa dem. Men, som sagt, det är ditt val.
Citat:
Ursprungligen postat av
o0Halal0o
Hur kommer det sig att terroristerna vrålar allahuakbar innan de mördar de otrogna?
det måste du nästan fråga terroristerna om. Dom har ju rätt i att Allah är störst i alla fall. Om en hindu skriker Halleluja medan han våldtar ett barn, ska då kristna klandras eller hur tänkte du?