2019-01-28, 14:07
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Vill du veta kan du börja med att läsa Koranen och lära dig Allahs 99 namn och egenskaper så kan du få förståelse Insha Allah.

Gör du inte detta så vill du egentligen inte veta och då är du inte nöjd med vilka än svar du får.
Hur ska jag kunna vara nöjd med dina icke-svar när all världens terrorism bygger på budskapet att islams gud vill att alla som inte tror på honom ska dödas?
2019-01-28, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Du kan alltså inte förklara hur en nåderik och barmhärtig gud kan vilja att alla som inte tror på honom ska dödas.

Det ser ut som att det är du som bör läsa koranen noggrant.
Varför ska jag förklara något för dig? Du kan själv läsa vad som står. Jag är inte skyldig dig något och behöver inte bevisa något för dig. Det är upp till dig själv om du vill veta. Mig spelar det ingen som helst roll vad du tror.
2019-01-28, 14:17
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Varför ska jag förklara något för dig? Du kan själv läsa vad som står. Jag är inte skyldig dig något och behöver inte bevisa något för dig. Det är upp till dig själv om du vill veta. Mig spelar det ingen som helst roll vad du tror.
Bra!

Jag har läst och förstår inte hur en nåderik och barmhärtig gud kan beordra dödandet av alla som inte tror på honom men för dig verkar det vara logiskt vilket förklarar terroristernas "allahuakbar"-vrålande.

Då har ytterligare en flashback-muslim erkänt att terrorismen är befogad eftersom koranen anbefaller dödandet av alla otrogna.

Din hjärntvätt fungerade perfekt och jag hoppas att säpo har dig övervakad eftersom du är en säkerhetsrisk.
Senast redigerad av o0Halal0o 2019-01-28 kl. 14:19.
2019-01-28, 14:22
Medlem
Citat:
Hur ska jag kunna vara nöjd med dina icke-svar när all världens terrorism bygger på budskapet att islams gud vill att alla som inte tror på honom ska dödas?
Det är upp till dig själv.
Jag ser att du inte förstår och du säger att du vill förstå hur det som för dig tycks ologiskt kan vara gott och sant.

Jag säger igen, om du vill veta så börja med att läsa hela koranen och lär dig Allahs 99 namn och egenskaper så Insha Allah klarnar det.

Vill du inte detta är upp till dig själv. Du antyder att du vill veta men du måste ju förstå att en microkurs i ett inlägg på flashback inte kommer ge dig någon förståelse, eller hur? Inte heller att läsa lösryckta korta korancitat.

Ge dig själv den gåvan att lära dig detta grundligt.
2019-01-28, 14:24
Medlem
Citat:
Bra!

Jag har läst och förstår inte hur en nåderik och barmhärtig gud kan beordra dödandet av alla som inte tror på honom men för dig verkar det vara logiskt vilket förklarar terroristernas "allahuakbar"-vrålande.

Då har ytterligare en flashback-muslim erkänt att terrorismen är befogad eftersom koranen anbefaller dödandet av alla otrogna.

Din hjärntvätt fungerade perfekt och jag hoppas att säpo har dig övervakad eftersom du är en säkerhetsrisk.
Vilket löjligt inlägg. Bara ett bevis på att det jag skriver är helt sant.

Du förstår inte Islam och det är ditt problem. Inte mitt. Jag lider inte och är inte rädd. Jag tror på Gud.

Berätta lite om hjärntvätt. Forskare har ju kommit fram till att hjärntvätt inte fungerar...
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hjärntvätt

"Hjärntvätt, sociologiskt begrepp, handling som syftar till att förändra en människas personlighet och beteende, eller att genom manipulation framkalla en alternation hos någon. Begreppet uppstod under Koreakriget. Ordet hjärntvätt används ofta synonymt med tankekontroll, men det senare ordet har innebörden att den som utsätts för processen gör det frivilligt, som till exempel en medlem i en sekt eller ett MLM-företag.

Journalisten Edgar Hunter myntade ordet hjärntvätt år 1951 för att beskriva hur amerikanska soldater i fångenskap bytte sida och bekände påhittade krigsbrott. Psykologer och psykiatriker som Margaret Singer, Robert Lifton, Louis West och Edgar Schein studerade detta.

Det finns inga egentliga bevis för att hjärntvätt fungerar, USA försökte själva utveckla ett hjärntvättningsprogram med Project MKUltra under nästan tjugo år utan att lyckas. I efterhand har man konstaterat att de förment hjärntvättade amerikanska krigsfångarna efter frisläppandet tog tillbaka sina bekännelser och att dessa uttalande med all säkerhet tvingades fram genom de vidriga förhållanden de utsattes för i lägren. Som konspirationsteori har hjärntvättande dock levt vidare i många sammanhang, till exempel i spelfilmen The Manchurian Candidate."
Senast redigerad av Bukakekockaburra 2019-01-28 kl. 14:31.
2019-01-28, 14:27
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:

Du förstår inte Islam och det är ditt problem. Inte mitt. Jag lider inte och är inte rädd. Jag tror på Gud.

Alla som dödas av er i terrordåden hade nog också svårt att förstå islam.
2019-01-28, 14:31
Medlem
o0Halal0os avatar
Dina svar kan inte tolkas på annat sätt än att du försvarar terroristernas dödande i din guds namn.

För övrigt är du ett lysande exempel på att hjärntvätt fungerar.

Bara en medvetandemanipulerad människa kan acceptera att en nåderik och barmhärtig gud vill att alla som inte tror på honom ska dödas.

Citat:

Berätta lite om hjärntvätt. Forskare har ju kommit fram till att hjärntvätt inte fungerar...
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hjärntvätt
2019-01-28, 14:33
Medlem
Citat:
Dina svar kan inte tolkas på annat sätt än att du försvarar terroristernas dödande i din guds namn.

För övrigt är du ett lysande exempel på att hjärntvätt fungerar.

Bara en medvetandemanipulerad människa kan acceptera att en nåderik och barmhärtig gud vill att alla som inte tror på honom ska dödas.
Jag är i alla fall intelligent nog att underkasta mig den som har All makt.

Vad står det i länken om hjärntvätt?

Du kanske är mest hjärntvättad då som fortfadande tror på att hjärntvätt fungerar.
Senast redigerad av Bukakekockaburra 2019-01-28 kl. 15:15.
2019-01-28, 14:36
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Vad står det i länken om hjärntvätt?

Du kanske är mest hjärntvättad då som fortfadande tror på att hjärntvätt fungerar.

Forummuslimer har alltid försökt omfokusera från de för muslimer svåra frågorna och du fortsätter i det spåret när du vägrar förklara hur det kommer sig att en nåderik och barmhärtig gud vill att alla som inte tror på honom ska dödas.

Är du så svag i tron så att du inte vågar svara?

Hur kommer det sig att terroristerna vrålar allahuakbar innan de mördar de otrogna?

Nu måste jag ägna mig åt annat men jag återkommer om några timmar. Du kommer inte undan de frågor du vägrar att besvara.
Senast redigerad av o0Halal0o 2019-01-28 kl. 14:39.
2019-01-28, 14:36
Avslutad
Ber du fem gånger om dagen?
2019-01-28, 15:02
Medlem
Citat:
Forummuslimer har alltid försökt omfokusera från de för muslimer svåra frågorna och du fortsätter i det spåret när du vägrar förklara hur det kommer sig att en nåderik och barmhärtig gud vill att alla som inte tror på honom ska dödas.

Är du så svag i tron så att du inte vågar svara?

Nu måste jag ägna mig åt annat men jag återkommer om några timmar. Du kommer inte undan de frågor du vägrar att besvara.
Du kan säga vad du vill med din lilla kluvna tunga, det rör mig inte i ryggen.
Jag besvarar det som jag vill och som jag vill. Du behöver inte vara otrevlig och manipulativ. Bättre att fråga trevligt och förklara att du är rädd och orolig för framtiden.

Som jag sa har Allah 99 namn och egenskaper. Han är inte bara Ar rahman och Ar rahim (Den nåderike och Den barmhärtige)

Han är också bland annat

Al-Khafid Förödmjukaren

Al-Hakam Domaren, Medlaren

Al-ʿAdl Den rättvise

Al-Aliyy Den högste

Al-Hakīm Den vise

Al-Qawiyy Den starkaste

Al-Matīn Den beslutsamme, Den mest ståndaktige, Den faste

Al-Mumīt Dödsbringaren, Tagaren av liv

Al-Wajid Den finnande, Den fullkomlige, Den som aldrig misslyckas

Al-Muqtadir Den mäktige, Bestämmaren av allt, Den dominerande, Skaparen av all makt

Al-Muntaqim Hämnaren

Så det är ju fullt förståeligt att du är rädd för Guds regler eftersom du inte vill följa dem. Men, som sagt, det är ditt val.

Citat:
Hur kommer det sig att terroristerna vrålar allahuakbar innan de mördar de otrogna?
det måste du nästan fråga terroristerna om. Dom har ju rätt i att Allah är störst i alla fall. Om en hindu skriker Halleluja medan han våldtar ett barn, ska då kristna klandras eller hur tänkte du?
Senast redigerad av Bukakekockaburra 2019-01-28 kl. 15:22.
2019-01-28, 15:18
Medlem
Citat:
Jag besvarar det som jag vill och som jag vill. Du behöver inte vara otrevlig och manipulativ. Bättre att fråga trevligt och förklara att du är rädd och orolig för framtiden.

Som jag sa har Allah 99 namn och egenskaper. Han är inte bara Ar rahman och Ar rahim (Den nåderike och Den barmhärtige)

Han är också bland annat

Al-Khafid Förödmjukaren

Al-Hakam Domaren, Medlaren

Al-ʿAdl Den rättvise

Al-Aliyy Den högste

Al-Hakīm Den vise

Al-Qawiyy Den starkaste

Al-Matīn Den beslutsamme, Den mest ståndaktige, Den faste

Al-Mumīt Dödsbringaren, Tagaren av liv

Al-Wajid Den finnande, Den fullkomlige, Den som aldrig misslyckas

Al-Muqtadir Den mäktige, Bestämmaren av allt, Den dominerande, Skaparen av all makt

Al-Muntaqim Hämnaren

Så det är ju fullt förståeligt att du är rädd för Guds regler eftersom du inte vill följa dem. Men, som sagt, det är ditt val.

det måste du nästan fråga terroristerna om. Dom har ju rätt i att Allah är störst i alla fall. Om en hindu skriker Halleluja medan han våldtar ett barn, ska då kristna klandras eller hur tänkte du?
Är du rädd för reglerna från de gudar du inte tror på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in