2019-01-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Min erfarenhet är att hcg slår tabletter och djävla skam till sjukvård, pratat med läkemedelsverket och det finns inga hinder att skriva ut det för testosteronbehandling eller som komplement till nebido, läkarna tillämpar godtyckliga förbud.

Har du tagit HCG nån gång? Jag antar att det är exakt samma känsla som när jag började med tostrex, innan min egen produktion dog. Då mådde jag verkligen toppen... i en vecka
Citera
2019-01-27, 13:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Har du tagit HCG nån gång? Jag antar att det är exakt samma känsla som när jag började med tostrex, innan min egen produktion dog. Då mådde jag verkligen toppen... i en vecka
Jag har inte tagit hcg, jag tar hcg jag är dock inte riktigt representativ av flera orsaker.
Citera
2019-01-27, 19:51
Medlem
Citat:
Jag har inte tagit hcg, jag tar hcg jag är dock inte riktigt representativ av flera orsaker.

Jaså, vadå om man får fråga?
Citera
2019-01-28, 01:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jaså, vadå om man får fråga?
Bla felaktigt behandlad hypotyreos.
Citera
2019-01-28, 01:49
Medlem
Citat:
Bla felaktigt behandlad hypotyreos.

Hur mår du då?
Citera
2019-01-28, 06:56
Medlem
Tja! Jag är trans och kommer börja självmedicinera med testosteron im injektioner nu i veckan. Jag är alltså biologiskt kvinna som vill ha alla förändringar och se och låta typiskt maskulin. Jag har koll på dosering och eventuella risker osv.

Jag har köpt testo av en kille av märket "Testogen testosterone enanthate depot 250mg/ml". Jag har testosteron för cirka 3 månader framåt men är lite osäker på vad jag ska köpa efter detta tagit slut. Har gjort lite research på olika shoppar i Sverige där man kan köpa testosteron och har tänkt beställa från syntho*an techno*ogies. Hittade en 10ml ampull med märket "ENALAN testosterone enanthate 250mg/ml" på deras sida och tänkte mest höra om det är korrekt att jag kan gå över från Testogen till ENALAN? Det är en djungel därute med alla olika grejer som finns att köpa så vill bara vara säker på att jag kan fortsätta på ENALAN efter att mitt lilla lager av Testogen är slut. Uppskattar svar!

En till fråga - det är första gången jag beställer något sånt här och jag förstår hela grejen med krypterad email och bitcoin men behöver jag gå in på hemsidorna via Tor-browser eller räcker det med att använda vpn när jag går in på hemsidan och beställer?
Citera
2019-01-28, 08:32
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Östrogen har en liten förhöjande effekt på prolaktin men sådär mkt bör det inte höjas, käkar du nån psykofarmaka?

Helt ren från alla mediciner, tobak och alkohol. Äter arimidex dock, men det ingår i behandlingen .
Citera
2019-01-28, 08:34
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Idiotläkare...du borde få hypofysen kontrollerad för att kolla att du inte har en prolaktinproducerande "knuta", har du ens fått lh och fsh kollat innan behandling sattes in?

Hmm okej, får kolla på det. LH och FSH är kontrollerat av två olika endokrinologer samt överläkaren. Kanske ska uppmärksamma överläkaren på prolaktinet, det var AT-läkaren som vidimerade provsvaren för prolaktinet..
Citera
2019-01-28, 12:39
Medlem
Citat:
Jag känner igen dina problem, du borde gå över till Nebido istället, det är bättre än Tostrex, i synnerhet när man tar sprutan själv och delar upp dosen.

När det gäller Arimidex, så är den väldigt potent, så min gissning är att du nu har fått för lågt östrogen, vilket ger ungefär samma symptom som när man har för mycket. Jag har väldigt svårt att känna skillnaden faktiskt.

Eftersom jag inte kan dela upp min Nebido förräns läkaren har bestämt intervall, så har jag lite bergochdalbana just nu också med östrogenet. Jag tog 1/16 Arimidex per dag, men det var tydligen för mycket så nu har jag slutat tillfälligt. Du kanske skulle prova 1/16 per dag och se?

Att dosera är rätt enkelt, köp en påse gelehallon, krossa tabletten till ett pulver och lägg på en spegel, dela sedan högen i mitten med ett rakblad och fortsätt tills du har 16 högar. Dela sedan ett gelehallon på mitten och häll en hög på ena halvan och sätt ihop. Sen behöver du bara käka ett gelehallon per dag. Glöm inte att föra dagbok

Tack. Jag har tänkt på det också men samtidigt var jag ju lika trött efter TRT men innan Adex också. Men det är klart, det kanske kan ge liknande sympom som du var inne på också. Nu var ju inte östrot superhögt men jag kanske testar det du skriver om det håller i sig.

Kan tillägga att alla gynokänningar försvann direkt på 0,25 Adex två ggr/v så det har ju haft önskad effekt iallafall.
Citera
2019-01-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverbringa
Hej Bogge, hur är din kosthållning och dina vardagsrutiner? Hur ser en dag och en vecka ut om du skulle beskriva det kategoriskt och hyfsat uppriktigt? Inklusive vardagsbelöningar etc.
Det jag funderar på är om några få korrigeringar där sannolikt kan ge effekt.

Mvh
Silverbringa

Hej,
Det har väl gått i perioder. Tämligen stillasittande arbete framför datorn i snart 10 år. Senaste 4-5 åren så har jag ätit ganska bra med undantag periodvis. Till och med räknat makros i omgångar. Träningen kom igång bra igen för drygt 1,5 år sedan och jag har lyft ganska regelbundet fram till för drygt två månader sedan. Åt bra med vitaminer när jag var som bäst med kosten.

Just för tillfället så kan det bli något bättre med både kost och träning men jag skulle säga att jag sköter mig jämfört med gemene man. B12 var på gränsen när jag testade för något år sedan så det fick jag tabletter för. Det var dock inte helt åt skogen utan precis utanför referens.

Tycker dock att det borde ge större effekt när jag skött mig slaviskt under längre perioder och det var dels därför jag kollade testosteron i samband med övrig blodprovstagning.

Generellt sett så hänger den här tröttheten med oavsett hur kost, sömn och träning ser ut för tillfället tycker jag.

Funderar på om jag ätit för lite när jag varit inne i perioder av att "sköta" kosten. Tycker att jag mår bra på låga kolisar men då är det oerhört trögt på gymmet. Med mer kolisar så blir det något bättre på gymmet men då lägger jag på mig dålig vikt istället.
Citera
2019-01-28, 13:53
Medlem
Två nyfikna frågor btw.

Man skall väl hålla isär TRT och övrig testo-diskussion tycker jag personligen men jag är ändå nyfiken på om ni har någon uppfattning om hur mycket testo man tar upp på "en vanlig" kur för att bygga. Hur mycket tar man upp på t.ex. 250mg Testo E.

Tostrex t.ex. sägs ju gå in ca 10% av det man smörjer på vilket ger 4-8 mg/dag ungefär, beroende på hur mycket man trycker ut.

Jag har förstått att olika nivåer av Östrogen slår oerhört olika från person till person. Ändå lite nyfiken på om det finns någon konsensus på vad som är en hög nivå östrogen för en frisk, "normal" man. Är det redan vid referensvärdets övre gräns eller går många över och ändå mår bra, inga biverkningar o.s.v?
Citera
2019-01-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogdanfb
Tack. Jag har tänkt på det också men samtidigt var jag ju lika trött efter TRT men innan Adex också. Men det är klart, det kanske kan ge liknande sympom som du var inne på också. Nu var ju inte östrot superhögt men jag kanske testar det du skriver om det håller i sig.

Kan tillägga att alla gynokänningar försvann direkt på 0,25 Adex två ggr/v så det har ju haft önskad effekt iallafall.

Det är bättre att ta Arimidex varje dag istället för bara 2 ggr i veckan. Du får jämnare nivåer på så vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in