Citat:
Ursprungligen postat av
silverbringa
Hej Bogge, hur är din kosthållning och dina vardagsrutiner? Hur ser en dag och en vecka ut om du skulle beskriva det kategoriskt och hyfsat uppriktigt? Inklusive vardagsbelöningar etc.
Det jag funderar på är om några få korrigeringar där sannolikt kan ge effekt.
Mvh
Silverbringa
Hej,
Det har väl gått i perioder. Tämligen stillasittande arbete framför datorn i snart 10 år. Senaste 4-5 åren så har jag ätit ganska bra med undantag periodvis. Till och med räknat makros i omgångar. Träningen kom igång bra igen för drygt 1,5 år sedan och jag har lyft ganska regelbundet fram till för drygt två månader sedan. Åt bra med vitaminer när jag var som bäst med kosten.
Just för tillfället så kan det bli något bättre med både kost och träning men jag skulle säga att jag sköter mig jämfört med gemene man. B12 var på gränsen när jag testade för något år sedan så det fick jag tabletter för. Det var dock inte helt åt skogen utan precis utanför referens.
Tycker dock att det borde ge större effekt när jag skött mig slaviskt under längre perioder och det var dels därför jag kollade testosteron i samband med övrig blodprovstagning.
Generellt sett så hänger den här tröttheten med oavsett hur kost, sömn och träning ser ut för tillfället tycker jag.
Funderar på om jag ätit för lite när jag varit inne i perioder av att "sköta" kosten. Tycker att jag mår bra på låga kolisar men då är det oerhört trögt på gymmet. Med mer kolisar så blir det något bättre på gymmet men då lägger jag på mig dålig vikt istället.