2019-01-26, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Så det är bara att beställa pregnenolon utomlands som svensk? Eller finns det till och med receptfritt? Läste om pregnenolon på Wikipedia, stod att det är bra för minnet, kanske man kan bli klarare i skallen av det?

Jag beställer Swanson Pregnenolone 50 mg från ebay.co.uk, som jag delar på 4, dvs 12.5 mg per dag. Beställ inom eu. Fungerar för övrigt toppen, och jag märker en klar skillnad
Citera
2019-01-26, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Testosteronbehandling kan ibland orsaka hormonbrister detta existerar inte inom svensk sjukvård inom amerikansk sjukvård är dom mer framåt och använder ibland dhea och/eller pregnenolon för att "bakfylla" och det kan ibland göra stor skillnad.
både dhea och pregnenolon kan lätt beställas över internet dhea är dopingklassat dock.

Visst brukar detta kunna lösas även med HCG?
Citera
2019-01-26, 07:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKvinna
Hcg används bla i usa för att stimulera kroppens naturliga processer ja.

Redigerat:
Precis börjat med nebido igen(3:e injektionen förra veckan) och förra gången fick jag stora problem bla symtom som talade för lågt kortisol, jag fick grymt bra effekt när jag testade progesteron, även tillskott med dhea gjorde skillnad.

Denna gången tänkte jag använda hcg som tillägg men det behöver inte läkaren veta
Senast redigerad av Arne.Anka 2019-01-26 kl. 07:30.
Citera
2019-01-26, 07:18
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
https://youtu.be/zyDO5-02LKQ

??????

Vad handlar länken om?
Citera
2019-01-26, 09:27
Medlem
isnisns avatar
Ni med Nebido, har ni fått prolaktin testat? Själv hade man 900 när ref för män var 90-300. Kommer ej ihåg enheten, mieL eller liknande
Endokrinologen reagerade inte ens på höga värdet. Är det något jag höra mer med läkaren om?
Citera
2019-01-26, 09:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Ni med Nebido, har ni fått prolaktin testat? Själv hade man 900 när ref för män var 90-300. Kommer ej ihåg enheten, mieL eller liknande
Endokrinologen reagerade inte ens på höga värdet. Är det något jag höra mer med läkaren om?
Idiotläkare...du borde få hypofysen kontrollerad för att kolla att du inte har en prolaktinproducerande "knuta", har du ens fått lh och fsh kollat innan behandling sattes in?
Citera
2019-01-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn

Östrogen har en liten förhöjande effekt på prolaktin men sådär mkt bör det inte höjas, käkar du nån psykofarmaka?
Citera
2019-01-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
??????

Vad handlar länken om?

Klicka så får du se
Citera
2019-01-26, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKvinna

Jag har för mig att HCG fungerar bättre. Men det måste injiceras, och läkarna älskar det så mycket att dom sällan vill dela med sig av det
Citera
2019-01-26, 21:26
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
??????

Vad handlar länken om?
Om en amerikan som måste börja med TRT
Citera
2019-01-27, 04:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag har för mig att HCG fungerar bättre. Men det måste injiceras, och läkarna älskar det så mycket att dom sällan vill dela med sig av det
Min erfarenhet är att hcg slår tabletter och djävla skam till sjukvård, pratat med läkemedelsverket och det finns inga hinder att skriva ut det för testosteronbehandling eller som komplement till nebido, läkarna tillämpar godtyckliga förbud.
Citera
2019-01-27, 06:59
Medlem
silverbringas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogdanfb
Tyvärr så är jag fortfarande vansinnigt trött och funderar en hel del över det. Kan inte påstå att TRT gjort någonting för tröttheten och allmän håglöshet alls och det är ju egentligen det jag ville få bukt med från början.

Så efter min lilla utläggning till mina frågor då. Är det någon som känner igen trötthet även efter påbörjad TRT och vad har ni gjort åt det/hur funderar ni kring det? Tänkte också av ren nyfikenhet höra om någon testat och ser någon fördel med att dela upp Tostrex på två tillfällen per dag?
Mvh//Bogge

Hej Bogge, hur är din kosthållning och dina vardagsrutiner? Hur ser en dag och en vecka ut om du skulle beskriva det kategoriskt och hyfsat uppriktigt? Inklusive vardagsbelöningar etc.
Det jag funderar på är om några få korrigeringar där sannolikt kan ge effekt.

Mvh
Silverbringa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in